Lätt att få kramp
Min dotter får onormalt lätt kramp,tex om hon stäcker ut benet lite får hon kramp i benet. Det händer varje dag och har varit så dom sista månaderna.
Är det någon som har något tipps på vad man kan göra,eller vet varför det kan ha blivit så?
~ mayolica ~

Så jobbigt! Det jag vet hjälper många med kramp är ju tillskott av magnesium, men det kanske ni redan har testat?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag brukar ha kramp i vaderna och helst i den högra så detta var en spännande fråga/kram Spanaren
Nej hon har nyligen börjat att ta mivitotal kapslar som jag köpte till henne för längesedan,den flytande är visserligen bättre men den kunde hon inte med smaken på.I dom finns det magnesium,men det kanske behövs lite mer.
Kanske man skulle köpa ett kosttillskott med enbart magnesium.
Tack för tippset Hoppfull 
~ mayolica ~
Det startade en tråd ganska nyligen om sendrag. Jag lämnar samma tips här som där:
En rå, tvättad potatis i sängen vid fötterna! Det har inte slagit fel hittills och jag har i alla fall rekommenderat detta de senaste 14 åren till alla mina patienter och elever som har haft problem med detta eller haft egna patienter/vänner som lidit av kramper. Ingen har hittills inte blivit av med det på 2 dygn.
Lycka till med dottern!
#4 Tack för tipset . Det låter lite komiskt och märkligt hur det ska kunna hjälpa,men jag ska försöka få henne att prova. Har det hjälpt så många andra så kanske det fungerar henne med. Det är ju ett enkelt och billigt tips,kanske det hjälper mot mina domningar oxå.
Ska potatisen vara skalad eller bara tvättad?
~ mayolica ~

Ja det låter ju onekligen som det allra enklaste. För mig hjälper magnesium både mot kramp, restless legs och värk i mina höfter och ben under natten. Men jag tar lite högre dos, två tabl av Helhetshälsas kapslar och det är kanon för mig!
Hoppas att det löser sig för er!
Kanske MSM kan hjälpa.. Det skadar ju inte att prova :-)
Hur gammal är din dotter? Är hon i växtfasen så kan krampen komma utav det. Musklerna hinner inte utvecklas i den takt benen växer. Jag tror att besvären kommer att försvinna av sig själv, men det skadar inte att testa kosttillskott eller potatis under tiden. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#5 Ja, det låter ju faktiskt lite märkligt, men potatisen är ju en rot som drar i sig av det som finns omkring ;) Potatisen ska vara borstad men inte skalad.
Lycka till, och låt mig få höra om det fungerat 
#8 Den tiden är förbi,hon blir 22 i December,men det kan vara bra information för andra som läser tråden.
#9 Har inte provat än,men jag ska försöka få henne att göra det.
Det här är något som började tidigt denna sommar,men hon har jämt haft knak-leder. Det knäpper och knakar väldigt offta när hon rör sej,vet inte om det har samband?
~ mayolica ~

Äter hon tillräckligt med fett?