Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 17441 ggr
LillaMolnet
5

Farliga Currykryss

Vet inte om det finns något ämne här som fördjupar sig i just det så jag skriver här. Tänkte fråga om det finns eller kan skapas? Glad

Currykryss

Jag har av min morfar (som lärt sig av sin pappa osv) lärt mig att gå med pinnar för att hitta kurrykryss. De är naturliga magnet linjer på jodklotet som finns var 4 meter och bildar ett rutnät på jordytan. Där linjerna korsas bildas kors som är skadliga att sova på, ha sin kontorstol på eller vistas länge på krysset, eftersom det finns negativ magnetisk strålning som påverkar människans magnetiska skydd.

I mitt hem har jag ett dubbel kryss, nämligen när hartmanlinjer, som annars är helt ofarliga, har kryssats presis på samma ställe som ett farligt currykryss. Då blir krysset ännu negativare och är absolut inte bra att vara på länge.

Katter gillar currykryss. Enligt myter kan djur se auror, vilket försvårar när katten jagar och gömmer sig i gräset. Myrstackar brukar också ofta hittas på kryssen.

Hundar och de flesta andra djur undviker kryss för att inte såra sin magnetiska aura.

För att veta om man har currykryss i sitt hem kan man be om hjälp och konsultation. Min morfar är välkänd inom ämnet och det finns många duktiga, om än okända slagrutemän och kvinnor.

Är man väldigt känslig kan man känna det och själv flytta sin säng efter vart det känns bra, men för en helhetsbild av sitt hem behöver man hjälp, och för att slippa skada.

/MB

Hoppfull
0

Så intressant! Jag tror absolut att vi har magnetiska fält, det ser man ju om inte annat på att damm samlas på vissa specifika ställen i huset!

Du får gärna berätta mera om vad du vet kring detta!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

LillaMolnet
0

Kul att det intresserar dig! Man kan verkligen märka skillnad om man tex flyttar sängen efter åratal av dålig sömn, det är ofta kryssens fel.

Det är en ganska vetenskaplig teori och till och med min väldigt jordnära pappa tror på dem.

Om det är något ni undrar är det bara att fråga. Morfar har kollat med alla barnbarnen för att se vem som kan, och var intresserad och jag tyckte det var jättekul! Har alltid älskat min morfar och hans ideer. Han har kollat currylinjer i diverse kändisars hus och är jättestolt över det. Han är så rar den gubben! Glad

MaMaMade
1

Jo det där är fascinerande! Skulle gärna testa vårt hus…skulle gärna testa att flytta vår säng om det inte var för att den bara kan stå på ett ställe i sovrummet. Hur gör man då? Vrider vi på den står den likt förbaskat över samma punkt!

[Jeremina]
0

Det om hundar och katter har jag också hört.

mayolica
0

Jag har hört endel om detta ämne då min syster har gått en kurs om det,men det var ganska många år sen och jag kommer inte ihåg så mycket.

Jag är mycket känslig och kan känna energier med händerna,skulle vara intressant att prova på detta.

Glad

~ mayolica ~

LillaMolnet
0

Ja det är spännande! Morfar tycker det är jätteviktigt att jag får en unge någon gång jag kan lära :)

Något annat är att man kan se hur gamla hus ofta är byggda så kryssen är på strategiska platser. Vi hade ett hus där alla rum var fria från kryss, alla var helt enkelt inbyggda i väggarna. Det var ett par hundra år gammalt och stog lite snett, som om de hade byggt in det enligt linjerna. Folk kunde saker förr i tiden!

mayolica
0

#6 Ja det tror jag med,förr var man noga med sådant,i det moderna samhället smäller man bara upp hus utan att ägna en tanke åt sådant.

~ mayolica ~

JILE
0

GladJa detta är så intressant tycker jag. Tack för ditt inlägg kul att läsa.

Läste att flyttfåglarna flyger efter dessa rutsystem. men när det är fullmåne så upphör dessa linjer/rutsystem och då vilar fåglarna och flyger inte. Det är väl därför de hittar så bra.

Jag har ju pekare , men ingen bok om det så jag undrar hur de ska peka för att visa currykorsen.

Ha..ha då valde jag bra namn på min kattunge han heter Curry.

Kram Jile

Aleethia
0

#8 Mina pekarna går i kors

Jag hade ett precis på kudden, vaknade tvärs över sängen varje morgon med nackspärr fram till dess att jag flyttade sängen lite. Kollade efter currykryss bara för ett tag sedan och där jag hade huvudet finns det ett currykryss. Sover dessutom bättre nu när sängen är flyttad Glad

stina63
0

Väldigt spännade med currykryss,  Är ju nyss uppstigen. Jag läste Farlig currykyss. Hoppade över en bokstav så jag fick en liten skratt när jag kom på att det är currykryss där ska stå

Men currykryss är väldigt intressant, Undrar om jag inte har en sådan kryss här hemma i mitt sovrum?Glad

Clary
0

Hej Stina, kul att hitta dig här inne Flört Currykyss kanske inte är så dumt Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

stina63
0

Hejsan clary Nädu currykyss är inte så dumt. Tycket de var en konstig inlägg när jag fortsatte läsa, Men förstod snabbt att jag läste fel. Skrattande

Hoppfull
0

Hahahaha, en sådan rolig felläsning… jag tar gärna en currykyss jag med Flört Välkommen hit stina!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

stina63
0

Haha Jag förstod rätt snabbt att det var fel när jag började läsa tråden. Skrattande

Tuva-Lena
0

Du är väl för mysig vännen! Och välkommen in ska väl jag också säga! Kul att se dig!

Jag minns förra hösten var det ett TV program om några kloka gubbar - som omväxling - som gick omkring med pekare för att pejla in var älgarna gömde sig. Det var alltså älgjakt och dom var otroligt känsliga i händerna! Med dom där pekarna kunde dom också spåra bortsprungna jakthundar. Förvånad

Jag får nog kolla mina "currykyssar" jag med Flört, för ofta vaknar jag med värk i nacken, trots att jag köpt ny kudde..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Halvdansken
0

Currykryss är inte svåra att fånga, och jag tror inte att man behöver ha speciella ämnen för just dem.

Jag kan i alla fall.

Ta två ståltrådar av tjockare modell, typ ståltrådsgalge, bocka dem så de bildar en 90 graders vinkel, och håll dem så pass hårt i handen att man har "pekarna" rakt fram, parallellt med golvet. Men inte så hårt att de inte kan röra sig. De ska heller inte vingla omkring. Lite svårt att få till i början, men man upptäcker snart hur hårt man ska hålla. När du fångar en linje så vrider de sig.

På mig var det så att om jag gick över en linje så svängde de utåt, och ett kryss så svängde de inåt och korsade varandra.

Man märker det väldigt tydligt, det är som om man stöter på en vägg, liksom.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aleethia
0

Man ska tydligen lägga Pyrit där kryssen är så minskar energierna Glad

LillaMolnet
0

Åhh, pyrit har jag inte hört om förut! Tack för den informationen Glad

Ja, det är jättelätt egentligen att gå med pinnarna, man ska bara vara lite känslig och det är väl de flesta här inne. Det man ska tänka på är att koncentrera sig på just det man vill hitta, pinnarna tar annars upp all världens info, hartmanlinjer (som inte är farliga), el ledningar och vattenådror med mera.

Morfara brukade hjälpa borrningsföretad med att mäta avståndet till berg grunden. Han har aldrig mätt fel och blir ofta anlitad även av de mest skeptiska firmorna. Han hjälpte mina föräldrar när de skaffade bergvärme.

Han brukar använga pinnarna för att hitta mormor i skogen när de plockar blåbär och tappat bort varann. Lite kul! Man kan fråga pinnarna många frågor, som en pendel, pga att allt har energier de kan plocka upp och hitta svaret med. Det är iof mindre vetenskapligt är linjerna som de flesta är överens om att de finns. Men jag tror på morfar min, han har aldrig haft fel förut!