Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthuskurer
Läst 1294 ggr
xinluo
0

I förkylningstider

Hej. Jag hittade en gammal receptsamling och tänkte skriva ner ett av dom här.

Bihåle infektioner:

En medelstor finhackad gul lök och en ½ liter mjölk.

koka upp och låt sjuda i 4 minuter.

Drick vid dricktemperatur.

Jag har testat och det var verkligen utrensande.

xinluo

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

xinluo
0

För immunförsvaret och lymfan använder man röd lök

annars är det samma recept

xinluo

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Indiania
0

Tack xinluo här skall testas när det behövs Glad

Hur går det med din son?

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

xinluo
0

Hej Indiania. Det går ganska bra med sonen. Han har ont så klart och får ipren och panodil mot smärtan. Det är jobbigt eftersom han inte kan göra så mycket på egen hand eftersom båda är gipsade upp till armbågarna. Nu börjar det klia under gipsen också så det kan bli besvärligt. Han är ju ett eksembarn så jag förstår att det kommer att bli jobbiga veckor innan gipset tas bort. Vi får diskutera med läkarna på tisdag om de kan lägga om gipset.

kram xinluo

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Indiania
0

Kram till både dig och sonen, jag tänker på er!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Jeremina]
0

Jag blandade förut i vitlök men jag kan inte med det längre utan får ont i magen. Vanlig lök kanske är bättre?!

xinluo
0

#5 Jag har också känslig magen men detta gick bra. Och det rensade verkligen vid förkylningen.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Hoppfull
0

Hade varit kanon om jag tålt mjölk… men jag kan absolut inte dricka så mycket mjölk. Kanske finns det någon alternativ vätska?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Jeremina]
0

#7 Sojamjölk går det bra? eller havremjölk? eller tål du getmjölk kanske?

Branneli
0

Hoppfull, funkar det med ris-mjölk….det har vi på jobbet. Utan laktos,protein &…nåt mer..

Hoppfull
0

#9 Jo jag använder rismjölk, det jag undrade mest var nog om mjölken i sig har något med själva kuren att göra, så att det förändras om man byter ut den.

#8 Jag undviker både soja och havre, fast jag har börjat testa så smått med havre nu och har inte ännu märkt så mycket försämring.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JILE
0

Tack för tipset :-)) hälsa din son också. förstår att han har det jobbigt med eksemen under också. Min dotter börjar riva sig på händerna nu när det börjar bli torrare luft.

kram Jile

[Jeremina]
0

Mitt mellan barnbarn 6 1/2 år åt en homeopatmedicin som tog bort hans eksem helt så ni kanske skulle gå till en homeopat.

Föräldrarna, min son och hans flickvän hade provat allt och de gav tillstånd att jag kunde ge honom det för det måste föräldrarna när det gäller barn.

Han blev helt bra efter 2 kurer så i min familj äts det en hel del av denna Guds Gåva till mänskligheten.

nillanb
0

#0 Vilket bra tips,

min äldsta dotter får väldigt ofta problemmed bihålorna,

detta ska testas !

jätte tack Skrattande