Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1500 ggr
nillanb
0

Frukost vägran

Har ni något tips på något att stoppa i magen på en nioåring som inte vill äta på morgonen ?

Det kan ta 40 min. att äta ett ägg eller äggröra !!!

Jag blir tokigSkrikandes!

Snälla någonting nyttigt som går ner lätt, vet inte vad jag ska hitta påSkäms

Hoppfull
0

Vad vill barnet själv äta på morgonen?

Jag har en nioåring som är alldeles för trött för att kunna äta ordentligt på morgonen. Vi har löst med ett glas proviva eller en liten youghurt och sedan en macka i ryggsäcken till tio-rasten + en frukt. Vi har testat en massa olika varianter men just nu är det den som fungerar.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

nillanb
0

Jag har ett barn som tycker om nästan all mat.

Bara inte på morgonen.

Hon sitter bara och stirrar tomt framför sig och är jättetrött.

På helgen äter hon frukost utan problem.

Vi försöker unvika bröd så då blir man lite handfallen, när det ska skickas med något annat än frukt till skolan.

Jag fick en tanke nu man kanske, skulle kunna göra smoothi till frukost med bär i eller nåt.

Hoppfull
0

Vi har oxå försökt undvika bröd… det är ju så skräpigt, men jag insåg att jag ser hellre att hon käkar en macka med rejält med bregott och dubbelt pålägg än att hon går utan. Så jag gjorde en kompromiss med mig själv.

Smoothie har vi oxå testat men det ratade hon efter några dagar, kanske går det bättre för dig.

Vår unge käkar oxå allt annars men har inte aptit direkt hon vaknat, det behöver gå någon timme. Så därför får hon sin "frukost" på rasten och bara något litet i magen på morgonen.

Hoppas att du/ni hittar något bra sätt för er!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

nillanb
0

Tack hoppfull Glad

Ja har till och med försöktatt väcka henne extra tidigt så hon hinner vakna till innan frukosten men näpp gick inte det heller.

Vi får testa smoothi, funkar inte det gör jag som du, skickar med smörgås till skolan.

[Spanaren]
0

Fullkornsskorpa med smör på till choklad eller te. Sen så skickar du med en frukt på skolvägen/kram Spanaren

Ps Inte så nyttigt men ändå något i magen Flört

mayolica
0

Vissa människor har väldigt svårt att kunna äta tidigt på morgonen. Du kan ju prova med att göra frukt/bärdryck i mixer,eller något som finns att köpa. Drick-yoghurt kan gå lättare äv vanlig yoghurt,det kan vara lättare att dricka än att äta.

~ mayolica ~

nillanb
0

Tack för tipsen Glad

mayolica
0

Hoppas att ni hittar någon bra lösning på problemet.

Lycka till.

~ mayolica ~

Branneli
0

Vägrar barnet äta…skicka med en yoggi….macka…risifrutti, till första rasten.