Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 978 ggr
chik
0

Matakuten!!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det ingen här som har sett på Bert.K.Program om skolmaten?

Jag blir rädd för alla tillsatser som är i vår mat.

Finns det mat i dag??

Bara en undran från mig till er.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

Jodå, vi tittar chik! Och jag blir så otroligt arg över den äckliga nonchalans som visas från ansvarshåll. Ignorans och okunskap om den vidriga kemiska smörja barnen får i sig för att växa och utvecklas av!! Skrikandes

Dessutom är jag så oerhört arg över EU som bara kan gå in och bestämma att vi i Sverige måste köpa den billigaste maten (på anbuden alltså) oavsett kvalitét, för att konkurrensen ska få finnas!!! Skrikandes

På din fråga om det finns mat är mitt svar: det finns inga riktigt bra halv eller helfabrikat, alla jag läser på innehåller en rad E-medel och annat skit.

Däremot finns det råvaror, massor av fina råvaror vi själva kan göra fin och god mat av Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Hoppfull vad bra!!Då är vi två som blir lite rabiata.

Fast jag tänker på den antibiotika som man ger djur o foder så att dom skall växa.

Jag var så dum att jag trodde att dom slaktade på gården.Men det transpoteras ju.O vem vet om det köttet kommer till baks.ObestämdSkrikandes

Lena.P är jag i verkliga livet.

Clary
0

Tyvärr har jag inte sett det men instämmer med er. Det är vansinne med den dåliga mat som produceras idag, näringsvärde noll och sen ska vi då köpa en massa kosttillskott för att inte lida brist på vitaminer och mineraler.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

#2 Ja… och våra utarmade jordar… man skördar ju hundrafalt så mycket och ofta i jorden nu jämfört med förr så det som skördas har jättelågt näringsinnehåll mot tidigare. Förr lät man ju jorden vila mellan varven men nu kör man bara på, kanske två skördar/år! Hur sjutton ska jorden kunna skapa näring när den aldrig får vila och återhämta sig!

#3 Ja det är för sorgligt!

JILE
0

Ja det är ett bra program som visar hur allt sopas under mattan. Ingen vill ta på sig ansvaret.

De säger att barnen är skoltrötta, det kanske kan vara maten som är orsaken. Många föräldrar tänker att de har ju fått mat i skolan så då har de ju fått i sig en bra måltid iallafall.

Alla borde få lagad mat från grunden tycker jag och den visade sig ju även vara billigare.

Skulle köpa skinkpålägg, men det fanns ingen utan e-nummer i affären. Det tycker jag är dåligt.

Hoppfull
0

#5 Visst är det hemskt?! Det går snart inte att köpa något pålägg eller annat som är förberett utan massor av E-medel.

Om man sedan tänker på vad många av oss och barnen äter till frukost… bröd som är som sockerkaka med lättmargarin och så en e-medelsfylld skinka… eller en youghurt med massor av socker och andra tillsatser… eller musli med en massa skräp i…  inte konstigt om ungarna är trötta och hängiga!

JILE
0

#6 Ja precis..får ju Camillas nyhetsbrev om matuppror. www.camillasmatuppror.se tycker att det är bra att det uppmärksammas.

mayolica
0

Jag brukar se på det programmet ibland,ett bra men skrämmande program. Så illa trodde man nog inte att det var med skolmaten,vi får hoppas att programmet kan leda till någon förändring på sikt

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

Jo jag har tittat några gånger och tycker att det är skrämmande rent ut sagt! Fy fasen, det är ju inte mat barnen äter i sig, det är halvfabrikat i pulver form som man rör ut i vatten eller nån annan smörja! Såg en gång när man kollade näringsvärdet vad gäller nåt mineral - kommer inte ihåg vilken, men man jämförde med kattmat. Det visade sig att kattmaten innehöll mer mineral och vitaminer än vad deras skolmat gjorde! Bedrövligt! Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."