Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4929 ggr
Lena1971
0

Stärka immunförsvaret

Vad finns det för olika sätt att stärka immunförsvaret?

Jag vet bara två sätt: att få i sig saker som ingefära, björkaska (lärde jag mig idag!) och färsk vitlök, och daglig kroppskontakt.

Vad finns det mer?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

mayolica
0

Hej Lena1971

Ja du har ju några bra tips med dej,angående ingefäran så är det den färska som innehåller ingefärsolja som ger bästa effekten.

Det kan även vara bra att stärka imunförsvaret med ett heltäckande kosttillskott. Hälsokostaffärer säljer en sort som heter Mivi Total flex, i den finns vitaminer mineraler spårämnen och aminosyror. Eller rådgör med en terapeut om passande kosttillskott,men köp inte apotekets,dom brukar vara kemiska och inte kunna tas upp i kroppen något bra.

Reiki, Tai chi  ,qi gong , är några andra saker som kan stärka imunförsvaret.

~ mayolica ~

[Jeremina]
0

Jag äter just nu rårivna rödbetor..mums och kryllar av allt möjligt nyttigt Glad

Tuva-Lena
0

Jag minns ett kosttillskott som hette Thymogen och som fanns på Hälsokost. Kanske har man ändrat namnet på det nu..? Thymo- kommer av Thymus, alltså den körtel som skyddar barn från infektioner innan dom har utvecklat sitt eget immunförsvar. Thymuskörteln försvinner mer eller mindre när man vuxit färdigt. I början tog man celler från kalvars thymuskörtel (slaktade) och sålde som ett preparat - interferon hette det. Läkarna då ansåg det vara båg, men det visade sig bl a vara effektivt vid olika cancersjukdomar för att stärka immunfösvaret.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

mayolica
0

#3 jag minns dom kosttillskotten,men har inte sett dom på många år. Har använt dom och dom fungerade jättebra,minns att jag letade efter dom för något år sen utan att hitta .Men det kan ju vara så att dom har ändrat på förpackningarna.

#2 Rårivna Rödbetor vet jag oxå att det är något särskilt med,det var ett bra tipps.

Honung ska vara bra oxå.

~ mayolica ~

Volito
0

Kolloidalt silver helt enkelt!

Lena1971
0

#5 Det låter giftigt! Förvånad Vad är det för något?

#3 Det är mycket vetenskapen först avfärdar som båg, innan de gör sina experiment…

Honung förresten, är inte det bakteriedödande? Jag menar, har det effekt på immunförsvaret?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Soffe
0

Ja du har redan fått massa bra svar och jag håller med dem Glad Jag tror på en bra, allsidig kost och möjligen ett extra tillskott av vitaminer o mineraler. Alger är bra för det innehåller mkt näring.

mayolica
0

#6 Honung sägs vara stärkande och hälsosamt för lite allt möjligt,ett gammalt uttryck min mamma brukade använda är att" en sked honung om dagen håller doktorn borta" Mina föräldrar börjar alltid dagen med honungsvatten,dom är över 80år och verkar ha bra imunförsvar. Ett bra tipps (oxå från min mamma)är att tillsätta lite råriven ingefära i honungsvattnet om man känner sej på väg att bli sjuk.

Se det som en gammal huskur.

Förutom saker man stoppar i sej, så bör man oxå tänka på saker som att få tillräckligt med sömn och frisk luft. Prommenader ute i naturen brukar ha en stärkande effekt,tror även att imunförsvaret påverkas av hur man mår i själen.

~ mayolica ~

chik
0

Lena-71.Tack för din information.Alltid bra att ha.

Sen så är det ju bra kost o motion som är huvudregen.

mayolica.Mina farföräldrar drack också silver te med honung o dom blev över 80år…

Fast i dag är det kanske mer gifter i honungen.Den blir ju vad Bina äter..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Volito
0

#6 slå upp på google: det finns massa vetenskapliga forskningar. Det i flera hundra år har varit naturens antibiotika bara utan biverkningar, utan att bakterier blir resistenta, mycket mer efektivt oa.

Didigare man fick i sig det med mat och silver som används i vardagen… nu får ingenting av det.

Lena1971
0

#10 Jag hoppades på en förklaring till vad det är, Volito. Jag tycker det är svårt att utvärdera information från nätet. Det här hittade jag iaf på Wikipedia:

Kolloidalt silver är silver i kolloidal, det vill säga mycket finfördelad form. Generellt kan dock sägas att "kolloidalt silver" inkluderar alla produkter med silver i någon koncentration, upplöst i destillerat vatten.

Kolloidalt silver har blivit populärt i hälsokostbranschen. Det finns dock inga vetenskapliga belägg för att silver skulle vara ett livsnödvändigt ämne för människor, eller att kolloidalt silver skulle kunna förebygga infektioner .[1] Om man tar silver för invärtes bruk, finns det en risk för sjukdomen argyri.

#8 Det finns ju en del såna livsmedel som anses bra för snart sagt allting. Tomat, lök, omega-3… Det borde kanske inte förvåna mig att också honung räknas dit! Glad

Ska säga tack för alla svar så här långt!

Jag började en tråd med samma namn inne på min cancersajt. Är det någon som vill gå dit och svara får ni gärna göra det, annars norpar jag era svar och lägger dit! Oskyldig

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Mooniq
0

jag kör en dunderkur med D-vitamin -har läst att vi i norden ofta har för lite av det. D-vitamin kan minska/hjälpa vid vinterdepressioner och det har jag lidit av i måååånga år.. Ser fram emot en vinter utan depression.. so far - so good.Glad

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Hoppfull
0

Ett riktigt bra kosttillskott av hög kvalitet är det bästa tror jag, ja förutom det självklara med bra kost, sömn och syreomsättning i kroppen! Helhetshälsa har väldigt hög kvalitet på sina kosttillskott.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
0

För att utnytja det naturliga D-vitaminet som man får i sej av dagsljus så ska upptaget vara bäst mellan kl12.00-13.00 Så om man har möjlighet är det bra att vistas ute en stund under den tiden varje dag,tex att en promenad efter lunchen.

~ mayolica ~

Hoppfull
0

Sedan finns det ju de som hävdar att vi här i norr inte har tillräckligt med ljus för att få i oss D-vitamin i tillräcklig mängd annat än under de två- tre sommarmånaderna. Så vi behöver i princip tillskott allihop!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

Jag äter vitamin D3 under vintern, speciellt för att vi saknar det ljus du berättar om Hoppis, under vinterhalvåret. INte för att jag varit deppig direkt av vintern, men det stärker hela immunförsvaret. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

mayolica
0

Om man äter ett heltäckande kosttillkott av bra kvallitet så finns det ju D- vitamin i det ,kanske man då inte ska spä på men mer D-vitamin i tillskott. Däremot kan man dra nytta av det lilla dagsljus vi har på vintern med en promenad utomhus ,sen är det nog hälsosamt av flera skäl att försöka komma ut och få lite luft och röra på sej.

~ mayolica ~

[Jeremina]
0

#17 Visst ska man vara försiktig med att använda för mycket D-vitamin?

Magi-cat
0

D-vitamin är omvärderat. Vi här i Norden får utan tvekan i oss på tok för lite D-vitamin vilket kan ge otrevliga effekter såsom benskörhet och t.o.m. depression. Solen under större delen av året ger inte tillräckligt, den står för lågt óch har för liten intensitet. dessutom är man väl påpälsad……(och så lyser den ju mest med sin frånvaro långa perioderFlört och det räcker inte för D-vitaminproduktion)

Ang vaccin, influensa och koll. silver har jag hittat en annan bra länk. Lite längre ner i artikeln står det om koll-silvret….

http://blogg.passagen.se/johnwillis/

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Volito
0

I Wikipedia kan skriva vem som helst.

Det finns vetenskapliga forskningar.

Grundskillnad am det som #11 hittade i wikipedia beskriver lösnings tillverkning 200 år sedan (mekaniskt). Nu det tillvärkas av 99,99% silver med elektrolis process och partiklar är inte störe än jon…

Lena1971
0

#20 Som jag sa, jag tycker det är besvärligt att utvärdera nätsidor. När jag kollar Wikipedia och vet vad det handlar om tycker jag så gott som alltid att deras svar stämmer. Kortfattat: ja, ytligt: ja, men relevant och riktigt. Så oftast litar jag på Wikipedia.

Men du har förklarat hur kolloidalt silver används, Volito, så jag är nöjd! Det var det jag ville veta. Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

satin
0

#12 Vad är det för d vitamin kur du tar
Nyfiken vill också prova för depression.

Mooniq
0

Hej Satin

Läs på Kostdoktorn om D-vitamin. Jag tillhör den lilla skara som inte ligger o sol-pressar på sommaren är alltså tämligen ljusblå om benen året runt- kan man säga…

så jag har läst att vi i norden får för lite D-vitamin så nu dunder-kurar jag.. och äter 5 gånger daglig dos för att trappa ner till 2gånger daglig dos om en månad.

Enligt nya rön som kostdokorn skriver som så är det svårt att överdosera så det är inte farligt att under en kortare period äta mer än vad som står skrivet på paketet.. Jag kör med D-pearls från Pharma Nord.

Det ena jag har märkt som positivt är att jag inte är lika trött på kvällarna. Nu kan jag sitta o titta på TV fram till 22 utan att känna mig döds-trött. Det känns positivt faktiskt. Det andra är att jag kan gå ut o gå och tycka att träden är vackra i sina höstfärger utan att svära högt över att sommaren är långt borta…

Det är först en bit in i november som jag vet om detta verkligen hjälper mig.. jag får helt enkelt vänta o se…..

Monica Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃