Psoriasis. HJÄLP
Min son, 12 år, har fått utskrivit daivobet. Får lite ångest när jag läser informationen. Är det verkligen D-vitaminet som gör verkan? Vad gör kortisonet? Läkarn jämförde det med en sorts katalysator.
han åkte på sjukdomen förra hösten efter en halskatarr. Var ganska symtomfri i sommar men nu är det etter värre.
Har ni tips? Snälla!!!
Hej och välkommen hit TheFateate, vi får hoppas att någon som vet lite mer om det kommer in och kan savra på din fråga.
~ mayolica ~
Cortisonet gör att inflammationen hämmas. D-vitamin är ett viktigt vitamin för huden. Du vet kanske att kroppen, genom solstrålningen under sommaren, själv kan bilda D-vitamin..? Cortison bör man iaktta försiktighet med, för ofta blir huden torr och spricker av cortisonbehandling. Använd gärna en väldigt fet kräm samtidigt, som du smörjer in huden med efteråt. Cortisonet tas ju upp ganska snabbt av huden. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Vet inte mycket, men det verkar som en ovanligt stark salva som inte rekommenderas till barn under 18 år. Kanske läge att diskutera det med läkaren som skrev ut den?
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Min kompis som har psoriasis var mycket glad när fick höra om kolloidalt sillver som stärker imonförsvar, värkar som naturligt antibiotika utan biverkningar och förskningar visar att det hjälper mot psoriasis också.
försök att komma till en naturkosmetisk hudvårdsterapeut som säkert kan hjälpa till