Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: hälsokost-kosttillskott
Läst 1138 ggr
mayolica
0

Funderingar om kvalitet på kosttillskott ?

Ofta får man reklamerbjudanden hem i brevlådan om att abonnera på kosttillskott från olika postorderföretag,många får oxå sådana erbjudanden via telefonförsäljare.

Det är vanligt att dom lockar med olika presenter  tex resor eller annat till dom som tecknar abonnemang.

Jag har funderat på hur kvaliteten egentligen är i dessa kosttillskott,vissa av dom är jag ganska skeptisk till.

Är det någon som vet något om det,eller har egna erfarenheter?

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

Det där är nåt som jag också har funderat över. Vad är naturliga mineraler/vitaminer och vad är plagiat..? Just nu äter jag bara Omega3, men det borde ju vara fiskolja när det står så på burken..? De gånger jag äter kosttilskott så vill jag ha naturliga ingredienser från frukt/grönsaker, inte nåt "apotekstillskott" i alla fall om det inte är hälsokost-deklarerat samtidigt vill säga.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
0

Jag är skeptisk till sådant. Om jag ska köpa kosttillskott, så vill jag att det ska komma från en butik där jag själv kan ta reda på fakta om produkten, läsa omdömen osv.

mayolica
0

Jag brukar offtast köpa kosttillskott av märken som är kända och har bra rekomendationer,offtast hos en terapeut eller i hälsokostbutik.

Att många av apotekets kosttillskott är kemiska är allmänt bekant. Omega 3 har jag hört att det finns folk som är nöjda med,men vissa  av dom kosttillskott som man får reklam på i häften i brevlådan tycker jag verkar lite "konstiga" Är inte heller säker på vad dom håller för kvallitet.

~ mayolica ~