Hälspricka!
Honung kan det vara ngt tro?
Bada foten i grönt såpvatten eller finns det bättre tips?
/kram Spanaren
Ps Idominsalva är en bra salva till mycket och lägg sedan ett bandage över sprickan och sedan så trär du på strumpan :-)
Tack, ja idominsalva körde jag mkt förut i min ungdom
. Kan man ta vanlig såpa som man köper i affären?
Kram Jile
Ja såpa från en vanlig butik brukar jag ha när jag har ett litet varaktigt sår och det brukar hela som bara den. Bäst är väl riktigt ren såpa men i brist på annat *fniss*
Bada foten morgon och kväll och sätt på något mjukt och skönt över sprickan ett plåster eller vad du har.
Lycka till/kram Spanaren
Ps Tipset du gav mig kanske kommer med nu på onsdag
Okey, vad var det för tips som jag gav dig då? Minnet bra men kort..
# 5 Sjuk hund pga. dålig bukspottskörtel m.m
#6 Jaaa jag trodde det var något med hälsprickan..hi,hi
Ja men vad bra då ska jag lyssna. Hoppas med hela mitt hjärta att du får hjälp.
Kram Jile
Du får göra en ordentlig inpackning till din stackars häl 
#9 ja Soffe, jag ska in i duschen nu sedan ska jag sätta dom i blöt ett tag. Såpa ska testa…
kram Jile
#10 Ja gör det :-) Hoppas din häl blir bra snart!
Ja tack, nu har jag plåstrat om, hade ingen idomin men honung hade jag på. Även olivolja, men plåstet var ju värre att få och fästa..hm.
Kram
#12 Du hade väl några mjuka trasor annars att linda om det onda med?!?! /kram Spanaren
#13 Ja får se vad jag sätter om om inte plåstren går.
Jga brukar få såna ibland också, och då smetar jag på ringblomsalva eller sheasmör. Idomin, vad är det jag läser..?
Idomin innehåller mineraloljor så den bör du undvika. Jag använde också Idomin innan jag blev "upplyst" - om ni förstår hur jag menar, inget illa alltså..
Försök med vegetabiliska oljor/fetter istället, och varför inte testa korseetts mirakelolja - olivolja!
ger näring åt huden och mjukgör/lindrar. Den rekommenderar jag också varmt.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hi,hi ja jag hade inte idomin hemma. Nu fick det bli olivolja + honung. Har en ringblomssalva jag hade på igår som Alice Lindberg gjort på healinglife. Man behöver ngt riktigt fett som ligger kvar en stund och går att få in i sprickan.
Tack för alla tips….
Jile
Hej Jile,
det finns honungsplattor man kan lägga på. Vi använder såna på jobbet. Både skyddar och "drar ur". Finns på apotek, eller fråga distriktsköterska.
Lycka till, hoppas du blir bra i din häl snart!
Kram från Sisa 
Hej sisa!
Ja sådana har min syster. Blir det inte bra får jag ta och prova sådana.
Kram Jile
jile.
Jag har både fot o på fingertopparna.Sprickor som går Långt in.
Jag har Djur o spensalva.
Sen så kan du ta på plastpåsar på fötterna o sitta med en stund..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag hade prövat allt innan jag köpte plåster för hälsprickor på apoteket. Det satt på i över en vecka och var som ett extraskinn och när jag tog bort plåstret så var sprickan borta…..
Min spricka var verkligen djup!
#22 Ja, det är min Gladiolus som jag fick av min pappa och hans flickvän. Tack och natti …Sov sött 
#20 ok chik, vad får du tag på den? Tack och kram Jile
#21 Det lät ju bra har funderat om det fanns ngt sådant. Tack och kram jeremina