Tips på goda middagsgrönsaker?
Börjar tröttna på sallad, tomater och gurka. Nu har jag börjat blanda i äpplen också och det gjorde susen, men jag skulle vilja testa nåt nytt. Och det skall vara färska grönsaker och gå snabbt att tillreda. Har ni några bra tips kanske..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Både melon kiwi och päron är gott i sallad Tuva.
Rysk sallad:
Tärnad kokt potatis 4 stora
en mugg ärter
En mugg skivade morötter
en burk oliver med ansjovis
En pressad vitlöksklyfta(kan uteslutas)
en burk creme fraich
mayonäs.
Blanda ihop creme fraichen med
halva tuben mayonäs och slå över ingredienserna
Blanda ihop och salta efter smak.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Den kan ätas både till fisk och kött.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Rivna morötter ger en härlig färg..prova ruccolan är både roligar i formen och godare..Oliver är gott att ha i även andra frukter än äpple..Sen är det jätteviktigt hur man gör dressingen..Balsamvinäger finns i olika smaksatta former .Välj en bättre sort och inte på ica och konsum så har du höjt ribban rejält.Kan återkomma med recept*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#1 Ahh, va härligt! melon har jag tänkt på, men kiwi och päron har liksom inte poppat upp än. Men det måste testas! Den ryska salladen låter underbar! testar en helg då kanske när jag har mer tid. Tack o kram Chrissan!
#2 He he.. abbi, jag köper ICA:s vitlöksdressing - är ingen finsmakare med andra ord.
men ruccolasalladen skall jag köpa nästa gång istället! Morötter knaprar jag på varje dag faktiskt, knycker av hästarna.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."