Dagens pratbubbla 3/11 -09
Godmorgon Annisangel, och ni som ännu sover 
Peppermynta the kan ju öppna upp, en liten honungs sked i.
Annars Kanjang eller Esberitox tror jag de heter. Krya på dig.
Ha en fin tisdag alla
# 0 Nånting som låter konstigt,men som jag prövat själv,(kärringkur)är att värma coca-cola och ha i citron.Gott är det i alla fall
Har flyttat nu,men jösses vad mycket att göra.Området är väldigt fint och mina vovvar älskar att springa omkring här
Ha en fin dag allihop
God morgon!
#0 Vila och sömn plus massor av vatten, det gör nog susen :-)
Flytta och få saker på plats … pust och stön Tiia 
Nillan, chik och Tiia kul med era förkylningstips!
/kram Spanaren
#3 Ehhhh, går det lika bra med julmust?
Ska testa iallafall!!
Kul att se att så många är uppe med tuppen!
Kramen laget runt!
*sörplar julmust med citron…. mums, lite julkänsla över det hela ju! Glöggsmak nästan
*
Många Goa Kramar
Annisangel
Go´morron!! Min dunderkur mot förkylning: skala 1-2 vitlökar, lägg i en ugnsfast form, droppa olja öve (gärna olivolja) och strö lite salt. In i ugnen på 225 grader till vitlöksklyftorna fått lite färg - ät så varma som möjligt! Bädda ner dej o vila, så ska du känna att du svettas ut förkylningen! Skita-gott också!!!
Här är halkigt som tusan, gruvar för att gå med doggarna.. Var till naprapaten igår och det var inte diskbråck. Mitt bäckben är snett och trycker på nånting som gör att det känns på hela vä sida. Han knäckte till det igen, så nu är det bara att ta det så lungt man kan, så ska det klinga av???? Känns inte så idag iallafall….men jag får väl inte ha för bråttom!
Annars så är jag pigg och vid gott humör, massor med "ååå det vill jag göra idag"…
Coca-cola o citron…mmm, låter lite mysko! Men har ju även hört att man kan koka julskinkan i coca-cola för att få den saftigare 
#6 Tack shigne! Ska testa detta med!!! 
Skönt att höra att du har så mycket energi förresten!
Många Goa Kramar
Annisangel
Go'morgon alla morgonpigga! Här sitter en som sov över idag. Blåsten gör att jag kommer in i en annan andning tror jag, så jag sover så gott. 
Dunderkuren som jag rekommenderar blir pepparmyntste med honung - mumsigt och effektivt. Annars kan jang som botade min halsfluss en gång på ett par dagar.
Så skönt att flytten är över Tiia! Nu är det bara plocket som återstår alltså - nog så krävande. Underbart för vovvarna också! 
Tack för den fina bilden chik! Huvet på spiken som vanligt.. 
Hoppas att ryggen blir snäll emot dig nu shigne.. håller tumsen för dig! 
Ha en fin dag allihop!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Det hoppas jag med Tuva-Lena - för gissa om jag är sugen på Pilates-dvd som jag vann!! Känner ju att det här med ryggen gjort att byxorna krympt
och att benen vuxit, för hu vad det blivit långt ner till golvet!!!
Hej allihopa!
Regnigt och grått ute idag 
Mitt förkylningstipps är färsk ingefära.Jag brukar dels äta en liten bit som den är,men även koka upp vatten och lägga i småbitar eller riven ingefära och låta den dra. Brukar oxå ta en sked honung till.
Sen finns det oxå flera olika medel på hälsokostbutiker som visserligen kostar lite,men brukar kunna ge bra effekt. Dom hade fått in något nytt på Life som jag fick gratisprov på när jag var där sist(Propex) det var en karta med några tabletter och en lite flaska med något flytande. Jag har inte utvärderat det än,kanske någon annan känner till produkterna?
Ha en bra dag.
~ mayolica ~
Gör ett avkok på färsk ingefära, ta en tesked flytande honung och rör ner 4-5 droppar eterisk eucalyptus i honungen Häll på avkoket av ingefäran och drick det så varmt du bara kan..minst 4-5 ggr per dag..sen kan du överdosera sömn och vila!
Annars är det bara bra med mig*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
go eftermiddag
Fick för mig att jag skrivit här redan men det hade jag ju inte
Nåväl regnigt och grått ute
Inne varmt o skönt, bakat fyra limpor och en citronkaka hittills
Nu är jag trött men jag vill göra mer men först vila
ha en fin dag allihopa