Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1010 ggr
Annisangel
0

Kul test!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, ursäkta om jag tar lite av kursen jag går, här på forumet, men jag blev så fascinerad av olika typsnitt ger olika formbilder för orden… Alltså när du ser hela ordbilden med ett visst utseende, känns det bra eller dåligt??

Vad tycker ni om följande??Skrattande

Ingen tävling eller så, bara lite kul så här på en tisdag…Tungan ute

Många Goa Kramar

Annisangel

[Spanaren]
0

Månsken och  Script MT Bold är för mig en text som beskriver min måne /kram Spanaren

Annisangel
0

#1 Vad får dig att fastna för den?? Obestämd

Kram på dig!

Många Goa Kramar

Annisangel

nillanb
0

Nr: 4 och 5 tycker jag om…

De känns mjukare vackrare…

beskriver det trollska ordet månsken, visuellt bättre än de andra hårdare stilarna, tycker jag Glad

Indiania
0

Månsken - Detta är Felix Titling ! Jag får en känsla av att jag känner månskenet i den texten, det är lite rymd och månstrålar för mig. Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

#2 Lite vindlande och mjuka bokstäver som får mitt innersta att känna magin med månens dragningskraft.

MaMaMade
0

Times New Roman är *alltid* tråkigt att läsa. Beskrivande som i en (lite tråkig?) artikel el dokumentär.

Comic Sans Serif känns lite barnsligt…det skulle jag använda om jag scrappade en layout där barn o månsken ingår o ville använda ordet månsken.

Adobe Garamon Pro känns lite som Times New Roman…lite torra skolsalar över det hela.

Felix Titling, Pristina o Script MT Bold är de som känns mest rätt om man ser till betydelsen av ordet månsken; mjukt, romantiskt, ngt som står ut lite, lite ovanligt… Felix Titling är ju en ganska "skarp" text men de smala staplarna ger den en lite gammaldags feeling som får mig att tänka på gamla filmer o därmed lite romantisk känsla trots hårdheten…tänk art déco…

Personligen skulle jag nog välja Pristina. Mjuk men lite kvistig som ger en känsla av månsken i skogen, romantiskt utan en massa bjäfs. Glad

Annisangel
0

Intressant det här. Med olika stilar blir det en annan ton på orden liksom. Jag gillar era tolkningar skarpt!

Mycket har utvecklats och datorer och typsnitt har kommit in i våra liv, istället för vanlig handstil… Det känns helt otroligt när jag riktigt känner efter att vi har utvecklat tekniken så mycket….

Som de skrev i min kursbok, hade Johann Gutenberg (typsättarens fader) vaknat i vårat århundrade skulle han nog få en CHOCK!!Cool

Många Goa Kramar

Annisangel

nillanb
0

#6 Pristina- känner/ser jag nästan månensken i….

MaMaMade
0

Det är lite lustigt för så sent som igår satt jag o tänkte på mig själv o hur jag uppfattade o uppfattar mig. Hade återbesök hos kuratorn på fm o där tog hon upp mig, min barndom o ett utanförskap som hon anade fanns där. Samma sak hade jag kommit fram till själv igår…minns att mina kompisar tyckte att jag var knäpp när jag frågade hur de uppfattade sakerna o världen runtomkring sig. Jag kunde sitta o titta koncentrerat på ett föremål o när allt runtomkring "dimmade" iväg kände jag att jag verkligen såg föremålet…inte bara som en del i en helhet.

OK, låter flummigt men så var o är det för mig även om det verkliga livet med vuxna måsten gör att jag inte kan "dagdrömma" som när jag var liten. Det är iaf rackarn´s avkopplande, lite av meditation, att koncentrera sig sådär o bara tänka på en sak. Sitter man sedan utomhus en vacker dag, gärna i skogen el på älven så är lyckan fullständig!

Relaterar ofta saker o personer till musik, färg, känslor, stilar…är det jag som är konstig el vågar folk inte erkänna det för att de är rädda för att bli stämplade som annorlunda?

nillanb
0

Skrattande Jaha är det så det är att vara annorlunda…

Då har du en till här då Cool

MaMaMade
0

Ja, härikring är det då ingen som fundrar i mina banor!

Det här med våra mänskliga vanor t ex…varje gång jag var på dans i yngre dagar ploppade följande tanke upp i mitt huvud; tänk om en utomjording tittade på oss här i rotundan just nu…vad 17 skulle h*n tänka om vårt beteende? Ngn slags ritual…hyllning till moder jords rotation kring sin egen axel…parningsdans…fruktbarhetsrit…!?

Låt oss säga som så; jag tog aldrig upp ämnet till diskussion med ngn av mina vänner. Skrattande

Men tänk er själva…

nillanb
0

Haha nä allt kan man ju inte säga… till vem som helst Oskyldig

Annisangel
0

#11 Hmmmm, ja isåfall är jag också en smula konstig!!Skrattande Men det ska vi vara stolta över tycker jag. Att kunna uppfatta saker speciellt och inte som andra uppfattar den är en gåva!!

Då får mänskligheten en annan syn på en tillsynes helt platt föremål eller händelse!

Många Goa Kramar

Annisangel

Tuva-Lena
0

För mig skall Månsken skrivas med Script MT Bold. Det är ju lite romantiskt och sätter fantasin i rullning. Jag vill ha en mjuk text till det ordet, som ligger mjukt på tungan. Kyss NU vet inte jag om det var det du menade, men det var det första som kom till mig. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Annisangel
0

#14 Ja lite var det väl så, men jag tänkte på att ord som skrivs med vissa stilar blir helt annorlunda. Typ väldigt hård månsken och lite så, vad ordet ser ut som helt enkelt med olika stilar!

Många Goa Kramar

Annisangel

april4
0

Jag gillade text nr 5 bäst, gillar mjuka former