Min farmors mamma
Vet ni att man förr tvättade sår med urin? Min farmor berättade att hennes mamma gjorde det. Jag har frågat läkare och fått svaret att det är så rent som något kan bli….

Ja, det har jag också hört och det är ju rent….men låter kanske inte så tilltalande
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Urk.. Är det för att det finns ammoniak i eller?

Det är totalt rent när det kommer ur kroppen… samma ämne finns i vissa hudsalvor
Mia//

Fast jag har hört att det bara är rent tills det vidrör något annat… så det gäller att ha sterila dukar att tvätta med i så fall, för då är det säkert alldeles förträffligt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
det är sterilt när det kommer ur kroppen har jag för mig så det är bara att tvätta på
Intressant.. Tack för info..

De kissade direkt på brännskador…
Mia//
det går att dricka det med om det kniper med vätska
Mums
Ja vad sägs om en drink a'la urin 
haha förr fanns det en grogg som kallades geting, den var riktigt uringul! Nån som minns om det var bananextrakt man hade i?
inte lätt att vara urin-vånare idag har jag hört
Hehe :-)

#11 Bananlikör ska det vara i en geting, den är fortfarande ganska populär på vissa ställen
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#14 ah, bananlikör var det ja! sliskig var den iallafall. Det var väldigt populärt ett tag i mina hemtrakter

Usch, låter slibbigt… bananlikör är alldeles för sött för min smak… jag gillar lime och citron i drinkar… fast nu är vi kanske lite OT 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hade en klasskompis i lågstadiet som fick kissa direkt på sina händer mot exemen hon hade där, tror det hjälpte kommer inte ihåg så noga, vi tyckte det var äckligt då iaf.

jag har hört att det är farligt att dricka sitt eget urin, men det går bra med andras…..jag föredrar mjölk 

Jag har hört att urin är bra om man har blivit bränd av en manet…
Vet inte men det sägs så…
Jag såg ett program på TV om överlevnad i öknen. Där rekommenderades det att behandla brännskador från solen, med urin.
Fast jag har aldrig provat, vare sig att vandra i öken eller att behandla med urin.
Det är nog effektivt men har helt glömts bort i vårt samhälle…

Jag såg ett tv program, extreme male beauty, där en kvinna rådde folk att dricka och tvätta sig i sitt eget urin för att bli vackra.
Hon var iof ganska snygg, men jag vet inte om rynkor kanske är att föredra… Killen som provade höll på att spy, snygg blev han, men han gjorde mycket annat för att uppnå det 
ja det har man ju hört.
Fast jag vet inte om det är så bra o dricka.
Eskimåerna tvättar sig i det..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tänk er lukten som finns i gamla pissoarer - i ansiktet!
men man får lida pin om man ska bli fin.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
# 24 - Här kommer en skånsk upplevelse av detta - "örk!" 
Jag får prova till sommaren när jag ska bada och bränner mej på maneterna . Det är svårt att undvika dom helt,i sommeras blev jag väldigt illa bränd.
~ mayolica ~
Naturen har ju ordnat det så att vi ska kunna bli friska med våra egna naturliga gåvor..(hehe).och urin är ett av dem. Besk medicin..om jag inte hade något annat än urin att tvätta sår med så hade jag gjort det…men dricka det??? Hemska tanke!
U R us