Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1181 ggr
[TrevorS]
0

Frisk från allergi?

Jag måste ställa fråga här, jag hittade i en gammal bok från 40-talet om att rena kroppen fanns mycket alternativbehandlingar där i men testade ett utav dem.

Det var ett matschema jag skulle följa, man skulle först börja trappa ner på maten och äta mycket lätt mat några dagar innan sedan skulle man bara dricka vätska i 1 dygn, då bara juice och the sedan åt man frukt i 1 dygn och sedan drack man juice och kaffe i 1 dygn sedan var det små enkla rätter man skulle äta under en veckas tid, juicer på allt möjligt, saker med linfrön i och liknande, det är 2 veckor man håller på med hela kuren.

Jag blev lite paff då jag helt plötsligt inte var rinnig i näsan (pollenallergi) även tagit ett prov senare som visade att jag inte var allergisk, gått 2 somrar nu och inga problem alls.

Hur kommer detta sig tror ni? Var det avgiftningen eller bara växte bort på 2 veckor och skulle försvunnit utan avgiftningen?

(Vill säga att det jag skrev uppe är delar av vad man går igenom, absolut inte komplett och man måste även rådfråga en doktor innan man sätter igång)

JILE
0

Det blev nog en avgiftning så du slapp allergin kanske. Många alternativare jag har pratat med säger ju att allergier är förgiftningar i kroppen.

Vad skönt och slippa pollenallergin.

Tack för tipset….

//Jile

[TrevorS]
0

Jo det är skönt att slippa snörvel och täppa och rinniga ögon, fick även en lite infektion i tårkanalen en gång vart inte roligt att äta massor av skräpmedicin och salva på ögat under den perioden på grund av allergins biverkningar förutom snörvel då förståss.

Slipper kli i halsen och liknande också. =)

Men något jag inte får ihop är att många säger att koffein inte är bra för kroppen och det förvärrar allergi dock kan jag inte peka på något förutom en kompis som pluggar medicin som säger att det kan förvärra här skulle man dricka mycket kaffe och the, kaffe var vätskedrivande och skulle driva ut giftet fortare (stod det i boken, men så är den inte upp till dagens datum direkt). Många saker har säkert ändrat sig senaste åren.

JILE
0

De var nog klokare förr Flört

[TrevorS]
0

Ska jag vara ärlig så finns det flera småsaker som man idag säger inte fungerar eller är effektivt som fungerat jättebra för mig.

Även hittat flera småsaker som glömts bort genom tiderna på gamla huskurer. =)

JILE
0

Precis, vi får nog gräva i gamla böcker efter våra mormorsmor och farmorsbror..vart invecklat det där :-)

[TrevorS]
0

hehe, nja eller så går man till bibblan eller köper gamla böcker. ;P

Det enda jag vill ha från mormors sida inom bokväg är hennes recept.

JILE
0

#6 ja men recepten efter din mormor kan nog innehålla lite smått och gått det med.

Tuva-Lena
0

Det är ju fantastiskt Trevor! Och att "fasta" har haft en god inverkan på olika allergitillstånd har jag hört förut, men att det blev en sån snabb förändring är ju otroligt! Va skönt för dig! Hoppas att du får vara snörvelfri nu då, annars får du väl göra ett nytt försök. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[TrevorS]
0

#8. Jo jag har fastat också en gång förut och ska snart planera in en till. Det får min mage att må bra och även få mig piggare och hålla min vikt mycket lättare. Började med detta under samma år som jag började med avgiftningen. =)

JILE
0

Vet att pappa fastade mkt när han levde, köpte paketen som fanns då på hälsokost med allt i.

Mitt i fastan tog han ett äpple :-( mamma hörde att det smällde till inne på toaletten. Då var det pappa som svimmat av magsmärtan av det äpple han intagit, och slog huvudet i elementet. Blev för mkt för magen när han var mitt i fastan. SÅ VARNING FÖR ÄPPLEN!!!! Skrattande

//Jile

[TrevorS]
0

#10. Man något som många gör fel är att man bara börjar med fastan utan att förbereda sig då kan detta hända, men väldigt ovanligt om man sköter dieten eller vad man nu ska kalla fastan för. Däremot har jag alltid sett till att jag är ledig och inte jobbar eller är upptagen för man ska vara stressfri för att detta ska fungera. =)

Så ska man fråga en läkare innan man sätter igång och ta blodprov, vilket är rekomenderat från läkarens sida.

JILE
0

#11 Javisst är der så. Man blir lätt frusen och kan få huvudvärk också med utrensningarna som blir.

//Jile

[TrevorS]
0

Ja frusen är vanlgit därför man ska fasta på sommaren, men jag brukar tända värmeljus. Huvudverk har jag aldrig fått däremot har jag varit lite trött, inte orkat göra så mycket förutom gå en kort runda och legat och kollat på tv lite då och då och även sovit mycket. Men som sagt man mår så mycket bättre efteråt.

JILE
0

Ok värt att prova ngn gång.