Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: tips
Läst 9659 ggr
[TrevorS]
0

Alternativmedicin för migrän?

Jag lider av migrän sedan många år tillbaka och vill inte ta den medicin som jag får då jag kan få biverkningar bland annat värre migrän, ännu mer illamående, bli yr, trött och även somna. (det är migrän jag lider av inte huvudvärk)

Jag har testat healing, ljusbehandling, ljudbehandling, hypnos, akipunktur och vad nu den andra heter. Inget av dessa har hjälp för att bli av med dem helt, däremot har de fungerat korta perioder.

Finns det någon alterantivmedicin, ört eller liknande man kan ta?

mayolica
0

Jag  vet att vi haft några trådar om migrän förut med tipps i.

Jag har själv migrän,måste ta till imigran ibland när det är som värst. Men det brukar bli bättre efter att ha gjort utrensningar,då kan det gå flera månader innan jag behöver ta igränmedicin.

~ mayolica ~

[TrevorS]
0

Jag får det väldigt ofta och fått i många år och får faktiskt imigran på spray. Men får biverkningar, testade en tablett som smälte direkt på tungan också men den fungerade inte alls.

Vill inte ta imigran vill testa alternativt. Får inte ta någon medicin förutom alternativt.

mayolica
0

#2 Spray som man tar i näsan är den som jag föredrar oxå,den funkade bäst och gav minst biverkningar.

Har du provat fasta,eller någon annan utrensningskur ? Jag fick en utrensningskur hos en örtterapeut,efter den fick jag inte någon migrän på flera månader. Det kan oxå vara en fördel att  kombinera någon annan behandling med healing.

Jag brukar använda mej av reiki.

~ mayolica ~

[TrevorS]
0

#3. Jo sprayet ger minst biverkningar men nackdelen är att jag kan få migrän igen när den slutar verka också.

Vart gick du kuren, hur går den till?

Jag har blivit healad men fungerade bara en kort period men lite jobbigt att gå och bli healad ofta.

Finns ett the som en familj dricker som de plockar ihop själva de dricker när de känner att migränen är på väg eller om de har fått den.

Får du blixtar och illamående innan du får migrän? Kan tycka det är obehagligt.

[GunillaR]
1

Min migrän upphörde när jag gjorde en kostförändring och började LCHF kost.

Jag vet också att det är mycket stressrelaterat. Jag hade detta elände regelbundet i över 30 år.

[TrevorS]
0

Jo jag får det av stress lider av en stressrelaterad sjukdom tyvärr.En dum fråga vad är LCHF kost?

[GunillaR]
0

Det är en kost där man minskar betydligt på kolhydraterna på samma gång som man ökar fettintaget.

Jag äter inte LCHF-kost numera. Jag använde detta för att gå ner i vikt.

Kort sagt:

Inget vitt mjöl - enbart fullkorn

Inget socker

Om man minskar på kolhydratintaget så håller man blodsockret på en jämn nivå.

[TrevorS]
0

Finns det någon bra lista någonstans har lite anorlunda kostval.

mayolica
0

#4 Den senaste kuren blev jag ordinerad av en terapeut i värmland ,som var utbildad i flera olika alternativa behandlingsmetoder bland annat kinesiologi och örtterapi.

Förut har jag mest kört med egna utrensningar som inleds med en fasta på sju dagar,brukar använda Lilly johanssons gamla recept som hon hade på hälsohemhen som grund.

Det finns så många olika varianter av utrensningar som man kan använda.

Förr fanns det färdiga blandningar med örter som hette migrän-te på hälsokostaffärerna,jag vet inte hur det är nu. Kamomill te har jag fått lite hjälp av ibland,det brukar kunna göra gott att ta en påsen sen när den blivit kall och lägga utanpå där det gör ont.

Blixtar vet jag inte riktigt,men det kan flimra ibland.Brukar i regel vakna med migrän när jag får det mår illa gör jag oxå då.

LHCF- kost tror jag inte är för dej. Vet i och för sej inte mycket om det,men jag har fått uppfattningen att den kräver att man äter kött.

~ mayolica ~

[GunillaR]
0

# 9 - Ja kött äter man men man kan ju välja. Lamm, köttfärs, gris-oxkött i alla varianter, kyckling, kalkon, fisk, skaldjur, ägg.

# 8 - Vad har du för matvanor Trevor? Och dryckesvanor.

moonflower
0

Hej TrevorS - vill bara nämna att jag vet vilket h-lvete det är med migrän, fast peppar peppar det är bättre just nu - har inte haft det på några månader. Har tagit imigran - stolpiller - det enda som fugerar - imigran på andra vis kräks jag av.

Kan få blixtrar - även flimmer ett tag innan det bryter ut - då kan jag tänka jaha nu är det snart dax. 

Känner jag värk/ömma punkter/stelhet i rygg/nacke är det super med massage. Som förebyggande - sparade och investerade i en sån där massagesits som ger en shiatsuliknande massage. Underbart!

mVH

/moonflower

Magi-cat
0

ett tips: kraniosakral behandling är alldeles fantastiskt för att ta bort migrän och spänningar i huvud, nervsystem, nacke m.m. En mild och behaglig behandling, men så djup med väldigt mycket kunskap i. Bröderna Tranberg i Göteborg ger sådana behandlingar. På deras hemsida kan du hitta fler terapeuter och läsa mer. Om du vill kan du pm-a mig så kanske jag vet någon bra terapeut i din närhet.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[TrevorS]
0

Ska testa.:)

jag bor i göteborg.:)

mayolica
0

Jag har puttat upp en gammal migräntråd oxå,där kanske du kan hitta några fler tips

~ mayolica ~

[TrevorS]
0

tackar, ska läsa, men det står bland annat huvudvärk det är inte samma sak riktigt men står även migrän, men ska bli intressant att läsa. =)

[GunillaR]
0

Jag vet att det fanns en sorts tabletter på Hälsokost som man skulle ta regelbundet för att förebygga migrän, men detta var längesedan. Kommer inte ihåg vad de hette. Men kanske det finns fortfarande något liknande.

xinluo
0

Min dotter som är 8 år hade svår migrän 4-5 anfall i veckan i somras…fick betablockerare, Inderal,  av sin läkare och sen dess har anfallen varit borta.

Inte kul att ge henne medicinen men en massa alvedon dagligen är definitivt inte bra det heller.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[TrevorS]
0

#16 Ska kolla detta med. =)

#17. Jag började få migrän när jag var i den åldern också men fick höra att jag bara hittade på och att det bara var huvudvärk, kräktes även ett par gånger i skolan men ingen reagerade. Alvedon fungerar tyvärr inte när man har migrän tyvärr (om det fungerar är det bara huvudvärk inte migrän). Jag får 3-5 gånger i veckan nu ligger jag nere på 1-2 gånger om jag har tur. Blir nästan hög av medicinen och trött. Men fick precis en bakblick nu när jag kollade på tv, jag har fått minnesluckor och även glömt bort mitt namn och vart jag bor även efter jag tagit migränspray. Blev lite orolig, detta har hänt flera gånger, min psykolog tycker inte det har med det att göra. hmm.. Måste fråga en doktor imorgon.

Magi-cat
0

#16 kan det vara mattram-tabletter du menar? De fanns för många år sedan, men de slutade tyvärr med dem! De var jättebra! På sommaren kan man odla mattram och smaska i sig ett par blad om dagen, det förebygger det också…..

#17 hoppas du hittar någon bra behandling åt din dotter, något som löser problemet så hon slipper gå på medicin. Akupunktur kan vara bra. Och så får jag föreslå kraniosakral terapi också, fungerar väldigt bra på barn……

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[GunillaR]
0

# 19 - Jaaa! Det var så de hette!

xinluo
0

Jag vet att inte alvedon hjälper mot migrän Glad för det går ju inte över. Hon har vid anfall mått illa och kräkts. Sen sover hon ett par timmar.

Med medicinen har hon blivit anfallsfri och det är skönt för henne. Men jag hoppas att hon kan vara utan den framöver, det är en testperiod så vi ska tillbaka till läkaren snart.

Som någon skrev tidigare här ovan så har vi märkt att blodsockret påverkar anfallen också, även om hon äter dåligt eller sover för lite.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo