Homeopatmedel mot svininfluensan
Jag har köpt ett homeopatmedel som skulle vara effektivt mot svininfluensa. (Influenzinum D-30)
Finns det någon som har erfarenhet av detta medel,eller vet något om det och hur det brukar användas?
Jag blev rekomenderad att man helst skulle börja med det tre veckor innan man får influensan (5 tabletter morgon och 5 tabletter på kvällen) för att få en förebyggande effekt.
Om man får svininfluensan utan att ha tagit dom förebyggande,så skulle man kunna börja ta dom när man blivit sjuk och få effekt då oxå. Fast kanske dom hjälper sämre då,vet inte heller om doseringen var den samma om man tar dom först när man blivit sjuk.

Är även intresserad av tipps på annat som kan hjälpa mot svininfluensan.

~ mayolica ~
Kul. jag har köpt ett homeopatmedel mot all influensa i stort sett. Den heter Fluin Alfaplex (Al 1)
Vid influensa : 2 tabl varqnnan timme i börjansedan 2 tabl/3ggr dagl i ca 3 dygn. Dessa skulle man även kunna ta om man får biverkningar av vaccinet. Hade dessa beredda när min dotter tog vaccinet.
Har hört om dina tabletter också, men vet ej ngt om dom. Vad innehåller den för olika homeopatmedel?
Mina innhåller aconitum,chinium,eupatorium,ferrum phos.,gelsemium
Du kanske har ngt med influensa i fast homeopatiskt och väldigt utspätt. Som en vaccination mot influensan fast homeopatiskt..förstod du :-))
#1 Jag är inte så hemma med alla olika homeopatmedel,men det står "Saccharum ad qs" på burken.
Det skulle finnas andra medel mot vanlig influensa som inte var just mot svininfluensa. Den som jag köpte skulle vara mer mot just svininfluensan, den här var oxå den enda som fanns hemma så det fanns inte något annat att välja på.
Det kanske inte vore fel att försöka få tag på den sorten du har oxå.
~ mayolica ~
Jag äter det där medlet just nu! Men vet egentligen inte så mycket om det! Jag har fått två sätt att ta det: 8-10 piller en gång om dagen tills burken tog slut, men en homeopat sa till mig att det räckte att ta 5 piller varannan dag i fyra veckor till att börja med. Jag valde det senare sättet! Vet inte hur bra de är men ännu är jag inte sjuk… peppar peppar!

Oj det vore ju toppen om man kunde äta dem istället! Vet ni hur länge dom verkar då? jag menar om man tar dom i förebyggande syfte så är det svårt att veta när man blivit infekterad s a s.. Och då är det bra om dom har långtidsverkan. Står det nåt om det på burkarna?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Det står ingenting om dosering på burken,jag blev rekomenderad att börja med dom på en gång av homeopaten eftersom svininfluensan är igång.
Man kan ju aldrig veta om eller när man ska bli sjuk i förväg,men det bästa skulle tydligen vara att börja att förebygga tre veckor i förväg. Det är många små piller i burken,så dom lär nog räcka långt mer an några få veckor,jag uppfattade det så att man skulle ta dom tills svininfluens-peerioden är över,men jag är inte helt säker.
Det var lite stressigt så jag han inte få klarhet i alla mina frågor,får kanske gå tillbaka och fråga efter helgen.
Dom skulle även hjälpa om man redan blivit sjuk,men hon rekomenderade inte att vänta in att bli sjuk innan man börjar.
~ mayolica ~
Detta Influensamedel är mycket bra att ta i förebyggande syfte vilken influensa som än härjar.
Annars brukar doseringen oftast vara 2-3 tabl. 3 ggr/dagligen då du har influensasymptom.
#2 ja saccharum är nog att det innehåller socker skulle jag tro.
Kul att höra om ngn mer har erfarenhet av dem.
#6 Menar du att den som jag har köpt influenzinum D-30, oxå fungerar bra mot andra influensor än svininfluensa?
Vet du något om ifall den även går att använda för dom som blir sjuka av biverkningar från vaccinet?
~ mayolica ~
#8 Vad kostade medlet mayolica? Jag mailade en homeopat igår kväll och frågade efter det där medlet. Har inte fått svar än, men bra att veta vad du fick betala.. 
#9 130 kr
~ mayolica ~
#2 #7 Homeopatmedel innehåller aldrig något annat än mjölksocker. De som inte tål laktos brukar kunna ta medlen ändå för mängden mjölksocker är så liten.
#8 Det är som sagt för vilken influensa som helst men jag vet inte om det hjälper för biverkningar som man fått av influensan.
Homeopatmedicin kostar i burk med tabletter omkring 100-130 kr, det varierar. En del homeopater tar alltid en avgift också, så om du kommer åt ett homeopatapotek och vet vad du ska ha så blir det billigast.
Hmm.. Funderar på att köpa jag oxå.. Ska kolla om det finns i nätbutikerna..
Hej!….här en bra firma..men man måste på ett när veta lite om det preparat man behöver-även doser, osv.
Personalen är hemskt hjälpsamma o gulliga……-för mig (som ätit homeopatmedicin sen 1;a andetaget) - så är detta det billigast!!
, för du betalar ju endast för med.burken..eller vad det nu är!
http://www.halsokostradet.se/images/hkr_top_logo.jpg
AB Biocomplex
Box 623
191 26 Sollentuna
Tfn 08-35 83 37
Telefax 08-96 97 71
E-mail: email@biocomplex.se
Kontakt: Bernd Wijkman
Import, export - Homeopatiska, livsmedel, hudvårdsprodukter; Klar Lantsoppa, Glaubersalt, Hamamelis örtsalva, Iso ögonbad, Arnica salva, massageoljor, massagecreme, Dr. Willmar Schwabes homeopatiska medel.
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
#13 Oj så mycket information! Tack Moonwing!
Förstår att du har lång erfarenhet.. 
#11 Nej, jag har inget sånt apotek i närheten. Men vi har en homeopat inne i stan.. Var köper du dina preparat Jeremina? Är det i Ö-sund? Det går inte att köpa på vanliga apotek förstås..? Tycker inte att det var dyrt i alla fall om man jämför med vanlig hälsokost t ex, eller vitaminpreparat som jag brukar abonnera på ibland.. 
#14 ..Vassego!.."slit" informationen.."med o-hälsan",
..hi,hi!
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
#13 Toppen Wingen att du kunde ge den informationen…..dig kan man lita på…kram från Jeremina 
Hej.
Det ni talar om är vad man kallar "Nosodbehandling" dvs en behandlingsform som bygger på att man omvandlar ett kroppseget ämne till en homeopatisk medicin.tex spår av streptockocker eller staff..kocker. I detta fall ges influenzium,(nosod från influensabacill) för influenzasymtom.
Själv rekommenderar jag mina patienter att ha belladonna och bryonia i homeopatisk form hemma i beredskap för svininf.
Bryonia verkar djupt på lungorna.belladonna är ett första medel för angrepp i hals mm.
# 16.,tack själv..!
..lite "off topic";
(du e en riktig pärla,Jeremina-o på rätt ställe verkar du hamnat med!)
#17 ..kan verkligen hålla med ,om det är möjligt bör man ha ett litet Husapotek-första hjälpen-Homeopati..Belladonna..är ett kanonmedel!!
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
#18 Jag känner det som att jag kommer att trivas här….
Det finns ju ett antal homeopatiska medel som man kan ha bra nytta av hemma jämt
Bryonia är ju perfekt mot hosta och Belladonna mot feber men jag brukar ha Hepar Sulf för halsont!!
#19..Ja,Hepar sulf är bra,om man är uppmärksam på symtomen kan man förebygga med Lachesis, så varhärd eller infektion ej utvecklas mer.
Dosering är ju helt anpassat efter individen,så det måste man -om man aldrig använt Homeopat-medel innan, fråga om..inte mixtra själv med!
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Nu blir jag lite fundersam om jag köpte fel sorts homeopatmedel.
~ mayolica ~
#21 Om din Homeopat rekommenderat det, är det med all säkerhet riktigt.
Däremot är inte potens- styrkorna lika för alla, D30..fick du i ditt fall..näste man kanske börjar med en annan styrka (av läkemedlet)
Lita du på din hoemopat!
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Jag har inte fått nåt svar än från homeopaten.. Hoppas att hon svarar imorgon då. Herre jösses, det verkar finnas en hel skog infuensamedel - vilket är bäst då mot såna här grymma virus som svininfluensaviruset..? 

Mayolika : Jag och min man har under 4 vinterhalvår ätit Influenzinum D-12. Vi börjar i sept och slutar i april. "Peppar-peppar" så har vi klarat oss mot influensan dessa vintrar. För två år sedan var vi på en tillställning, där alla skulle ta i hand på alla - och veckan efter blev ALLA sjuka (även de som tagit vaccinet) utom vi.
Jag går hos en Homeopatläkare och i år är det ju en NY influensa, därför har det tillverkats ett nytt Influenzinum D-12 och det använder vi nu. Vi tar 10 piller tre ggr/veckan. OM vi skulle bli sjuka så skall vi ringa till henne och då får vi EN dos 20 piller Influenzium-D200. Hoppas och tror på detta, för vi har aldrig tagit något influensavaccin.
#24 Intressant Thyra4, det är ju nosoder detta. Alltså lite av influensaviruset i pillret fast väldigt utspätt då :-) vad jag förstått.
Bra att ha en homeopat som hjälper en med styrka osv.
Vilken homeopat har ni? Om du inte vill skriva här kan du ju PM .a om du vill förstås.
Jag har ju Ancis hälsobutik i östersund, som jag får tips om homeopatmedel.
Kram Jile
#24 Tack för info.
Det låter ju possitivt,fast det går ju förstås aldrig att garrantera att man inte blir sjuk. Jag vet inte så mycket om olika styrkor,det var den här hon tagit hem och rekomenderade.
Då jag inte vet något själv hade jag bara frågat efter något bra homeopatmedel mot svininfluensan,det fanns inget men hon skulle ta hem och då blev det detta jag fick med den doseringen och styrkan.
~ mayolica ~
Intresant läsning.
Men är det någon som kan förklara på ren Svenska vad som är i..Vill inte pilla i mig något som jag inte vet vad det är.Vad står det på burkarna.
Så jag kan kopiera o Googla på ämnena…
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
#28 hej Chik , jag får väl försöka jag då :-)
De innehåller mjölksocker och sedan lite influensavirus fast utspätt miljoner ggr kanske mer beror på hur hög potens/styrka du har på dina piller.
Homeopatiska medel.
Mina piller Fluin Alfaplex innehåller laktosmonohydrat och magnesiumstearat ..hm..konstiga namn sk hjälpämnen. Sedan är det 5 olika homeopatiska medel. Du kan ev ringa ancis hälsokostbutik om du vill veta vad de innehåller för de är duktiga där. Tel: 063-515520
Kram Jile
Jag har ingen aning om vad innehållet heter på Svenska,det står inte på burken. Hoppas att det finns någon annan som vet.
~ mayolica ~
Jag hörde att homeopat Anci i Östersund var på Mittnytt i morse för att hon annonserar om just Influenzinum D30 för "svininfluensan"
Jag såg nu Anci ikväll på nyheterna och hon blir "nergjord" av läkare så klart. Tyvärr uttalade läkaren sig så luddigt så att det lätt kan missförstås som att hoeopatmedicinen kan vara farlig. Så är det inte utan läkaren menade att om man tillhör en riskgrupp och blir mycket dålig ska man självklart kontakta vården.
Inte äta bara homeopatmedicinen om man blir riktigt dålig skulle han ha sagt. Där ser man vad viktigt det är hur man säger saker och ting!
jile Tack..Man brukar ju kunna Googla men det kommer bara upp om homopti..
Så jag Tackar.Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
#33 Jaha var hon med där. Vanliga svt eller regionala nyheterna?
Ja jag förstår att hon blev det :-) Det slutar ju alltid så synd faktiskt. Men om man valt att inte ta vaccin så är ju detta ett bra alternativ.
#34 Hi,hi inte homo Chik det är nog ngt annat
. Ja det står inte så mkt om homeopatmediciner direkt och det är ju synd. Man får ringa till en homeopat isåfall.
Kramiz
Jag kommer att lägga ut lite information om homeopatmedel som man kan ha och använda. Vissa medel är alltid bra att ha hemma.