Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1628 ggr
bluemary
0

Tarotkort

Undrar om ni har någon bra bok om Tarot och kort till
som ni rekommenderar.

För några år sedan så tyckte jag att det var jätte-spännande och det stämde nästan alltid. Men nu
så har jag dom inte kvar. Något som ni rekommenderar?
Helst på svenska.

Tack på förhand !

Tuva-Lena
0

Här hittade jag ett ställe där du kan köpa tarotleken. Det heter "Vattumannen"

Lycka till med tolkningen! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Magi-cat
0

Hej! En av de bästa böckerna tycker jag Ylva Trollstiernas "Tarot steg för steg" är. Den är bra för både nybörjare och de mer erfarna. Jag har själv använt den i många år.

I fråga om tarotlekar så tror jag det är bra att börja med någon av de traditionella, t.ex. Raider -Waite eller varianter på denna. T. ex Connolly, färgrik och vacker. Eller Robert-Hanson, med fina bilder. Lycka till!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soffe
0

Jag tycker den tarotbok jag har är bra av Cassandra Eason. Men den använder jag inte när jag tolkar tarot, utan mest som stödbok utifall jag blir osäker, men det är sällan då jag lärt mig mer o mer att inte tjuvkika i boken. Om jag nu inte vill läsa faktadelen som är intressant.
I början kan man använda den som stöd tycker jag, men sen bör man lära sig själv att tolka utefter sin intuition, inte efter författarens tolkning av korten. Så har jag lärt mig iaf. Och självklart är det upp till var och en hur man vill lära sig.

Tarotkortlek finns ex. Rider Waite som är enkel och bra. Sen finns ju Cosmic Tarot, Gilded Tarot osv, som oxå är enkla. Kolla upp några o gå på din känsla för den som du tycker känns rätt.

bluemary
0

Med jämna mellanrum så får jag olika kataloger med
andliga böcker, smycken, rökelse o s v. Såg en jättefin
schamansk Tarotkortlek. Tycker att detta med schamanism
är oerhört intressant. Ska försöka att hitta denGlad