värk i visdomstand
Är det någon som har tips på vad göra med värkande tand? Har baddat med svenskdroppar och använt zonterapi men det vill inte riktigt ge med sig. Homeopati?
Kan tillägga att jag varit hos tandläkaren och de vill ge antibiotika och vid senare tillfälle dra tanden.
Antibiotika vill jag undvika och dra ut tanden är väl kanske bäst på sikt….
Hoppas på svar!
Du!!Bestäl tid hoss tandläkaren, Oftas så är det bara att dra ot visdomständerna…Aj.Aj.Lider med dig.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Bättre dra ut dem innan de ställer till bekymmer!
Men jag håller fullständigt med tandläkaren!
Mia//
tyvärr är det så att visdomständerna sällan mår bra så jag sällar mig till de andra, ryck ut eländet. Det är trångt och bökigt att hålla rent och det blir gärna hål i dem hur noga man än är. Men smärtlindring kan du pröva med att massera örsnibben på den sida du har ont. Det kanske hjälper
Håller med föregående talare - bort med eländet!
Jag hade problem med en visdomstand ett tag, men jag har ju min laser jag, som jag kunde få bort smärtan med - medans jag fyllde upp plånboken. Jag lyckades också ta bort smärtan med reiki - ett litet test efter utbildningen, och då var jag också smärtfri i flera månader, men som sagt, ofta finns det fickor runt tanden där det samlas bakterier och smärtan kommer tillbaka, så det är ingen permanent lösning. Numera är visdomstanden borta..och där det smärtade värst var nog i plånboken.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tog bort mina när jag praktiserade på tandkirurgen… så tack o lov kostade det inget!
Mia//

Finns det alternativa metoder att bota karies? Jag har aldrig hört talas om det. Men det borde ju gå eftersom det är bakterier (väl?). Om allt annat i kroppen är självläkande, varför skulle inte våra tänder vara det?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
den alternativa metoden heter- sluta äta socker. Mina tänder är hur fina som helst numer och det är sällan jag har nåt gojs på tänderna efter en natt tex. Tom så att jag ibland glömt av att borsta gaddarna på morgonen för de känns så fräscha.

Hahaha, nu undrade jag ju när karies redan uppstått. Själv har jag inte särskilt stora problem med mina tänder eftersom socker, sött och frukt och juice osv inte är min grej liksom.
Det jag underade över var alltså finns det alternativa metoder för att läka ut begynnande karies?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#9 Flour brukar vi rekomendera inom tandvården! Men det beror ju på hur stor skada som finns där!
Man skiljer på initsial karies och annan!
o intialkaries lagar man inte o kan läka ut med hjälp av flour!
Mia//
Tack för alla svar.
Min tand mår mycket bättre. Fick tips om att badda med Molkosan som jag gärna delar med mig av. Sen när allt är läkt, ska tanden ut!

Tar upp den här tråden igen som handlar om tänder.
Jag brukar anlita en homeopatläkare när jag får problem och efter min semester på Rhodos i september så blev jag jätteförkyld. >Ingen feber och förkylningen satt i de övre luftvägarna. Efter tre veckor så var jag döv på vä öra och hade lock för det. Kontaktade då min homeopat och hon gjorde öronljus på mej och jag fick Dr. Reckeweg R1. Hon tittade också på mina tänder, som har många amalgamfyllningar, men också en guldplomb. Hon tog fram en ritning av alla tänder och just den här tanden med guldet i hade anknytning till det mesta på min vänstra sida, som jag har besvär med. DEN tyckte hon inte om och bad att jag skulle ringa min tandläkare och fråga om det fanns något annat under guldplomben. Jag har en väldigt bra och förstående tandläkare, som också har kontakt med denna homeopat. Han kunde inte se något under plomben, men däremot en fyllning på tandhalsen som var en blandning av bl.a silver. En ny krona skulle gå på 5000 kr och det hostar man ju inte upp hur som helst.
Minndes också att jag vid ett besök hos VC i våras också påpekade för den läkaren att jag kunde få lock för örat och att jag upplevde att det kom från min nacke. Läkaren avvisade det helt.
Tre veckor efter homeopatbesöket så sökte jag VC, eftersom inget hade blivit bättre. Där konstaterades vatten i mellanörat och jag fick penicillin och näsdroppar. Kuren var drygt en vecka, men besvären skulle upphöra bara efter några dagar, sa läkaren. Idag 3 dagar efter kuren, så är det fortfarande likadant, döv, eko i huvudet och lock för örat, och även värk emellanåt. Skall till VC i morgon igen (och det är endast för att det är billigare) Har inte råd att anlita homeopaten igen även om jag inte tycker att hennes arvode 350 kr är mycket för 1,5 tim.
Nu undrar jag om någon annan här har kännedom om denna karta över tänder, som är kopplade till olika organ i vår kropp?
#12 Jag hade en sådan karta förut men vet inte var jag har den nu. För 10 år sedan sanerade jag bort mitt amalgam i tänderna och det var mycket jobbigt men det blev bättre sedan.
Det var det bästa jag gjort för min hälsa kan jag säga!
Är tanden infekterad? Jag förstår din inställning till penicillin…är likadan själv…men…
Min man nonchalerade en infekterad visdomstand i början av sommaren vilket resulterade i en akut inläggning på sjukhus med begynnande blodförgiftning med streck ner från kinden mot hjärtat. Intensiv penicillinkur i dropp. Han sänka låg på 250 o han var i stort sett medvetslös i 1 dygn tills antibiotika + ngn hästspruta han fick, började verka.
Vill inte skrämmas…varken till att måsta ta antibiotika el göra ngn livrädd men saker kan hända som är bäst att de inte sker. Ta hand om dig o gör ngt åt tanden *nu*!
Absolut, jag håller med. Min mamma hade en inflammerad tand som man drog ut. Ingen penicillinkur innan trots att det är kutym såna ggr. Hon fick akut feber och blev inlagd på sjukhus, över 40 grader i feber och medvetslös av o till. Efter många antibiotika behandlingar som inte hjälpte ett dugg, gjorde man en skiktröntgen. Då visade det sig att hon hade fått en leverabscess, alltså en inkapslad bakteriehärd i levern. Allt detta från tanden! Hon låg på sjukhus över en månad, så sök hjälp så fort om möjligt innan infektionen kan drabba andra organ.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tanden är rotfylld och är inte infekterad, men homeopaten tycker inte om alla metaller i munnen och då särskilt guld-amalgam-kombinationen.
Jag har ätit en penicillinkur och varit tillbaka till VC idag. Där kan de inte göra något mer med mitt öra, så nu är det lasarettet som väntar.
Att tänder kan ställa till det vet jag. Min mamma drog ut tänderna i överkäken och en lösgom sattes in direkt. Efter tre dagar hade hon allmän blodförgiftning och VÄLDIGT dålig. En bekant fick en varböld i huvudet av en infekterad tand.
Hoppas att jag kan få hjälp på las. Det är så jobbigt att ha lock för örat hela tiden och vid varje tugga så knakar det i örat.
#16 Amalgam och guld i munnen är inte bra och det kan ge många problem. Något måste tas bort!