Temadag "Andligt"
Idag avslutar mayolica sin healingcirkel som har pågått under 7 veckor - tror jag det är. Nästa vecka tänkte jag att vi skulle ha en temadag kring andlighet, det andliga/själsliga är ju väldigt viktigt att ha i balans för att kroppen skall må bra. 
Vilka frågor tycker ni att vi skall ta upp? Självklart healing och ev kommer jag att göra en länkning till någon efter en enklare tävling, där priset blir en länkning/personlig avläsning. Vad säger ni om en meditationsstund..?
Fyll gärna på med flera förslag på hur vi kan utforma vår temadag!
(Att det blev Andligt som tema beror på det stora intresset bland er när jag utförde undersökningen..)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hur går det till rent praktiskt när ni har temadagar här? När det gäller andligt då är jag på språng att vilja vara med om jag kan 
Det går till på samma sätt som vanliga dagar, med den skillnaden att vi koncentrerar oss på ett eller angränsande ämnen.
Vi försöker att ta reda på innan vad man är intresserad av, och sedan anpassar vi oss efter önskemålen. Vi måste förstås ha en någorlunda struktur på dagen i förväg, eller vilka aktiviteter vi har tänkt oss. Annars är det bara att köra på som vanligt. 
#2 Men jag har ju inte varit med förut så jag behöver nog lite mer information 
Men vanliga dagar har du väl varit med?
Vi skriver inlägg/artiklar som associerar till det själsliga. Vi kan ha hålltider för olika aktiviteter, kanske en meditationsstund på morgonen - kring solen kanske, kring väderstrecket öster som är solens hemvist..? Vi kan lägga ut en yogaövning som heter "solhälsningen" o s v.. Under dagen kan vi bjuda in healing/andligt.ifokus kanske - om dom är intresserade, som får hjälpa till att besvara frågor ni har kring ämnet.
En tävling skall jag klura ut också, enkel som bara den, där pristagarna får en personlig avläsning/länkning till andra sidan som pris. På kvällen kör vi en healingkväll, där dom som inte får plats här kanske kan samarbeta med healing..? Så har jag tänkt mig, men jag måste självklart fråga Karin/korseett på healing först, om dom har lust att vara med.
Jag har också frågat mina kurskamrater på ÖN om dom vill träna på länkning här inne den dagen. Fått svar från en som är intresserad hittills, men inlägget skrev jag inatt så alla har nog inte sett det än.
Andlighet är för mig inte bara religion, det är nog mer att vara uppmärksam på omgivningen - och då inte bara det som poppar upp framför ögonen på mig. Det är det jag inte "ser" som är viktigt,
men som jag ändå visar samma hänsyn.
Det skulle vara mkt intressant. Har lite svårt att få lugn här hemma bara. Innebär det en heldag framför datorn eller? Rätt virrig ikväll…mår lite pyton.
Mkt just nu…få se, nästa v; borta ev mån dag, tis em, ons dag, ons kväll, torsdag em, fre kväll ev lör dag o så speedade ungar däremellan.
Jisses! Länge sedan jag hade ett sådant fullspäckat schema!
#5 Ja du MaMa, inte många timmar att spela på där inte! 
Annars kan ni lägga upp temadagen så, att ni är med när det är nåt som ni är mer intresserade av. 
Det där är nog precis vad jag skulle behöva!! Mitt inre är som ett virrvarr….eller inte bara mitt inre, utan hela jag.
Jag hänger nog med och gör det bästa, så får vi välanse. Men något tema…ska tänka på det under dagen.
Jag tror att så här inför julen så behövs det mycket eftertankar kring vårt jag, hur vi ska lyssna och inte bara stressa iväg.
För att "jaget" ska må bra så måste vi vattnas på rätt sätt, så att många kanske stillar ned sig och börjar med att ändra om sina tankebanor.
Helt plötsligt händer något och kanske någon då tänker: Varför var det så viktigt med att göra allt detta? När detta med att känna och älska är det viktigaste!
Tror nog att ansvariga kan lägga upp vår temadag på bästa sätt 
/kram Spanaren
Tack snälla ni för tänkvärda ord! Och du har satt tummen på nåt väldigt viktigt tror jag, Spanaren. Du är duktig på att uttrycka dig! Skulle inte du kunna skriva ihop en artikel kring det ämnet? Bara låt orden komma ifrån hjärtat hur du upplever det här med jul, stress och vara "duktig", när det finns nåt som är viktigare trots allt: att hinna med själsligt också.
Kraam! 
#9 Ska till stugan snart och där finns ingen dator, så det kanske finns tid att spåna fram något väsentligt kring detta ämne*ler*.
Tack Tuvan för den du är
/kram Spanaren
Ps Grubblar redan 
Jag är JÄTTEINTRESSERAD ! Något halvår efter att min pappa
gått bort för ungefär 10 år sedan så gick jag till ett medium
för att få kontakt.Jag var då oerhört skeptisk men när jag
gick ut därifrån var jag som en annan människa. Visst hade
vi fått kontakt ! Gick som på moln hem.
Jag har varit hos medium 3 gånger till och med samma fan-
tatiska resultat. Fick bl a kontakt med min älskade häst,
min hund och mina katter.
Så vad som skulle intressera mig jättemycket är just detta
med att få kontakt med nära och kära som har gått över till
andra sidan.
Jag läser dagligen "A course in miracles" och det skulle vara
roligt att få diskutera med andra som också läser och arbetar
med Arbetsboken.
Meditation och andlighet tycker jag hör ihop. Jag har,liksom
många andra, fått uppleva underbara budskap i samband
med djup meditation.
Det skulle vara mycket roligt att få diskutera det.
Det är vad jag kommer på för stunden. Får jag vara med ?
#10 Åh va härligt, det ser jag fram emot, men kom ihåg att koppla av också - i lilla stugan.
Du, va mysigt! 
#11 Ja men visst är det intressant!
Jag undrar om jag inte har den boken också, eller om det var en annan..
I alla fall så har jag bjudit in mina kurskamretar från ÖN-kursen, om du vet vad det är för nåt? och frågat dem om dom vill vara med och länka här den dagen. Några av oss är "tränande medium" just nu, och har fått diplom och allt
men har mycket kvar att lära ännu. Men visst funkar det!
#12 Du frågade om jag visste vad det är för något.
Kanske att du syftar på att ÖN=övernaturligt, det andra
forumet ?
Precis! ja då vet du i alla fall. 
Kanske något om hur vi skapar vår egen verklighet genom de vibrationer vi sänder ut, och hur känslor kan vägleda oss i det?
Ja visst, det har du rätt i och är ju väldigt viktigt i måendet. Tack för tipset Mastre! 

Sätt på J S Bach. T.ex. Juloratoriet som startar: Pang livligt, med sången "Råttor på loftet"
(ja jag hör lite dåligt, texten är "Jauchet, frohlocket" som betyder typ Jublandes jubel)
Kanske Mattäus-evangeliet istället? Det mesta är riktig härlig musik för själen. På CD kan man enkelt spola de enstaka tråkiga spår.
Händels Messias är halleluja med, fast det är egentligen påsk-musik.
Vil du ha lite livligare, är Rossinis "Stabat Mater" kanonbra, lite mer typ opera än kyrklig.