Dra ett kort 10
Här kan ni fortsätta dra kort genom att klicka på länken ;-)

Och jag har låst den gamla tråden 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Du känner dig hotad på något plan och intar försvarsställning. Troligtvis har du lärt dig att vara försiktig av tidigare erfarenheter. I kärlek kan detta visa på att du är rädd för att bli sårad och vågar inte öppna upp dig helt och hållet för din partner. Detta blir ett hinder i kommunikationen mellan som skapar avstånd. Det kan även handla om att din partner är rädd för att bli sårad och därför visar sig en aning avståndstagande. Arbetsmässigt kan det handla om att du känner sig hotad och underlägsen kollegor, andra företag och överordnade. Rädslan och känslan av att vara underlägsen ligger på ett djupare plan och har sina rötter i det förflutna vilket nu ger dig en chans att arbeta med dessa känslor och roten till dem.
Ditt kort :

Stjärnan
Du släpper rädslor och begränsningar, de ersätts med tro och hopp inför vad framtiden har att erbjuda. Man lyckas med det man vill åstadkomma, har framgång och lyckosamma projekt. Kanske rent ut av får oväntat stöd och vågar öppna sitt hjärta och känslor, tankar och idéer kan strömma fritt. God kontakt med sitt högre jag och guider, finner svaren man har sökt inom sig själv och frid i sinnet infinner sig. Här är en ny början på rätt väg men det finns fortfarande arbete som behövs göras.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Fem Svärd 
Ditt kort :

Tre Mynt
Du är skicklig på det du gör och blir uppskattad av folk runt omkring dig. Du är bra på att samarbeta i grupp och är bra på att kommunicera. Det görs upp planer inför framtida jobb/karriär som kan innebära en kurs eller annan utveckling av dig själv på er arbetsmässigt plan. Nya upplevelser, du kanske får lära dig något nytt, du tar examen och går vidare i yrket. Kortet visar även på befordran. Kärleksmässigt visar detta kort på att en relation står inför en utveckling till att bli djupare och mer seriös. Det kan visa på att sökandet är slut och att man går in i en seriös relation. Kriser blir lösta och relationen utvecklas vidare.
Kung i Svärd
Auktoritär mogen man som är intelligent, objektiv, logisk, analytisk, sällskaplig, kall, beräknande. Det kan ofta visa på en man som jobbar med lag och rättsliga processer, en advokat, åklagare, myndighet, domare, en man med makt. Det här är en man som har huvudet på skaft men kan vara handikappad när det kommer till känslor och kan anses vara känslokall i sådana situationer. Den här mannen ser till logiken i tillvaron och kan ha svårt med känslomässiga relationer. En kung visar ofta på beslut och att man tar ställning, den här kungen ser till förnuftet och intellektet.
Med ljus och kärlek... Tina

Två svärd:
Allt står stilla för en stund, beslut behövs göras och inte undvikas för att vinna lite tid. Detta kort kan visa på beslutsångest som leder till att man inte tar någon action alls, vill inte välja sida och ta ansvar för sitt beslut
Page i Mynt
Att vara praktisk, kunnig, trofast, lojal, framgångsrik, och välmående. Det står också för besked om pengar som tex bidrag.
Åtta Mynt

Jisses, det här är ju jag i ett nötskal: Drottning svärd
Intelligent, beräknande, balanserad, kall, vänlig mogen kvinna som har varit med om en hel del i livet vilket gör att hon inte rubbas i första taget. Hon är objektiv, klarsynt och diplomatisk. En stabil kvinna som inte låter sig ledas av starka känslor eller impulser utan är genomtänkt och logisk. Troligtvis har hon mycket utbildning bakom sig och vill gärna lära sig mer. Hon är självständig och charmig men kan vara svår att komma in på livet så hon ofta är oåtkomlig. Det kan visa på dig själv med dessa egenskaper eller en kvinna/man med dessa kvalitéer.
Och detta kommer upp idag när jag bråkat med älsklingen 
Ditt kort :

Sex Stavar
Det var en kamp och du vann! Njut av segerns sötma så länge det varar, se bara upp med att blåsa upp ditt ego för mycket, lite ödmjukhet skadar aldrig. Här går allt som på räls för dig och du upplever uppskattning ifrån människor omkring dig, vänner är hjälpsamma och dina relationer blir mer harmoniska. Kortet visar på goda nyheter, framgång och gott självförtroende.
Ess i Stavar
Igår fick jag (9 stavar???) iaf så stämde det rätt så bra med hur jag kände mig. Lite låg o dåligt självförtroende, lite orolig för att inte få sälja på marknade. Nervös över att mitt arbete ska bli bedömt o kanske utdömt av andra…inte duga.
Idag ser det ljusar ut o jag känner mig faktiskt mkt mer positiv! Tack vare korseetts healing kanske!?

Idag bidde det…ja, vad var det här nu igen?
"Ditt arbete och din möda bär frukt och nu får du tillbaka en hel del av det som du lagt ner i pengar och materiella tillgångar. Det visar på att du går med vinst, plötsliga förändringar som ger dig ytterligare tillgångar. Kortet visar på att du har en framgångsrik affärsidé eller att du blir befordrad, framgång följer dig just nu. Kärleksmässigt visar kortet på att du finner en person som du anser vara "ett kap" eller "den perfekte" personen för just dig. I en relation visar det på goda tider tillsammans där man trivs och utvecklas tillsammans, kanske åker iväg på resa, semester tillsammans"
Ditt kort :

Två Stavar
Du har hela världen i din hand, alla möjligheter med dig, du har kontrollen. Balans skapas, lugnt och tryggt möter du förändringar, visar auktoritet utåt vilket medföljer en viss respekt ifrån människor runt omkring dig. Här tas beslut rörande arbete och eventuellt eget företag, samarbeten fungerar smidigt, kanske träffar du på en ny samarbetspartner
Ditt kort :
Tre Mynt
Tre Mynt
Du är skicklig på det du gör och blir uppskattad av folk runt omkring dig. Du är bra på att samarbeta i grupp och är bra på att kommunicera. Det görs upp planer inför framtida jobb/karriär som kan innebära en kurs eller annan utveckling av dig själv på er arbetsmässigt plan. Nya upplevelser, du kanske får lära dig något nytt, du tar examen och går vidare i yrket. Kortet visar även på befordran. Kärleksmässigt visar detta kort på att en relation står inför en utveckling till att bli djupare och mer seriös. Det kan visa på att sökandet är slut och att man går in i en seriös relation. Kriser blir lösta och relationen utvecklas vidare.
Tre Bägare
Tre bägare visar på ett glatt umgänge, tre personer på kortet firar och har trevligt tillsammans. Kortet kan visa på en tillökning i relationen som barn eller djur, kanske man flyttar ihop. Kortet visar även på att man har kommit över problem och kan ni slappna av och fira tillsammas med några goda vänner.
Tre Mynt

Riddare i mynt
Detta kort fick jag..inte så dåligt.
Ditt kort :

Världen
Här har man lyckats med förändringar till det bättre och det är långvarit. Har nått mål, känner frid och harmoni, man har lyckats. Man har insett meningen med livet och hittat sin plats på jorden. Man får vad man önskat sig. Kommer detta kort upp på en relation visar det på en bra, lycklig och genuin relation som tillfredställer en på många plan i livet. Här har man materiell och emotionell trygget och stabilitet. Man når ett inre lugn och känner sig harmonisk. Om man precis har börjar med förändringar i livet visar detta på att du handlar klokt och detta är något som kommer att hålla och gå i mål. Man känner helheten i sig själv, mellan själ kropp och ande vilket medför inre styrka och gott självförtroende
Tre Svärd 
Kung i Mynt
Företagsam, pålitlig, stödjande, stadig och stabil mogen man med auktoritet. Det står också för stabila beslut, trygg och stabil familjesituation, kontroll samt kontrakt och avtal.