Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1709 ggr
xinluo
0

Stärka mig

Har ni några bra tips på hur jag ska kunna stärka mig efter en lång förkylning och sviterna efter min svåra sorg?

Jag vill egentligen inte prata om min sorg men nu påverkar den mig starkt.

Jag har tänkt mig berocca vitaminerna som ska vara stärkande men jag vet inte om de är så bra.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Soffe
0

Jag är inte utbildad inom detta området, men det är klart ett intresse jag har då jag bl.a praktiserat i en hälsokostaffär och använder preparat själv. Så det jag lärt mig kan jag dela med mig av iaf.

Oftast brukar jag ta in info via nätbutikerna och läsa fakta om preparaten, men kan va mkt klokt att prata med andra som använder eller använt produkterna. Brukar finnas recensioner att läsa oxå.

När det gäller efter en lång förkylning skulle jag nog i ditt fall prova Chi San. Den innehåller olika örter som är vetenskapligt testat och ska kunna påverka det fysiska och psykiska. Jag har själv använt mig av Chi San och jag har väl inte märkt stor förändring, men sen är det så att alla är vi olika och allt passar inte alla.

Men den är iaf till lite hjälp på vägen och den är oxå flytande, vilket tas upp snabbare av kroppen.

Sen finns det ju oxå flytande vitamin o mineraltillskott som kan fungera bra. Det skulle kunna gå att kombinera dessa, men oxå viktigt att man äter en fullvärdig kost, vilket jag själv är slarvig med. Det är enligt mig själv svårt att få i sig exakt allt dagsbehov av alla dess vitaminer o mineraler som finns.

Som ex. där finns Mivitotal som är känt på hälsokostmarknaden idag och används av många.

Hoppas för din skull att detta är till hjälp!

Kram

Indiania
0

Vill skriva några rader till dig. Vad det gäller Chi San så har jag dålig erfarenhet av det medlet, mitt blodtryck gick upp och när jag slutsde med Chi San blev trycket normalt igen.

Vad det gäller din sorg tror jag det allra bästa för dig är att få prata med någon utomstående om och om igen tror det kan lätta något i alla fall.

Förstår att det känns tungt för dig och det är en lång process men kanske tycker du jag är tjatig men samtal och stöd tror jag är viktigt för dig nu.

Massor av varma kramar

Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

xinluo
0

Kära Indiana..inte är du tjatig Kyss Jag har tänkt mig att gå och prata med någon men det känns inte som jag vill/orkar det just nu.

Jag ska åka ner till min dotters familj till helgen och ska då självklart besöka hennes grav. Jag tror att det påverkar mig också. Det är många känslor som rivs upp. Det blir mer påtagligt när man kommer dit för då förstår jag mer att hon faktiskt inte finns där längre.

Chi San vågar jag inte testa om blodtrycket kan gå upp, jag äter redan medicin för högt bltr. Kosten slarvar jag med och även motionen så där har jag något att ta tag i samt sluta med mitt snusande Skäms men det är inte lätt det heller. Samtidigt så kommer väl aldrig rätt tillfälle kan jag tro det är väl bara att ta tag i det Oskyldig

Kramiz till er båda

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Soffe
0

#2 Låter ju inte bra att du har den erfarenheten. Vet du vad det kan berott på? Eftersom det är vetenskapligt testat, så borde iaf dem i affären få veta om det.

Jag håller med om att stöd o samtal är viktigt under sorgens gång. Ibland vill man bara va ifred, men man behöver oxå lätta på trycket emellanåt hos någon man känner förtroende hos.

Kram

Branneli
0

Umgås med trevliga & de människor, som ger dej energi.

Ut i friska luften, själv eller med andra…promenad, eller annat.

Prova något du är nyfiken på…kurs, yoga, porslinsmålning, klättra vägg,teater, konsert, prova instrument, bjuda hem vänner på en kväll med tema , besök en mäsa…

Ta kontakt med en gammal vän…vad mycket roligt man kan minnas ihop.

Detta är inga förslag till preparat, men dock kan dessa också få en att må bättre….när man kommer över "våga-tröskeln"…

Lycka till Glad

xinluo
0

Brannelie Skrattande Du har rätt i det du säger. Jag har ett jobb som jag älskar, jobbar på en förskola. Underbara kollegor, en underbar man som förstår min sorg. Jag har fyra barn i livet och barnbarn. Jag har börjat skriva ner mina tankar och ibland blir det en liten dikt.

Jag är en positiv människa som tror på reinkarnation. Jag vet att det inte finns någon död, känner av min dotters närvaro osv

Ibland tror jag att jag gör det för lätt för mig och då säger kroppen ifrån, den kan jag inte "lura".

Så det är nog bara att tillåta mig sörja, gråta och prata. OCH börja ta promenader. Låta tiden ha sin gång. Men ett vet jag och det är att tiden inte läker detta sår….

Kramiz och tack för att ni tar er tid ni underbara människor.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

mayolica
0

Jag har kört en kur med flytande "Chi san" ibland när tröttheten blir långdragen efter en förkylning,för mej brukar det offta ge bra effekt utan biverkningar. Nu har jag i och för sej alltid haft lågt blodtryck.

Jag brukar annars använda ett mer heltäckande kosttillskott som jag köper hos en terapeut ,i den finns även något ämne som är lite uppiggande "Total Nutrient Nova" heter den .   På hälsokostaffärer finns det en liknande sort fast lite mildare "Mivi Total Flex" heter den, det sägs vara det mest heltäckande kosttillskottet som hälsokostaffärerna säljer. Jag skulle ha valt ett heltäckande kosttillskott från terapeut eller hälsokostaffär istället för Berocka.

~ mayolica ~

Indiania
0

#4 Min medicin mot mitt blodtryck blev utslaget av " Chi san " och det visste de inte på Hälsokostbutiken att jag har medicin för mitt blodtryck och  själv kände jag inte till det.

" Var nära naturen - var när dig själv "

mayolica
0

#8 När du säger det ,så har jag faktiskt för mej att jag hört eller läst något om att man ska vara försiktig med rysk rot och liknande i samband med blodtryck.

Sen är det oxå så att man inte vet tillräckligt mycket om olka kombinationer med läkemedel och örtpreparat. Det står alltid på dom sorter som får kallas naturläkemedel att det inte gjorts tillräckliga studier för att man ska kunna veta hur medlet reagerar i om man kombinerar dom med andra läkemedel.

Därför är det viktigt att man talar om för läkare, apoteks och hälsokostpersonal mm om man upptäcker okända biverkningar eller biverkningar av olika kombinationer med läkemedel och hälsokostprodukter.

~ mayolica ~

Clary
0

I tråden om ofarliga naturmedel är just detta med högt blodtryck som jag bland annat tar upp.

Det som är beklagligt är att man i butikerna aldrig tar upp att det faktiskt inte är ofarliga preparat man tar och att det i vissa fall kan innebära allvarliga risker. Det saknas utbildning inom det området.

Jag väljer naturpreparat om jag kan men ser till att ha fakta om vad jag stoppar i mig.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

chik
0

xinluo..

Jag gör tevatten o i det har jag en citronskiva häller i Ingefära,cajenpeppar o lite görkmejra.

Kryddorna köper du ju i kryddhyllan.Biligt o bra o jag låvar att det hjälper.

Sen om du går hemma o lullar så skallar du dig en vitlöksklyfta o tuggar i dig skölj ner med vatten..

Man behöver inte göra det dyrt….

Just nu så kokar jag.

Rönbär,äpple citron.Som jag låter stå o dra-småkoka länge.

Sen så silar jag det o dricker.Smakar apa men verkar som om det fungerar.Ingen här som har blivit liggande..

Sen om sorg..Kan bara du själv klara av….

Lena.P är jag i verkliga livet.