Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 3205 ggr
Lena-
0

Erfarenhet av resanterapi?

Hej. Undrar om det är någon som har provat resanterapi med en utbildad terapeut.

Eftersom jag har fått metastaser i levern så börjar det kännas som att det är dags att komplettera med något annat. Men man vet ju inte riktigt vad som är seriöst eller  inte. Eftersom det även kostar en del så vill man veta lite mera.

Har inte hört någon som personligen har erfarenhet av detta. Det är bara vad man läst om. Känns iaf som att det är dags att göra nåt innan det är helt kört

Kram

MaMaMade
0

Det var tråkigt att höra…kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga men vill skicka en varm kram…o några till! Hoppas att ngn kunnig snart svarar dig! Kyss

Clary
0

Jag har för mig att jag hört någon antingen här inne eller inne på healingsajten som provat. Hoppas, som MaMaMade skriver, att du får svar från någon.

Stor kram

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Hej Lena- och välkommen till oss! Kyss Förstår din oro och självklart måste vi försöka att hjälpa dig. Jag har inte personligen någon erfarenhet av denna terapi, men här hittar du en artikel om just Resanterapi

Kanske hittar du några länkar där också där du kan få mer information. En varm kram på vägen! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Lena-
0

Hej o tack. Jag har läst allt om resanterapi och terapeuterna som det hänvisas till, men jag är ute efter någon som har egna erfarenheter av resan.

Jag vet att det fanns en tråd förut om detta, men vad jag minns var det mest diskussioner om dom som hade provat det själva med stöd av boken och även en cd. Har även funderat på om zonterapi kan vara till hjälp.

Kram

Tuva-Lena
0

Jag skall kolla om jag hittar den tråden, ett öjjeblikk bara.. Flört

Tuva-Lena
0

Nej, jag hittade ingen som är direkt kopplad just till resanterapi, men den här länken kanske kan vara något? Sedan skulle du kunna pröva EFT också. Det står omnämnt om det i tråden, annars kan du gå in och läsa här om den terapiformen. En annan terapiform som bygger på samma koncept är Rosenmetoden och rosenterapeuter finns det ganska gott om numera. Bygger också på kroppsminnen.. Kyss

MaMaMade
0

Det här var intressant, tack Tuvan! Ngt sådant som jag funderar på. Kuratorn på VC må vara hur trevlig som helst…ngn slagt "behandling" är det då inte! Funderar på att "göra slut"…

Lena; hoppas att du hittar ngt som kan vara till nytta!

Tuva-Lena
0

Nej dom går i dom traditionella spåren - samtal men ger inga nya infallsvinklar direkt. Så testa det du MaMa! Rosenmetoden är nåt som jag är väldigt nyfiken på, och det tror jag att alla skulle må bra av. Glad Lyfta upp gammalt skräp som man går och drar på - gå upp på ett berg oc hiva iväg det utför stupet - Ajöss, kom aldrig tillbaka igen! Cool

Lena-
0

Tack Tuva-Lena. Du har legat i hårt. EFT vet jag inte om det kanske är det rätta, men rosenmetoden kan ju va ett alternativ. Men det är väl samma sak där att man inte helt säkert vet att det är seriöst och även att terapeuten är seriös. Trots allt måste man vara lite kritisk mot utbudet. Det var ju inte så länge sen vi såg en som betalade stora summor för att bli botad med hjälp av kål och broccoli eller va det var. 

Kram

Branneli
0

En vän till mig gick denna utbildning. Kompisen & jag var försöksksniner under hennes utbildning, eftersom hon behöver praktik…..Intressant…., jag har läst boken om Resan innan, samt varit på en föreläsning !!

Branneli
0

Psst, jag har mailat min vän….om det finns ett Register" över personer som utövar Resan i detta land…Skriver här när jag får svar Glad

tilja65
0

Det finns många som sysslar eller har sysslat med resanterapi. Var bor du?

Jag tror att det bästa du kan göra är att googla för att söka efter terapeuter som sysslar med just detta i ditt område. Sedan kan du titta på deras hemsidor efter referenser och prata med dem naturligtvis.

De flesta som sysslar med denna typ av terapi är nog seriösa, jag har svårt att tänka mig något annat.

Lycka till!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Lena-
0

Jag bor i stockholmsförort. Sollentuna. Det finns en i Tumba vet jag.

#11 Din kompis kanske vill ha fler försökskaniner.

Qamilla
0

#13. Jag har provat en som bor i Sigtuna. Dock tyckte jag inte om henne och hennes sätt att jobba.

MEN. Jag köpte Brandon Bays CD skiva med processen och den har jag jobbat jättemycket med. Prova den. Den är på engelska men jag tycker det fungerar bra med CD:n. Då blir det ju dessutom inte så dyrt.

Föreslår dig även att köpa boken: Du kan hela ditt liv av Louise Hay. Kan även rekommendera vanlig healing.

Lycka till.

Toyan
0

Hej Lena-!

Jag hoppas innerligt att du hittar någon du känner förtroende för och som kan hjälpa dig.

Stor varm kram från mig.

Toyan

Lena-
0

Tack alla. Boken har jag läst, det var nog efter det som jag började söka på nätet och läsa artiklar.  Får kanske börja med att testa healing. Det har jag bara fått på distans. Har hittat en som inte är så långt härifrån. Man är ju inte så pigg heller.

Lite svårt att boka upp sig för man vet inte hur man mår när man har en tid inbokad. Fullt upp med att koncentrera sig på att åka till sjukhuset för behandling. Men med hjälp av kortison så kan man iaf hålla sig upprätt ett tag.

Kramar

Qamilla
0

#16. Tycker gott du kan fortsätta med healing på distans om det fungerar bättre för dig.

Jag jobbar med båda och tycker att healingen på distans har många fördelar jämfört med healing på plats. Det gör ju också att du kan ta emot healing oavsett hur du mår och på så sätt får du en kontinuitet, vilket är bra. Lycka till.