Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettnaturlig-hudvård
Läst 10146 ggr
Pogona
0

Finnar-olivolja?

Hallådär,

Jag har väldigt fet hud..:/ Och lite finnar. Har fått tipset att smörja in mig i ansiktet 5 min innan jag duschar med olivolja! Först tänkte jag att det borde ju enbart täppa till porerna som fan,? Men sen kom jag och tänka på "Lika löser lika"

Så frågan är. Är det en bra idé att smörja in ansiktet med olivolja? Kan det göra min hund mindre fet och ev miska finnarna?

Mvh

Tuva-Lena
0

Vi är ju inga hudexperter, men skulle korseett, som är hudterapeut och hälsar på av o till, råda dig så skulle hon säkert rekommendera denna mirakelolja. Vi får se vad hon säger om hon tittar in till oss.

Rent logiskt så borde olivolja hjälpa mot finnar, om man tänker sig att då behöver inte huden producera så mycket fett när du tillför det genom olivoljan.. men det är min teori. Tyst

Välkommen in till oss Pogona! Kul att du har hittat hit! Hoppas att korseett tittar in och hjälper dig med frågan.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

korseett
0

jodå använd enbart olivolja i ansiktet dvs du fuktar lite lätt, smörjer in med olivolja, tar lite fukt igen och masserar lätt och sedan torkar av med en fuktad bomullsrondell eller mjuk tvättlapp av frotté.

Lika löser lika men också så är olivoljan en väldigt bra olja- du kan läsa mer om den här

chik
0

pogona!!Hello..

Bra att veta.Detta viste jag inte..Så tack för detta..

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Pogona
0

Tack! Jag ska testa och komma tillbaka med resultat! :D

Jag har varit medlem på de flesta djursidor innan, men nu av en slump halkat in på dessa iFokus sidor! Jag är framförallt intresserad av "Örtmedicin" Och räknar med att greja med en hel.. Bara det blir vår så ;-)

En liten spontan fråga dårå, Är det många här som sysslar med örter? Och vad använder ni dem till?

Kan tilllägga att jag är kille.., Så inge smink tack :-P

chik
0

Örter!!

Används som medikamente o för att må bätre.

Jag är lite av en nybörjare…FlörtMen nu är jag inne på vitlök o chileppepar o så ingefära..o enebär.För att försöka o undvika o bli förkyld.Har det som te.Utan vitlöken.Det tuggar jag i mig en klyfta…

Kokar vatten o häller i mina grejer låter stå o dricker..Sen så gör ju tron mycketTyst

Så har du något som du använder så skriv ner det..

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.