Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1266 ggr
Tuva-Lena
0

Väderprat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att prata väder är en nödvändighet för oss svenskar, ja för dom flesta antar jag. Jag har alltid funderat varför..? Min slutsats är att vädret påverkar oss i väldigt hög grad, mer än en del vill erkänna. I luften finns joner, negativt eller positivt laddade, och vad vet man, kanske är det dom som påverkar oss på det ena eller andra sättat? Obestämd Vad tror du? Och varför är det så viktigt att vädret är acceptabelt för oss..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

mayolica
0

Jodå jag håller med om att vädret kan påverka oss väldigt mycket,vissa kanske inte känner av det så mycket medans andra påverkas jättemycket av hur vädert är.

Vi har väll alla hört uttrycket inga dåliga väder,bara dåliga kläder. Visst kan kläderna göra mycket,men det är mer än så. Många får tex värk /trötthet mm av vissa väder,och/eller att humöret påverkas väkdigt mycket.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

Jag är inne på samma spår mayolica. Man blir skiiitsur när det har regnat några dagar och det är grått och tungt ute. Samma sak blir det på vintern om det är smällkallt för länge. Huden torkar ut och man blir mer begränsad, kan inte röra sig som man vill. För långvarig värme och solsken gillar jag inte heller. Då tänker jag på växtligheten som drabbas och mår dåligt utav det. Hur man än vänder sig så har man ändan bak.. Foten i munnen Som Soffe säger: "Lagom är bäst" Flört

Soffe
0

Jag är oxå inne på samma spår som mayolica. Jag är ju själv en känslomänniska ända ut i fingerspetsarna. Så nog har jag lätt för o påverkas av alla väderlekar. Nu har det gått ett bra tag sen jag såg solen vara riktigt framme. Bara det gör mig lite depp. Men försöker mysa med snön istället till solen kommer åter :-)

MaMaMade
0

Jag har alltid kännt av väderomslag. Jag får ont i lederna när det går mot oväder/kyla. Åska ger mig huvudvärk o gör mig trött. Har alltid mått så, ända från det jag var barn. Den torra vinterluften gör mig torr o kliig både på hud o i ögon o ger svidande slemhinnor i näsa o hals.

Först på senare tid har jag börjat reagerar på hösten o det tilltagande mörkret med sömnproblem o depp. Kan delvis kanske bero på att jag vet vad som väntar. Min dröm är värme med hög luftfuktighet!

[Jeremina]
0

Det är nog som du skriver Tuvan att det händer saker med oss pga det som finns i luften och att vädret är viktigt för oss alla.

Oavsett om vi gillar sommar eller vinter…som det är nu *vinter* med grader nere på 28-29 grader kallt som idag..brrr!

Tuva-Lena
0

Jaa, för att inte tala om dagens väder Jeremina! Huuga! På eftermiddan var det -25 men jag gick ut som vanligt. Lite raskare takt bara och en extra tröja på mig. Vet du, jag blev svettig där i kylan! Men jag fick en köldskada på hakan där jacklåset hade legat emot! Förvånad Ser ut som en liten brännblåsa. Glad Var iväg och köpte havrekross till rådjuren. Dom är här utanför vid fågelbordet och letar mat, och uppe i skogen har dom krafsat bort snön för att komma åt blåbärsriset. Vilket slit som har för att klara kylan! Gråter

mayolica
0

Här nere är det jättehärlig vinter nu när det blivit snö och kallare ute,solen har ovå varit framme Glad  Det känns inte lika fuktigt nu,blåst och fukt gör att kylan går in i märgen på ett djupare sätt.  

Hörde igår en som sa att det har blivit kallare ute nu men det är varmare, det låter ju lite lustigt.

Men här har vi ju inte på långa vägar så kallt som Tuvan och ni andra där uppe i dom norra delarna av Sverige.

~ mayolica ~