Klardrömmande (Lucid Dream)
Idag har haft en klardrömm, tror jag.
Jag kan förklara hur jag upplevde det.
När jag somnade, så kunde jag riktigt se mig själv i drömmen, jag kunde se att jag låg ner, och sov! Jag ville resa mig upp, men jag kunde inte.
Jag hade läst lite om Lucid dream, om man nyper sig själv, och man inte vaknar, så drömmer man. Jag riktigt styrde drömmen.
Allt började med att jag såg ett ljus. Och att jag sedan kunde se mig själv, uppifrån. Sedan så nypte jag mig själv, men jag vaknade inte. Jag försökte resa mig upp. Men det gick inte.
Är detta Lucid dream? (Klardrömmande?)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Jag tror att du var utanför din kropp och därför så kände du inte när du nöp dig själv. Måtte ha varit en häftig upplevelse 
/kram Spanaren
#1 Det var det! Jag kände mig så frisk efter upplevelsen, jag har upplevt detta 2 ggr nu. Hoppas att det händer igen 
Hälsningar,
Carlo
Coolt Carlo! Vilken upplevelse! Gott Nytt År förresten! 
Läste nyss någonstans att vi alla gör sådana här resor men vi minns inte det sen. Det är något som jag behöver kolla upp mera om 
#3 Tack desamma Mamamade
#4 Skriv om du får någonting bra 
Hälsningar,
Carlo
#5 Japp 
När jag klardrömmer, har jag ett mer bestämt grepp om min vakenhet, dvs jag kan vakna när jag vill..eller fortsätta drömma…fast jag är medveten om jag inte är vaken..
Jag andas också nästan obetydligt..en mycket skön känsla, man kan inte styra drömmen i allt sas ..men väl pröva "varianter", av återkommande sådana när de inte "vill ge sig"..
Jag upplever också att de "förlängs"-utan min fantasi,abrupt o ibland chockartat..och de är alltid sanna, på något vis..bara att det man drömmer om verkar hända väääldigt långt fram i en avlägsen tid-då man nästan glömt..att man drömt..
Min teori, är att man får en "glimt", eftersom tid inte existerar som i historieböckerna, ..när man drömmer…utan att man "flyter"..lite i tidsrummet (här o, då/nu) ..o får tillfälle att se..vad man har turen att få se!!
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Jag skulle tro att det var en UKU du upplevde, alltså en Ut ur Kroppen Upplevelse. Såna har jag också upplevt, och dom känns precis som du berättar, att man kan se sig själv ligga kvar i sängen, men medvetandet är uppe i taket eller på något annat ställe i rummet. PÅ det sättet kan du också färdas utanför ditt hem - testa det, du kan få uppleva väldigt mycket hos intet anande människor som du besöker - med själen. 
Sista gången det hände för mig så såg jag min hund ligga nedanför sängen, och då tänkte jag att jag skulle testa om han kände att jag klappade honom. Jag befann mig alltså ovanför honom i luften. Men när jag klappade honom så gick handen igenom hans kropp! Det är alltså beviset för att det var min själ och inte min fysiska kropp som klappade honom. Häftig upplevelse är det. Just nu läser jag om "Astrala resor" som det också kallas. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#8 Häftigt, det ska jag göra! :)
Hälsningar,
Carlo
Jag ser/upplever något-alltså är jag,var det nån känd typ som sa..(fritt översatt)..alltså upplever vi något..är vi!..det,..är jag absolut övertygad om! (inga falska minnen, alltså)
Försöker detta med astrala med flit, men upplever ett fruktansvärt dån+vibration..som skrämmer vettet ur en..men,..skall försöka mer!!
..hi,hi…
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
#10 Precis så blir det Wingen! Strax innan du lämnar kroppen så hör man ett fruktansvärt dån, men som försvinner till ett brus efter en stund. Håll ut den där jobbiga stunden så kommer du in i ditt "nya medvetande". Samma ljud kan du sedan höra när du kommer tillbaka till kroppen. Ingenting farligt men ldet åter som en jetmotor har intagit huvudet på dig. 
Hmmm..dessutom vibrerar det "inne i kroppen"..
..så "tycker" man det känns -skumt, man skakar ju inte som man e nervös eller nåt..utan som alla miljarder kroppsatomer vibrerar..lite äckligt, …..skall!!-försöka komma över denna tröskel..
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
EXAKT SÅ HÄNDER DET MED MEJ!
Jag blir jätte rädd, men jag njuter på något sätt
Hälsningar,
Carlo
.. hur hanterar du det, då..kanske kunde du ge oss veklingar lite tips!
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Bara att följa med, ingenting annat händer än att ljudet avtar efter en stund. Då blir det helt tyst och du ser allting hur klart som helst där du befinner dig. Jag kan känna "myrkryp" i ansiktet och ner mot bröstet och i händerna strax innan "jetmotorn startar". Då vet jag vad som är på gång, så då är det bara att gå igenom den där "tunneln" och slappna av. Snart är jag framme och det är en enormt skön känsla som möter en. 
#15 Idag fick jag vingar i drömmen! =)
Jag kan flyga i drömmarna 
Det är en underbar känsla
Hälsningar,
Carlo
Vilken upplevelse. Är inte så jätteinsatt i namnen på dom olika drömmarna. Men i en så kallad klardröm kan man lämna kroppen,så det är möjligt att det är det du har.
Man ska kunna tänka sej till en plats och omskapa,ha kraft över sitt liv.
Man brukar kunna vara medveten om att man sover,tex om det är en mardröm kanske man tänker att"men det här är ju bara en dröm" och så kan man ändra på det obehagliga.
Men det kanske finns variationer på klardrömmar?
Jag tror att det vi offta lämnar kroppen när vi sover utan att märka av det,fast ibland märker man det. har oxå kännt att jag flugit ur kroppen ibland,det märks tydligast i stadiet när man just håller på att somnar eller vaknar.
Första gångerna blev jag väldigt rädd när jag for ur kroppen och svävade i luften ovanför, det var även katter där då som inte levat på många år vilket bidrog till att jag blev ännu räddare,men det var många år sen innan jag började med reiki eller var insatt i det okända .
Nu tycker jag att det är spännande och vill att det ska hända igen,men jag kan inte få det att inträffa på beställning fast det kan inträffa någon gång när man när man som minst anar.
~ mayolica ~
#17 Jag längtar tills jag kan få nästa UKU! :)
Hälsningar,
Carlo
I boken jag läser så får man lära sig att att göra astrala resor genom viljan. Återkommer när jag har lärt mig, och sedan kan vi flyga tillsammans här på forumet!
I can fly I can fly…!
Ha ha..
Carlos.Vilken häftig grej..Kan inget om sådant.Men jag brukar åka till biblioteket, där kan man hitta böker som man kan läsa..
För det här får du ju fortsätta med..
Hallo!!Ingen annan här som kan sådant här???
Lena.P är jag i verkliga livet.
#19 Haha, javisst! :)
Hälsningar,
Carlo
#20 Jo chik, det finns flera. Men det står lite längre upp på sidan.. och antagligen är det så att alla upplever det här mer eller mindre, men alla kommer inte ihåg upplevelserna, dom kan ju vara lite otäcka innan man vänjer sig och förstår vad det är. 
Har du rest utanför ditt rum Carlo?
Jag minns en gång när jag var liten så gjorde jag en resa mitt i natten utanför fönstret - upp mot himlen. Det var jättekallt ute, minus 20 eller kallare, och det som slog mig när jag svävade iväg upp mot månen och stjärnhimlen var att jag inte frös ett dugg!
Va, jag fryser ju inte! Det blev jag mest förvånad över.
Inte att jag kunde flyga, det var hur naturligt som helst. 
#8 Läskigt Tuvan
Det skulle jag inte våga prova
Jag har säkert gjort det omedvetet, men inte medvetet iaf.
Oh så läckert…det skulle jag faktiskt vilja uppleva. Förmodligen skulle jag pinka på mig av skräck först men det kan jag ta!
Går o bäddar om sängen med madrasskydd…

#24 Haha, jag blev inte rädd, men det är ju som sagt lite läskigt med ljudet och sånt =)
Hälsningar,
Carlo
Låter jättehärligt,skulle gärna vilja få göra en sån resa.
~ mayolica ~