Nu är det kallt!

För att fälla ett leende , så dyker jag i säng med bara sovbh, samt trosor …. resten sköter kroppen …Dock köpte jag för åratal sedan … ett täcke av Fårull! då mycket kostsamt men i längden billigt ..
kanske nått för er frusna samt Dun allergiker….
Det roliga med täcket är att när jag köpte det skrattade mina kollegor så dom vred sig , tokiga jag hade ytterligare en gång visat min framsynthet..men köpa täcke av Fårull när det fanns Dun …. jag undrar vem som log,, när alla stackars ankor blev av med både det ena o det andra ..
Men va fasike , här har värmepumparna lagt av …Andvänd er av bakvänt tänkande , Var i finns problemet …
Tackla det därifrån . Jag tror nog att ni alla har det underbart fast lite svalare än vanligt,och det är bara bra för alla luftrör o dyl.
Snart står sommaren för dörren o detta är ett minne blott ……..
Hello på er..
Vi äro väl vikingar!!!!!!
Skoja. Jag tar på mig efter väder.Går inte o lider o fryser.nä.nä.
Men på natten har vi fönstret uppe ingen värme i sovrummet.Sover så mycket bättre.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Så klart att man får klä sig efter vädret helt klart mina vänner Chik och Azlan.
På systersajten våran skrev jag att vissa dör av kylan där det inte brukar vara kallt.
Vi har värme, kläder och mat och ändå så klagar vi. Dom har klarat sig förr och det gör vi nu också 
Fårullstäcke … det vore något … fast man sover bättre när det är svalt i sovrummet.
/kram Spanaren
Nog är man hurrven alltid men vi fixade ju +14 inne när elen var borta så då borde vi väl fixa detta också! Det är nu -27 utomhus o +19 inne i köket, nog lite svalare i vardagsrummet där jag sitter just nu. Man känner iaf hur det kyler från ytterväggar o fönster.
Jag har ylletights o yllekofta på mig…fast det har jag alltid på vintern så det är inget nytt. Guben åker o jobbar ikväll o då blir det värmeljus o ljusstakar i vardagsrummet tillsammans m ett oljeelement. Det är otroligt vad en människa plus el minus kan göra för värmen i ett rum!
Det blir ju lite kallare i storrummet även om jag stickar för fullt framför TV:n, jämfört m mitt pysselrum som är litet + att jag kör ett element vid benen samt jobbar (blodtrycket ni vet). Är jag mkt frusen lägger jag fötterna på min värmda riskudde o lägger en ullfilt över knäna. Det brukar oftast komma en katt el två o vilja vara med dessutom så det brukar sluta med att jag får ta av mig koftan. 
Sovrummet är alltid svalt hos oss, ngt m värmeslingorna, de orkar inte hålla värmen, för långt från pannan. När Guben är hemma åker vädringsfönstret upp, särskilt när det är skollov för då måste vi stänga dörren för att inte bli väckta av FjortisSonen. Det blir för instängt med 2 vuxna o en vovve som snarkar därinne. Sängen bäddas dock med värmd riskudde, 2 täcken + ett par tunna fleecefiltar att rycka till sig om man vill samt 22 kg vovve vid fossingarna. Gosigt! 
Vilken härlig bild du har hittat Sisa!
Underbar!
Nu när jag var ute så var det kallt minsann, minus 28 på biltempen, men med dubbla täckbyxor, dubbla tröjor och vantar så klarar man vad som helst i den vägen. Jag blev svettig som vanligt och fick ta av mig ett par vantar och öppnade på jackan lite. Nää, det är hur skönt som helst utomhus, värre kan det vara inne där man inte kan gå påklädd direkt. 
Vi får se hur det går imorgon när industrin går på högfart igen efter helgerna, då kan det bli strömavbrott vissa tider på dygnet - det känns lite gruvsamt däremot.
Apropå fårullstäcke så har jag tre st! Ett har vovven fått att ligga på i bilen, det andra har jag lagt på golvet här vid datorn och det tredje ligger ännu oanvänt. Vi får väl se om det kommer till användning snart det också.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

En runda bort till våra omhändertagna hemlösa katter… värmer hjärtat. Sen hem till familjen, och tända en brasa, värmer utsidan. Sen fram med stickorna och klura ihop garnkatter som ska säljas för våra små hemlösingar. Fixar jag inte att sticka så kan jag ju alltid koka över av ilska!!! 
Pälsbollarna i Höganäs
xray..Fint gjort av dig….Katter lider nu när det är kallt..
Lena.P är jag i verkliga livet.

#7 Vem gör inte det?! Brrrr!!!!
Pälsbollarna i Höganäs