Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketter: akupressurakupunktur
Läst 4994 ggr
hellah
0

Spikmatta/hjärtklappning

Jag får lätt hjärtklappning efter att jag legat på spikmattan. T.o.m dagen efter. Borde jag låta bli den?

Jag får även huvudvärk och ökad tinnitus/ljudöverkänslighet, men det känner jag igen från akupressurbehandlingar, så det oroar mej inte.

Jag har fibromyalgi och överrörlig rygg ( med upphakningar) så jag får ju positiva effekter också. Så fort jag ser mattan så längtar jag efter att ligga på den (har nyss köpt den och bara provat 2 gånger).

Är det någon annan som känner igen de positiva/negativa symtomen?

Branneli
0

Hur länge ligger du på spikmattan?

Hur ofta? (sorry, läste nu 2 ggr)

Vissa behöver börja med 5 minuter & 1-2  gånger i veckan….

Sen tror jag personligen att man ska känna sig lugn & tillfreds, när man lägger sig på spikmattan.

Jag vet flertal som blivit yrsliga, ont i nacke / armar / skulderblad mm. De har då legat 15 minuter för första gången.

Jag tror att kroppen mår bra, av spikmattan, bara kroppen får tid att vänja sig.

Hoppas att du hittar ro & tid , som din kropp vill ha Flört

xinluo
0

Håller med Branneli ta korta stunder i början. Jag får också ökad hjärtfrekvens en stund eller vad det nu är jag känner av men det ger sig efter en stund. Det är väl processen i kroppen man känner av?

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

hellah
0

Tack för svaren! Ja,det är väl så jag också tänkt. Har nu provat 3 minuter/vecka, och då blir det ingen hjärtklappning. Lugn och ro har jag.

Magi-cat
0

jag har legat väldigt mycket och väldigt länge på mattan och jag älskar den!

'MEN  - jag känner igen det du skriver, har också fått hjärtklappning. Jag ska nog vara lite försiktigare med att somna på den och ligga i timmar……(Jag är frisk f.ö.)

Det visar ju bara på att den är verksam och med alla verksamma medel ska man känna sig för och iaktta viss varsamhet om man märker symptom som dessa…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Spanaren]
0

Du ljuva spikmatta varför har jag inte tagit fram dig under dessa vinterdagar?

Kan det vara för att jag känner mig frusen?

Men du är ju så skön och jag sover så gott och avslappnat på dig. Så kära spikmatta du bör nog få komma fram igen, så att jag återigen får mysa med dig Skrattande

/kram Spanaren

Ps Köpte denna spikmatta i juni förra året och den är värd sitt pris :-)