Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 3963 ggr
ChallisQ
0

MSM

Har läste på rätt mycket om MSM och känner att det är något familjen borde testa. Men det smakar ju förj***! Hundarnas blandar jag ut med lite blötmat och det slukar dom, men hur sjutton får man i sig det själv? Å barnen? Har blandat ut det med vatten och juice och det gick bara inte att få i sig det!

Så förslag mottages tacksamt! Glad

Hoppfull
0

Jag åt det som kapslar… funkade utmärkt! Har ni köpt det som pulver? Hm, så besvärligt!

Dessa åt jag…

MSM

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Tack Hoppfull för länken.Har ingen aning om vad MSM var för något…Men nu fick jag en inblick.

Lena.P är jag i verkliga livet.

ChallisQ
0

#1 Japp har det som pulver Obestämd Dels för att vi ska ge det till djuren och dels för att en kollega till mig säljer det och jag får rabatt Flört

Hoppfull
0

Aha Glad Ja då gissar jag att man få bita ihop och svälja… och skölja rejält bara Obestämd

#2 MSM är ett kanonmedel!

ChallisQ
0

#4 Kanske att jag fixar det, å med lite övertalning maken oxå Flört

Men ungarna får jag aldrig i det…

Vad kan man blanda det med som maskerar smaken? Gröt, fil, varm choklad? Ingen som har nått förslag?

Hoppfull
0

Hahaha, tyvärr brukar sjukvården rekommendera coca cola, det maskerar tydligen äcklig smak bättre än allt annat. Annars är jag ganska kass på sådant…

JILE
0

Ja juice, sylt kanske :-) mosad banan eller söt glass.

Soffe
0

Ja det smakar vedervärdigt! Det enda som funkat för mig är att hälla det i c-vitamin brus!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
ChallisQ
0

Jag får experimentera lite, talar om om jag hittar någon lyckad blandning Flört

camecat
0

Hmm.. hur mycket häller ni i?

Jag äter/dricker MSM när jag komemr ihåg :) men jag tycker inte att det smakar nåt alls… lite beskt kanske om man inte skakat om glaset.  Jag häller i 1,5 krm

Av vilken anledning tar ni msm.. Skulle vara intressant att veta.

Jag testade mot magproblem och trötthet. Fungerar bra mot trötthet. Har inte ätit tillräckligt länge i följd för att se mer förändringar. Jo, glömde, håret vart mycket bättre när jag åt det regelbundet en tid. Kändes tjockare också.

shigne
0

Har jag aldrig hört talas om!!! Men verkar intressant.. Kan förstå att det smakar äckel - det är ju svavel!

Finns detta preparat på hälsokost tro? Måste kolla vidare!

Här hittade jag en intressant länk:

http://www.ullabo.com/

Där står en hel del om detta medel!

Magi-cat
0

jag har provat pulver, men använde det för kort tid för att märka någon effekt. Ska nog börja igen! Det smakade hemskt först men man vande sig….jag löste det i starkt kallt grönt te!

Men en sak undrar jag: varför blir man inte sur av MSM? Det hävdas i alla fall att man blir osur. Men vid svavelhatigt nedfall i naturen så blir den sur. Men inte kroppen? Hur fungerar det?

Jag köpte en MSM-sportlotion i Finland, jättebra och praktisk i roll-on. Vet inte om den går att få tag på här. I Finland finns massor med gottiga hälsogrejer som inte finns här….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ChallisQ
0

#13 Det är min kollega som jag köper ifrån, Ulla Adamsson Glad

Kiyona
0

jag blandar mitt med rödbetsjuice och spirulina, mums

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **