Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2386 ggr
[Spanaren]
0

Kroppsligt välbefinnande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kroppsligt välbefinnande

Titta det finns frukt och grönt i alla olika regnbågens färger så välj och ta den rätta för dagen

Råvaror och fina näringstillskott finns naturligt och så enkelt genom att bara skala en apelsin

Vem minns inte loven och utflykterna sen förr och när den goda apelsinen fick släcka törsten

Nutilldags har vi så otroligt mycket att välja på för att få i oss alla nyttigheter på ett gott sätt

Fibrer och gryn vimlar och trängs på hyllan för att locka oss till att just ta deras utmärkta val

Flingor blandas och komponeras med raffiga och roliga namn så att vi ska se att vi vill ha dem

Betor av alla olika slag ska vi blanda ned och göra våra sallader mera utländskt medryckande

Safter och juicer mixas och meddelas vara mera vitaminrik än något annat i vårt fosterland

Tabletter är det mest framgångsrika sättet att få oss att tro att underverk kan hända på en dag

Affärsmännen masserar sina händer av lycka när något säljer som får deras börsar att växa

Naturligt är smakligast i den mån att man kan odla och inta allt utan några konstiga tillsatser

Välj och vraka på ditt sätt och gör din kropp lagom skön för att få ett kroppslig välbefinnande

© Spanaren

Tuva-Lena
0

Åh en liten "pärblomma"! Så vacker den är! Jag riktigt längtar till maj då jag kan sätta "pärer" igen. Vi har en kasse kvar av fjolårets skörd, en smaklig god sort som heter Herta. Morötter, sallad och tomater är redan uppätna, dillen är nedfryst och blåbär och lingon tar jag fram allt eftersom sylten tar slut, likaså hallonen..

Det är en lisa för själen att få sitta i landet och se dessa välgörande primörer ta form, för att inte näma skogspromenaderna då man får tillfälle att följa både blåbär och lingon i deras utveckling till fullmogna bär! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Spanaren]
0

Det finns så mycket nyttigheter i vår natur som vi "nutida människor" ännu inte har lärt oss att ta reda på.

Tänkte till under mogonprommisen med Odi när jag såg lavan på träden. Att där finns nyttigheter som det inte pratas så mycket om.

Kåda, bark och liknande, tror jag har börjat komma igen?

/kram Spanaren

Ps Med min purfärska dikt så vill jag få er att tänka till lite Flört

Tuva-Lena
0

Och sedan är det ju så roligt att kunna äta det man själva har skördat! Finns inte bättre, och man vet exakt vilket innehåll det har. Glad

azlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mrrrrr sa katten o spann i knäet … magen bullrar fibrer , vitaminer¨,grönsaker, nyttigheter, tarmflora,mm.mm.  ack det är inte lätt att vara människa ……..eller katt eller hund.                       Nu hittar "nån"/den allvetande på att detta är bra för våra djur med ,tex katt o hund …

Men inte ser jag mer än gris o hönsfåglar som smaskar på majs .. som kommer hela ut i deras bajs .inte ser jag en katt smaska paprika, eller nässlor , ej heller sallad o potatis … men så knider ockraren sina nävar o människan blir lockad med fargra bilder av all sköns nyttigheter ….Köp nu !!!   köp nu ,du förtappade själ ……se dessa vackra bilder .

Tacka vet jag att jag väljer själv .. hur gör du ?

Spanaren du lägger allt på en bricka att smaskas på efter behag .//Azlan

[Spanaren]
0

Azlan du är för häftig och med ditt sinne verkligen på högspänn. Skönt att vi får välja själva Flört och som alltid är det affärsmän som vinner bäst Flört /kram Spanaren

Tuva-Lena
0

#2 Apropå kåda bark m m.. Ni har väl läst artiklen om tallbarksdrycken? Fullproppad med all sköns nyttigheter och antioxidanter!

Look here.. Flört