Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 4567 ggr
[Spanaren]
0

Kärlek till naturen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har provat med att lägga in min dikt i en annan sajt och där en annan trådskapare hade startat upp en viktig tanke. Men pga. ointresse så lägger jag in den här i stället.

Fortsätter på samma tema som den trådskaparen och ivrar om vår skog.

Ingen natur - inga, örter, blommor och bin, fjärilar osv…

/kram Spanaren

[Spanaren]
0

Klockor ringa

Dallrande sitter kotten fast på kvist och svänger sig fram med pendelns hiskeliga farter

Linnean böjer försiktigt sitt lilla huvud i en graciös ställning och det ljuder ljuv musik

Mäktiga vindar får alla välväxta trädkronor att svänga fram och tillbaka i rasande takter

Gnissel och mäktiga jämmer hörs så häpnadsväckande kusligt nära sin bristningsgräns

Löven klirrar allt eftersom solen värmer upp dess spröda och livligt kittlande bladverk

Syrsan stämmer upp med stråk till en fullkomlig nattlig sångarhyllning av alla klanger

Porlande vattendrag låter magin njutningsfullt få fånga in näckens eldiga gammalvals

Niger i backen gör violer så osannolikt blyga och låter sina bjällror skyndsamt klinga

Vajande rör sig det höga gräset i en helt sagolik ljudformation av vackert sus i sin säv

Fjäril Vinga så vacker du är när du så prunkande fäller ut dina färgsprakande vingar

Lyser som dom mest fullbordade konstskapelser gör klibbtickorna sken för sitt namn

Klockor ringa på alla håll och kanter upp till en hemlighetsfull och fängslande natur

© Spanaren

Indiania
0

Åh Spanaren tack för en underbar dikt Kyss Jag älskar naturen!

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

Denna länk har jag som startsida och varje gång jag går in på den så ger jag (gratis) pengar till min kära skog.

Det finns ett antal redan förvalda organisationer med välgörande ändamål, som ni kan kryssa för.

Varje sökning du gör, ger en slant till just där du har ditt hjärta.

http://www.godstart.se/

/kram Spanaren

[Spanaren]
0

#2 Tack Skrattande

Dikten har några år på nacken men kärleken till naturen består!

/kram Spanaren

nillanb
0

Åhhh så härligt njutningsfullt,

jag nästan känner hur jag ligger på magen vid bäcken med ett strå med uppträdda smultron och ena handen plaskande i vattnet…

Tack Spanis Kyss

[Spanaren]
0

Nillan … solvarma smultron mmmm och tack själv Nillan Kyss

/kram Spanaren

Tuva-Lena
0

#1 Så fint du beskriver känslan av att vara liten Spanis! Liten i den meningen: Ingen natur - inget liv, och utan liv, ingen natur. Det är livsväven som vi alla ingår i som ger oss upplevelserna av naturen, där vi själva är en lika stor del av den. Varför vi har vänt oss från naturen de sista decennierna kommer vi att få lida för. Som tur är finns det klarseende kämpar som du Spanaren, och Indiania, och nillan, och jag som fortfarande "ser" naturen och dess betydelse för ett fullkomligt liv. Naturen är autonom, d v s den klarar sig utan vår medverkan, men vi gör det definitivt inte utan den. Där finns vår ödmjukhet bara vi vill ta fram den.

Så vacker bild! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
0

Så fint Spanis o tack för länken! Kyss

[Spanaren]
0

#7 Tack för många insiktsfulla ord om vår natur. Dom orden skulle vi nästan behöva spika upp någonstans, för att påminnas om det fina som vi ännu, har kvar.

Bilden är tagen i morse på vår hundprommis

#8 Så underbar bild och så passande i denna tråd … jag niger och bockar och säger ett varmt tack till dig Skrattande

/kram Spanaren

MaMaMade
0

Vi kan väl fylla på med en av mina andra favoritbilder! Glad

Tuva-Lena
0

Men MaMa! Vilka otroliga bilder du har tagit! Förvånad Är det du som är mästerfotografen eller lilla "guben"? Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
0

Ännu en fin dikt Spanaren, tackkramis Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Spanaren]
0

#10 MaMade … så underbara bilder och jag säger som Tuvan … är det du som är mästerfotografen?

Har du mera, så lägg för tusan in dem så vi får njuta Skrattande

/ kram Spanaren

[Spanaren]
0

#12 Tack Clary missade ditt inlägg i min iver över fina bilder från MaMaMade Skäms /kram Spanaren

Clary
0

Den här bliden tycker jag passar in i den här tråden. Inte så lätt att få syn på i vanliga fall men jag har haft lyckan att se den "på riktigt"

MaMaMade, undrar också om det är du som är så duktig fotograf?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

MaMaMade
0

Jo, det är jag som har dille på att fota det lilla i den här familjen. Glad

Vilken läcker…syrsa? Mellis tycker att den är läcker; "vilken fin, vacker ful…rumpan ser ut som en banan"!Skrattande

MaMaMade
0

*Kraaam*!

MaMaMade
0

Familjepromenad…

MaMaMade
0

En av våra bofasta i skogen…inte jag som är fotograf dock. Glad

Branneli
0

Wow, vilket äventyr du tog med mej på Glad !!

Tack Spanaren Kyss

MaMaMade
0

Vilka söta blommor, Branneli! Är det lungört?

[Spanaren]
0

#20 Tack för att du ville följa med på en tur i skogen Flört och tack för din vackra bild. Känner igen blomman men kommer inte på namnet.

Så kul att vi alla hylla naturen på detta sätt med att sätta in våra egna och vackra bilder.

/kram Spanaren

Ps #15 Wow vad fin bild!

Branneli
0

Lungört eller mormors glasögon Flört

[Spanaren]
0

#23 Nu har du löst ett dilemma … för någon sa i somras att hon hade plockat farmors (eller mormors) glasögon och jag undrade hur dom blommorna såg ut. Fick inget svar då … men nu … tack.

/kram Spanaren

[Sisa]
0

Vilken vacker beskrivning av naturen med din dikt…och underbara bilder…

Soffe
0

Vilka coola bilder! Me Like!

Cool

[Spanaren]
0

#25 Tack Sisa Skrattande

#26 Visst har varje bild sin tjusning … wow, vilka fotografer det finns inne hos oss i  AB Tungan ute / kram Spanaren

Choklad
0

Härliga bilder att njuta av! Tack!

Vad glad jag blir av att läsa allt det ni skriver, jag instämmer helt och hållet. Människan har kommit in i fel tro, att det är vi som ska härska över naturen. Men det är ju tvärtom, faktiskt, men ett samarbete är ju det allra bästa för oss alla..

U R us

[Spanaren]
0

Suverät sagt och tänkt Choklad Tungan ute /kram Spanis

diaz55
0

Vilken Ljuv musik för mina öron och ögonKyss Tack Spanaren för ljuvlig dikt, och Tack för alla fantastiska bilder ni tagit.

Dagens ord av kära April handlade om att utveckla förmågor, se här hur många förmågor det finns i länkenFlört

och MaMaMade vilken jättenalle, skulle nog inte vilja möta honom öga mot öga….

[Spanaren]
0

Nu först såg jag att det var en björn och en stor en Förvånad

#30 Tack för att du var mera skärpt än mig *ler*

Tack till oss alla, för allt det vi bidrar med här till vårt fina AB

JILE
0

Härlig dikt Spanaren och fin bild.Glad

Mamamade vilken härlig svampfamilj. Så söta flugsvamparna…säger som i den tecknade trollfilmen woh.."en hel tomtearmé"

Härligt med naturbilder….ska skänka ett bidrag jag med då. Fast det är min sambo som tagit.

Kram Jile

[Sisa]
0

# 32

Åh…din bild får mej att längta efter sommaren…

JILE
0

Ja visst är det fint med näckrosor..näcken höll jag på att skriva :-))) han kanske sitter där med.Glad

Kram Jile

[Spanaren]
0

#32 Tack och tack för den underbara bild som du bidrog med Flört

/kram Spanaren

MaMaMade
0

#32 Åh så fint! Får mig att tänka på kvällsfiske…el när jag var liten o besökte min kusin i deras stuga i Åte. Vi rodde runt runt Åtesjön varenda kväll, fiskade o bara var. En underbar tid! Glad

JILE
0

Tack #35 och #36 kul att ni gillade den. Det är någé visst med näckrosor och sjöar. Det blir ett lugn över det hela.

Kramiz

tilja65
0

Åh, tack för denna tråd, så fina bilder och vilken dikt Spanaren!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Rosenvial
0

Fin dikt som vanligt,och bilder…vackra  Glad som naturen är..där man inte behöver prata där man kan vara helt tyst…och lyssna på livet som finns där.

[Spanaren]
0

Tack #38 o #39 för era ord om min dikt Skrattande

Varje bild har ett ögonblick och en tanke att bjuda på … tänk så fantastiskt det kan va!

/kram Spanaren

[Jeremina]
0

Fin dikt Spanaren och vilka fina bilder ni har Skrattande Jag och mina älskade Ringblommor som betyder så mycket!