Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1105 ggr
[Spanaren]
0

Böcker du läser!

Skulle vara kul att få höra vad ni har för böcker utspridda omking er och som ni läser eller har tänkt läsa?

Bredvid min dator har jag:

Så stärker du ditt immunförsvar av Charlotte Haig

Livet utvalda citat av Paulo Coelho

På köksbordet: Den förlorade symoblen av Dan Brown

Möten med det okända av Clas Svahn

På sängbordet: Stora boken om Andliga Guider av Cassandra Eason

Längtar att få höra vad ni läser eller har tänkt läsa Skrattande

/kram Spanaren

MaMaMade
0

Hinner inte läsa så som jag vill nuförtiden, dvs mkt o länge i sträck! Skrattande Dessutom måste jag ha nya glasögon, för jobbigt för ögonen som det är nu.

Läste "Den förlorade symbolen" på Juldagen. Gillar hans böcker, särskilt roligt med spännande böcker då jag inte pallar för spännande filmer numer. Deckare, mord o ond, bråd död…fixar det liksom inte sedan jag fick barn.

Har lånat hela serien med "Damernas Detektivbyrå" av min sykompis men har inte kommit igång med dem än. Det är ju så mkt annat omkring en; barnen, matlagning, tvätt, pärlandet, stickandet o datorn såklart! Tungan ute

Annars gillar jag historiska böcker, Anna Sparre´s är bra o min favorit; "En vision av ljus" av Judith Merkle Riley. Det ska finnas en uppföljare men den har jag inte läst än. Man får spara "godingarna" till ett par dagar då man vet att man kan få sträckläsa. Jag är hopplös, blir rent av autistiskt lagd när jag får en bok i handen…särskilt om jag tycker om den! Världen upphör att finnas…Skäms

penke
0

*skratt*

utspridda är väl mina oxå,men den *aktiva* högen håller sig lite närmre varandra,mest på sängbord o "lilla bokhyllan"

andens anatomi av myss började jag läsa om nyligen
den gör lite motstånd (!),så jag kämpar inte ,den får mogna till sig

andra,som ligger högt i traven är
mandelträdet i din trädgård av thich nhat hanh
den läser jag fläckvis o väntar någon dag mellan

en om reiki,en tunn ,nästan brorschyr som jag glömt bort att jag hade,av bjerling

några jag "nyligen" läst är
ashimas bok av giertz
ljusfolket av rosenqvist
11 miunuter av coelho

en julklapp till mig själv var två böcker om destinycards,de är liite mer "uppslagsböcker" än ren läsning,de är på engelska..Foten i munnen

böcker kommer till mig ngt orelebundet,på bokrean blir det en hög,eller på nå´t antikvariat,bytt/lånat/skänkt
det är lite rörelse i bokhyllorna,jag gillar att ha några framför mig som ligger o mognar tills jag är redo *ler*

penke

[Spanaren]
0

Vad glad jag blir över era fina svar om böcker ni läser.

Nu fick jag ännu mera att vidga mina vyer med … tack MaMaMade och Penke och vem mer Flört

Att läsa på engelska känns för jobbigt. Jag antar att språket inte har lagt till sig riktigt i mitt ordföråd *fniss*.

/kram Spanaren

Choklad
0

Då måste jag fråga; är "Den förlorade symbolen" bra? jag stod och höll den i handen och tänkte köpa den, men ändrade mig…tänkte vänta lite med att köpa den..

U R us

[Spanaren]
0

#4 Choklad jag håller på med den boken just nu men MaMaMade kanske ger dig ett bättre svar Flört

Penke jag beställde ditt boktips Ashimas på AdLibris

MaMaMade jag beställde ditt boktips En vision av ljus här: http://www.bokborsen.se/

Där kan man finna bra beg. böcker för en billig penning Skrattande

/kram Spanaren

Choklad
0

# 5

O tack! Kollar! Tungan ute

U R us

[Spanaren]
0

#6 Nya böcker kanske kostar lite mera, men kolla och se :-)

/kram Spanaren

penke
0

#Spanaren
njäää,det var inget tips..egentligen
jag skrev en liten resension om den på livskvalitet.ifokus för ett tag sedan,tyckte den var lite väl ..annorlunda
men det kan/kunde(?) bero på att jag har ett specialtryck/upplaga?(hittad på ett antikvariat) (hade lovat Indiania ett svar om den där)

jag hade länge varit nyfiken på den boken,pga/tackvare  namn i den,som jag ..fått till mig ,ville veta mer om dem,egentligen …

penke

(efterhanstillagt:under avdelningen bok och länktips>> läser du?)

[Spanaren]
0

# 8 Spännande, något som du vill utveckla ang. namnen som du fick till dig?

/kram Spanaren

azlan
0

Spanaren min vän . Nyfiken i en strut …..hela bokhyllan full med böcker .hehehe som köpts lådvis på auktion … bara vraka o välja .men just nu ;Ekart Tolle / En ny värld.Eva Seeberg/ Här o Nu och Evigheten. Lotte Mjöberg/ Heliga platser… osv osv .

T.om. en bok i bilen utifall…….// Azlan

MaMaMade
0

Jag har en bekant som lagt ut sitt antikvariat på Bokbörsen. Glad

"Den förlorade symbolen" tycker jag håller samma klass som Da Vinci-koden. Det finns de som tycker annorlunda men ingen kan komma o säga att den inte är spännande. Allt ligger ju i betraktarens öga o möjligen kan ämnet i sig; religiös symbolik, störa vissa personer som har svårt för andlighet i vilken form den än må förekomma. Den är medryckande o även om jag råkade komma på vem "skurken" var redan 100 sidor innan slutet så gjorde det inte boken mindre spännande.

Slutsats; gillar man Dan Brown o särskilt de tre "symbolik-böckerna" som han har skrivit då gillar man även "Den förlorade symbolen".

Choklad
0

Och jag gillar symboler överhuvudtaget.Tungan ute.så då kanske man ska se om den finns kvar i affären då…

U R us

[Spanaren]
0

#10 Lilla hamster där Flört men fy, inte läsa i bilen inte   /kram Spanaren

azlan
0

Nu läser inte jag när jag kör …….utan vid dom tillfällen man sitter kvar i bilen o är i vänta läge …men det förstog du du bara retas lite …helt OK .

Choklad
0

Man kan ju ha såna där ljudböcker i bilen?Glad

U R us

[Spanaren]
0

#14   /kram Spanaren

[Spanaren]
0

#15 Min komisgranne använder ljudböcker till sitt jobb och det är visst hellyckat för henne :-)

/kram Spanaren

xray
0

#4 "Den förlorade symbolen" är suverän. Jag sträckläste den. Absolut värd pengarna.

Pälsbollarna i Höganäs

Soffe
0

Just nu läser jag ingen bok alls. Men böcker inom personlig utveckling och andlig utveckling tycker jag brukar va givande. Och såklart hundböcker :-)

[Spanaren]
0

Putt