Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthomeopati
Läst 1616 ggr
triobios
0

10:23

Jag tänkte att detta kanske kunde vara intressant för er här.

http://www.1023.org.uk/

För er som inte läser engelska så kommer en sammanfattning här:

Klockan 10:23 den 30 Januari så kommer skeptiker att sätta i sig hela burkar med homeopatiska preparat (dvs en överdos). Detta gör de för att få kedjan Boots (apotekskedja) att sluta sälja homeopatiska medel.

Tankar?

[Jeremina]
0

Oj. vad de kommer att behöva mycket toapapper efteråt då mjölksocker är lösande…hihi Cool

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.Kan bara hålla med dig Jeremina..Tok rolig grej..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tuva-Lena
0

Att dom vågar! Förvånad Du Jeremina, innehåller inte homeopatmedicin ämnet som framkallar sjukdom, fast i mindre mängd? Obestämd Då kan dom ju inte bara bli lösa i magen, dom kan ju bli rent sjuka.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Jo, Tuvan det gör det så vi får se hur dessa människor reagerar på det de tar in.

Som sagt: Är huvet dumt, får kroppen lida Tungan ute

Rosenvial
0

Men då innebär det då att dom är villiga att offra sittt liv för Boots.

Det dom inte tycker om..Värt..då..

[Spanaren]
0

Gör som du vill även om det kommer surt efteråt Flört

/kram Spanaren

nillanb
0

Vad trött jag blir när jag hör sådant här….

är det ingen som vill överdosera vanliga läkemedel oxå för att visa att även de är farliga då???Tungan uteOskyldig

[Spanaren]
0

#7 Helt rätt Tungan ute /kram Spanaren

Tuva-Lena
0

#4 Ha ha, ja så är det ju! Skrattande och sedan finns det tjuskallar som alltid skall ha rätt! Glad Dom lär få sig en rejäl läxa nu då.. Flört

#7 Ja att ingen har tänkt på det! Skrattande Men där ligger man minsann lågt för all vet hur farliga dom kan vara. Skrikandes

triobios
0

Nu handlar det väl ändå om helt astronomiska mängder, vi snackar om att chansen att hitta en enda molekyl av ämnet är mindre än en på miljonen.

Det man hävdar med homeopati är ju att det fortfarande är verksamt, alltså borde alla få en kraftig effekt.

Personligen så är jag mycket skeptisk till homeopati.

abbis
0

Ja folk är inte riktigt kloka nån stans..

Hade en försäljare hos mig som ville sälja rengöringsmedel som va ofarligt för naturen osv..Jag va inte intresserad då jag svabbar av med vanligt vatten.Då tar tokf*n och dricker direkt ur flaskan för att bevisa att det han sa stämde..Undrar hur hans mage blevObestämd

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Jeremina]
0

Homeopatiska medel fungerar olika på olika människor. Vi tillhör alla en konstitution (ett visst medel)som man genom olika utredningar kan komma fram till vilken konstitution man tillhör.

Hittar man den rätta kan det ordna till de olika problem man har i kroppen.

Det är knappast någon av de som kommer att dö av det, det tvivlar jag på men det kan ge biverkningar senare.

Homeopatiska medel går inte att jämföra med traditionella läkemedel!!

Jag tycker bara de är löjliga och eftersom medlen innehåller mycket mjölksocker så kommer de att sitta en del på toa som sagt SkrattandeTungan ute

Tuva-Lena
0

Ja, vi får väl se hur mycket toapapper det går åt imorgon, eller de närmaste dagarna… Skrattande Hoppas att någon är med och dokumenterar "resultatet".. Glad

[Jeremina]
0

#13 Ja, det ska bli intressant att se hur de klarar av det och vad de har för uppfattning efteråt Skrattande

penke
0

de måtte varit nästan en hel tanke för att komma fram till den slutsattsen..

vill jag bojkotta någon vara köper jag INTE den å frossar så jag ..kräks
men,jag är väl för flummig o vidskeplig för att förstå och inse klokskapen i det beteendet…,de har ju säkert fina examia o betyg ..

penke

triobios
0

Poängen är att de gör det för att Boots (apotekskedjan) säljer homeopatiska medel även fast de har medgett att de inte har någon vetenskapligt bevisad effekt, enbart för att deras kunder vill ha det. Detta protesterar skeptikerna emot och det de vill ha är publicitet för det för att sätta igång en opinion.

Samma sak har gjorts under flera år av James Randi.