Morgon- eller kvällsmänniska?
Själv är jag morgonmänniska och tycker det är underbart. Dagen blir så lång och givande då *ler*.
Fast det kan vara irriterande också … som när jag ska se en film lite senare någon kväll. Då ropar John Blund på mig och strax så sover jag så gott, framför tv:n.
Så klart är jag bortbjuden så orkar jag med
men jag vaknar samma tid ändå dagen därpå *gäsp*.
Ni då … är ni AB:are morgon- eller kvällsmänniskor?
/kram Spanaren
Jag är som dej, Spanis…gillar långa dagar, men blir irriterad då jag somnar i soffan på kvällen…och filmen är slut…

Samma skrot o korn även här …. dessa underbara morgnar .. dessa långa dagar …o ve o fasa dessa korta kvällar ..// Azlan
Ja även jag morgon människa…
Här kommer en nattuggla. 
# 4 När är det morgon för dig?
/kram Spanaren

Skulle nog allt vilja sova längre på morgonen men det är sällan kroppen tillåter det.
Dessutom försökte vi enl. ayurveda komma i säng vid senast 22 (funkade bättre vintertid…)och då mådde vi, mannen o jag) faktiskt ganska bra.
"Tidiga" morgnar (läs ca 8.30 helgtid) är annars min egentid och den tid när jag faktiskt är som mest aktiv =)
Annars måste jag erkänna att det är mysigt att sitta uppe på kvällen o kolla på film - även om John Blund ofta kallar. Våra barn är oxå nattugglor så våran egentid infaller rätt sent på kvällarna…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Nattuggla i allra högsta grad *S* Jag nästan hatar att gå upp tidigt på morgonen!
Jag är både ock
Jag är så kallad periodare och har vissa dagar som jag går upp tidigt och vissa där jag unnar mig att sova och klarar det……en del vaknar ju som sagt…men jag njuter av det sålänge jag kan.
Jag är en utpräglad nattuggla, men jag har aldrig några problem med att komma upp på morgonen heller. På eftermiddan kan jag däremot sjunka ihop en aning, sedan alla sysslor är bortgjorda. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Kvällsmänniska ifrån födseln. Jag har dessutom längre dygnsrytm än 24 timmar, så det blir lite knasigt ibland med mina sovtider.
Mina dagar är precis lika långa som för den som stiger upp klockan sex på morgonen. Däremot så flyttar jag mina aktiva timmar framöver. Klockan sex på morgonen är jag närmast betraktad som död.
Jag hade ett helsicke när jag jobbade eftersom jag inte var vaken och kontaktbar förrän efter klockan nio. Jag började jobba klockan åtta. När alla andra gick hem klockan halv fem på eftermiddagen, ja då var jag som allra mest produktiv.
#8 Sov så länge du kan för det är rätt inställning 
Många gånger så skulle jag vilja sova ut, men det går inte 
/kram Spanaren
Har jättesvårt att komma upp på morgonen nu,men sådant kan nog växla lite för det har funnits perioder i mitt liv då jag vaknat tidigt och varit pigg på morgonen.
~ mayolica ~

Ingen direkt kvällmänniska men ligger ju gärna och läser halva natten 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Har alltid varit pigg kvällstid…även om man numer, småbarn, värk o ålder, är mer jämntrött över hela dygnet.
Går igång som bäst mellan 22-01 då jag tom kan känna för att *städa*! Är ganska trött på morgonarna nuförtiden men det beror nog mest på min taskiga nattsömn. Får jag sova gott mellan midnatt o kl 7 på morgonen mår jag prima! Min kreativitet är def som störst timmarna före midnatt.
Hade en period då jag steg upp med Guben kl 04:30 på den tiden han körde sopbil under ett år. Mådde jättebra, kom till jobbet med magen full med mat, nyduschad o full fart i hjärnkontoret. Däckade dock redan vid 20:30 på kvällen o det var inte så roligt.
När jag var liten kunde jag vara upp/ligga o läsa till tolvtiden o sedan vakna vid 6-tiden, pigg o kry. Är nog en 50/50-blandning av min mams o paps; mamma var kvällsmänniska (värk kanske spelade in) o pappa kvällstrött. Han gick o la sig efter 21-nyheterna o steg upp vid 4-tiden. Mamma såg TV tills den slutade (på den gamla goda tiden ni vet, när det faktiskt var sändningsuppehåll halva dygnet) o kunde sedan sova till kl 10 på fm. Men hon åt ju sömntabletter också…
Nattuggla. Har svårt att komma i säng på kvällarna. Går sällan upp före nio på morgonen.
Men måste jag upp tidigt så har jag inga problem med det heller. 
.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
tänk att uppleva en soluppgång på senvåren..
fåglarna tystnar strax innan
från att ha kvittrat o tjattra intensiv precis innan
hela naturen vågar knappt andas av förväntan
o där,den första strålen över horisonetn..*ler*
då,är det lagom att gå o lägga sig… *skratt*
ser man dessutom på klockslaget jag skriver,
kan man gissa att jag är en kvällsmäniska..
men,jag kan gilla tidiga mornar ..oxå.. *ler*
penke
Ja tittar man på klockslaget just nu så förstår man att både du o jag penke är nattugglor - men samtidigt morgonpigga. Borde nog vara tacksamma över det.
Jag älskar också fågelsången under vårnätterna. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."