Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2819 ggr
[Jeremina]
1

Tandkräm

Har ni något bra förslag på tandkräm gjord på naturliga råvaror?

Jag använder en tandkräm som är gjord på Aloe Vera som är så bra för mig då jag inte tål mentolen i vanlig tandkräm.

Nu får jag inte tag på den längre och vänder mig då till er här för att få förslag!

Tack på förhand…Jeremina Glad

chik
0

Lite salt på tandborsten…Använde alltid mina farföräldra o så gurgla..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Mastre]
0

Jag har börjat använda "baking soda", alltså bikarbonat. Har läst någonstans att det kan slita på tänderna så använder det tills vidare bara 2-3 gånger i veckan, men resultatet är bra. Tandkräm har jag aldrig gillat, av olika anledningar. Kör också "oil pulling" när jag kommer ihåg det, som lär vara väldigt bra för tandköttet (man sköljer munnen med solros- eller olivolja 15-20 minuter och spottar sedan ut).

Soffe
0

Det finns en tandkräm som jag haft förut med Neem i och den finns att köpa i hälsokostaffären.

Sen finns det Weleda som har Salt-Tandkräm, Ratatania, Calendula. Dessa innehåller olika örter osv. Du kan alltid kolla innehållet, för jag vet inte om det bara är mentolen du inte tål i affärernas.

[Spanaren]
0

#3 Är dessa tandkrämer bra för känsliga tandhalsar oc h innehåller de fluor? /kram Spanaren

Soffe
0

#4 Nu läser jag innehållet på Ratatania och den innehåller istället något som heter: calciumcarbonat som sägs rengöra tänderna skonsamt och grundligt. Sen ska de andra örterna hjälpa till tandköttet osv. Även Calendula innehåller calciumcarbonat. Så jag antar att det finns istället för flour.

MaMaMade
0

Jag är lite känslig mot många av de smaksatta tandkrämerna, de smakar antingen för sött el konstigt. (Guben tog hem Bamse-tandkräm till Minstan o den luktar kräks…)

Ska försöka köra in hela fam på aloevera-tandkrämen från Forever Living Products. Ingen flour o de som använt den en längre tid säger att de inte längre får ngn tandsten el problem m tandköttet längre.

[Spanaren]
0

Min tandläkare rekommenderar Sensodyne och det är endast den tandkrämen som man kan borsta sina tänder direkt med, efter att ha använt Corsodyl /kram Spanaren

tilja65
0

Jag fick en tandkräm som innehåller Aloe Vera, den innehåller dock inte flour. Den är av märket Forever Bright, är det den du söker Jeremina så pm:a mig så tipsar jag om återförsäljare (så att jag inte gör reklam här på sajten).

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

penke
0

Jag brukar ..bunkra när jag är förbi i stlm/täby på deras hälsokost,
mia häromkring har inte mycket heller

de jag letar efter är de utan flour
en rolig är den som smakar Lakritz (fennel)(Kingfisher)
men,jag vet inte hur naturliga de är.. ?

tandkräm lär vara mest/bara för smaken skull
("lura" barn med en god smak,till borstning)
det är den mekaniska borstningen som är viktigast.

penke

MaMaMade
0

Jo jag vet att tandkrämen inte är nödvändig men det är svårt att få ungarna att borsta utan. Tycker själv att det blir en konstig smak i munnen av bara vatten, det är skönt att lägga sig med en fräsch smak i munnen…men inte jättestark mentol/mynta, lagom ska det vara. Kanske om man smular torkad mynta o tar med bikarbonat…hmm…

Volito
0

Zymbion från Pharma Nord (med Q10 och flour) - sköljs ej ut

[Spanaren]
0

#11 Volito, tack för ett bra tips Tungan ute /kram Spanaren

Här finns mera att läsa om tandkrämen Zymbion som Volito tipsar om. http://www.pharmanord.se/contentServlet/zymbion.htm

MaMaMade
0

Guben min som får blåsor i munnen ibland…fast det är synd att det var flour i den.

[Jeremina]
0

Tack snälla ni för alla förslag..och Soffe pm:a ditt tips Glad

Magi-cat
0

även MSM kan man använda! Bara ta lite pulver på tandborsten och så borsta.

Bra även för tandköttsinflammationer och liknande.

inte direkt angenäm smak kanske, men man vänjer sig snart och när man känner att det är bra så ser man riktigt fram emot det…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

elkatto
0

har för mig att  en butik som heter grön gåva säljer någon  form av  alovera tandkräm som  ska vara bra med örter och sånt har inte testat själv men bor du  i närheten av örnsköldsvik så slipper du nog beställa eftersom det finns en afärr där på nygatan annars är det nog internet som gäller

men är  i allfall länken till deras shop

http://www.grongava.se/shop/category/43

Magi-cat
0

#16 vilken himla bra länk!! Tack!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Jeremina]
0

Den länken ska jag kolla Glad