Nej, nej, ni ska berätta om avatarbilden ovanför erat inlägg :-)
# 1 Skulle ha sagt om min avatarbild stämde in till min personlighet.
#2 Pagan skulle ha sagt hur h*n uppfattade azlans bild och om den stämde in på henne eller honom.
……………………………………………………………………………….
Nytt försök och börja med mig i #0 och så vidare …
/kram Spanaren
# 4 Nej varför det
det var Avatar bilden som vi utgår från. Skriv hur du uppfattar den person som finns bakom bilden.
/kram Spanaren
Jag tror att jag hittat min Avatar - mångudinnan.
Månen är ju min "planet" eftersom jag är kräfta - ja denna känns ganska bra. Den får vara tills vidare (fast man vet ju aldrig)

Ok då. Du kallar dig spanaren, din Avatar liknar ett sökarljus som bländar i regndiset. Är du 1. en sökande människa som söker med ljus och lykta för att finna likasinnade eller är du 2. kanske så upplyst att du lyser upp i diset så att du kan/vill ledsaga andra på rätt väg. Som en fyr. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken av dessa som bäst stämmer in. Det känns som om båda stämmer lika bra.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#7 Tack för mycket träffande ord om min personlighet 
Pagan är en älva som litar på naturen och gillar att ta för sig när det behövs
.
Utmanar ödet på ett naturligt och vågat sätt, vill se förändringar fort.
Värnar om naturens barn på ett särskilt sätt.
Naturbarnet med krafter som får oss att vilja se mera av henne.
/kram Spanaren
Nästa tar #1 Azlan och #6 Morgaine gör ett nytt försök
/kram Spanaren
Ähhh typiskt mig att bara läsa hälften……………. 
#11 Nytt försök med Azlan tack *fniss*
#10 Kul 
/kram Spanaren
Spanaren…en medelålders lugn tjej med massor av tålamod. Gillar att vara hemma och pyssla, läser mycket och tycker om att skriva. Har mängder av skriverier på gång…Har många vänner, och hon har alltid tid för sina vänner…Ger beröm och uppmuntran …och många, många kramar…
Gillar att vara ute i naturen, där hon finner ro och idéer till sitt skrivande. Med andra ord…en varm och omtänksam människa…
Sisa; lugn, stabil tjej med humor. Kreativ, omtänksam o uppmärksam.

Åh härliga människor…ett gott skratt & ett stort leende
, efter att ha läst detta .
Jaha, Morgaine…
…jag uppfattar en kvinna som har konakter utanför vår planet "jorden" & trivs med det. En kvinna som inte är beroende av andra, utan "kan själv".
Hon sträcker fram/upp handen & kollar ditåt….vill mer, nyfiken, söker.
En fot neråt, står stadigt på jorden, vet vad hon vill, testar gärna nytt/annat, vågar vara lite udda…..
Åldern har ingen betydelse….utan du uppför dej så som känns bra för tillfället….
Vad kul det var att spinna loss av en bild 

Ojsan, jag började skriva & blev avbruten flera gånger under tiden…
….
…& så hamnade denna så långt ner….
Vad säger Brannelis avatarbild?

Branneli känns stor och varm med en närhet till växtriket. I det stora varma finns även en känslighet för signaler som omgivningen skickar ut. Hon tycker om att förgylla tillvaron i både smått och stort.
När jag skriver stor och varm menar jag inte i kroppen utan själen ;-).
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

MVG, Elpida…..
……& "stor" stämmer både till kropp & själ
….hehe…..
Älskar växter & naturen…..
# 16 - Men jissus då! Du har rätt.
Spanaren vems Avatar ska jag tolka? Jag blev lite vimsig på detta.
#19 Elpida är kvar och du som är så duktig på att tyda, kan ta med Azlan (#1) som en bonus, så blir h*n inte bortglömd *ler*
/kram Spanaren
MaMaMade är också kvar, så att någon ska säga något om hennes bild
men efter Morgaines inlägg så får det stå att det är hennes tur /kram Spanaren

Hahaha…inte lätt att "styra" i denna "klass"
……
…
MaMaMade - bilden är väldigt liten men jag ska försöka.
Jag ser en liten väldigt söt varelse men som man ändå måste akta sig för att gå för nära, eller om man går för nära så kan man få ett nyp i ändan när man vänder sig om.
Alltså en person som är väldigt go och snäll, men som känner att ibland hon blir utnyttjad just därför. Många tror att snäll är lika med dum och det är just dessa personer som får veta att de lever, om de skulle gå över gränsen. Och då står de där med ett nypmärke i ändan, eller kanske till och med tre!
#24 Då blev det fel igen … humor 
Nästa tar # 22 och snälla, läsa vad som står där *gapskratt*
/kram Spanaren
#25 Kan väl stämma om man med söt menar att jag helst vill ha lugn o ro…är snäll o försöker vara diplomatiskt så långt det går. Men som du säger; när jag blir less så kan jag fräsa ordentligt.Eftersom jag har några "för snälla" år att ta igen händer det att jag överreagerar nuförtiden men det ska väl jämna ut sig så småningom. 
Det är ju en katt, Hello Kitty, o jag känner mig mkt hemma i deras stil; sociala men går sin egen väg o vill ofta vara ifred. Har lätt för att fräsa åt flocken o vill gärna styra den med järntass! 
azlan
Där får jag till mig ordet frimodig. Ser som en inre bild att jag spatserar mig framåt och undersöker världen. En person med ett öppet sinne för det mesta.
Elpida
Oj. Det känns som att det skär i mitt hjärta :-/ Sen ser jag någon som går o bär på en bebis :-) En person som har en öppen famn och vill hjälpa.
#30 Jag menar ju inte att du ska skaffa barn. Jag såg det som en inre bild bara att du bar på en bebis. Avataren va svår att tyda Ja. Det jag kände mest va den öppna famnen och viljan att hjälpa.

Soffe, det var jättebra, nu har jag bytt till en som kanske är lite mera jag…. men det är attans så svårt att hitta en bild som landar helt rätt =)
Pagan - gillar verkligen din bild, min skulle väl vara något mittemellan din och min då ;-)
"Du har alltid två val"
# 32 Nä inte du heller i den avataren … för mig känns du som ett fint väsen av något slag, något med luft och vatten. Stilla flyter ditt livsvatten och visheten visar dig nya vägar/ kram Spanaren

Jo, det är nog så att jag byter bild igen - känns som att drabbas av personlighetsstörning…
Men tills dess får väl den duga =).
Tack Spanar'n för de fina orden!
Kram
"Du har alltid två val"
# 34 

#36 Är detta din avatarbild … vacker som ett smäck 
Ps Jag är en virrhöna … det ser ni väl när jag uttrycker mig fel så att ni inte kan läsa rätt *gapskratt*
Fel i ledningen igen tycker jag.
#38 Detta var internt mellan jag och Azlan och ska inte räknas in i det hela
/kram Spanaren
Men då tar jag väl Soffe då..
Soffe känns öppen och kärleksfull, vill sprida värme och kärlek omkring sig..en god vän som man kan lita på.
U R us
#39 Ursäkta mig så mkt. Jag trodde tråden skulle va till det som stod från början och inga speciellt undantag.
#40 Det mesta stämmer nog bra känner jag.
#41 Jag rår inte för min vän azlans tokigheter 
#42 Nä det kan man bara rå för själv vad man gör.

"Soffe "du doftande" Engelska ros", du får mina näsvingar att minnas ungdomens virrfärder till främmande land …Din färg förför ens tanke.
att stiga ut i en engelsk trädgård tidig morgon o bara andas in din doft , gört att cellminnen ryser av vällust..
Kan jag vara mer tydlig ? Strax är du åter i ekorrhjulet liksom vi andra …. men lär dig så mycket du kan innan dess …
Du kommer växa dig stark innan du vet ordet av , men allt måste falla på plats …// mjauuuar så milt denna januari kväll Azlan
#40 Då tar jag choklad
Visar sig inte fullt ut…gömmer sig lite,
Men oj så man bedrar sig om man inte ser det dolda…
Starka krafter och mycket vishet, som medvetet gömmer sig bakom anspråklöshet.
Mjukt och envist kämpande fram… stark och seg..
Med det milda mjuka kärleksfulla tankesätt som alltid vinner i längden. Lite skygg…men ack så stark
#44 Hehe.. Får jag va lite jobbig o be dig va mer tydlig? Jag har lite svårt o förstå poesi ibland..
Nog tycker jag att jag vuxit mig stark och starkare kommer jag bli tror jag.