Bli arg - Undvik hjärtattack
Låg lön, dåliga arbetstider, konflikter med kollegorna … Att känna sig orättvist behandlad på arbetsplatsen är ingenting ovanligt.
En del tar upp problemen med chefen andra biter ihop och knyter näven i byxfickan. Det senare är inte att rekommendera.
Den som sväljer sin förtret löper nämligen dubbelt så stor risk att få en hjärtattack eller dö av allvarliga hjärtsjukdomar.
Det visar en studie där 2755 manliga anställda på arbetsplatser i Stockholm fått berätta hur de brukar reagera på orättvisor i arbetet.
Att gå iväg eller låta saken passera utan att säga något fördubblade risken, enligt studien från Stressforskningsinstitutet i Stockholm.
Källa: Stockholms Universitet
*Yiiihoo*! Har nog "gått om" o passerat mina första "snälla" år vid det här laget!

Tur att jag kan lätta på trycket då
Inte alltid som ett smile är det bästa
Medarbetare på Feng Shui och Indien
"I don't get angry, I grow a tumor".
Woody Allen
Jag tror inte innestängd ilska är bra vare sig fysiskt eller pyskiskt. Så det är lika bra att ryta till.
Och sen lösa konflikten! 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Åhh fyyy, de låter jobbigt att stänga allt inne! Tycker verkligen synd om människor som inte vågra ryta till. Man ser ofta hur dåligt dom mår utav det. Ibland kan jag bli så arg så jag blir rädd att det går åt andra hållet istället, inte ofta tack o lov men det händer. Tur att jag har så mycket gammalt porslin som ligger o dräller. 
#3 Välkommen Lena1971. Så roligt att ha dig här! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
En annan kommer inte att dö i hjärtattack, he he………. 
Oj, där ser man… Kanske bättre att inte ta åt sig förstås, då behöver man inte bli arg 
Med ljus och kärlek... Tina
Ha ha ha ha då kommer jag aldrig få hjärtattack i alla fall
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

jo tack. Jag röt till efter en del upprepade pip och morr. Sedan blev jag omplacerad, anklagad för att ha mobbat chefen…Chefen gick sjukskriven, stackars stackars. Jag och mina Medarbetare visste att jag gjorde rätt och visade civilkurage. Chefen och hennes chefer gjorde en annan tolkning. man kan ju få hjärtattack för mindre…Inte så lätt alla gånger…
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tack för den upplysningen…det kändes bra att läsa om då jag blir arg och kan sällan hålla det inne för mig själv!
Hur gör jag…som tycker att inget blir bättre för att man blir arg…Kanske bäst att börja bli det då…

befinner man sig i situation som ständigt gör en frustrerad, du gör jobbet, chefen bestämmer, men fattar inte hur jobbet ska utföras med mindre personal och mindre resurser så blir man arg/ledsen/frustrerad vare sig man vill eller inte. verkligheten var dag bli så djäkla övermäktig att…………Att ha en personlighet som säger att "jag är inte den arga typen" funkar inte, verkligheten övermannar dig..du kanske känner ett ansvar för andra som du inte kan uppfylla, fast din chef säger på Apt att jo, då så här gör vi…totalt i okunskap/ointresse/vinstintresse - hur kan man då säga att ja, jag är ju inte av den arga typen så jag väljer att inte bry mig…? jag kan inte bli arg??? Vad händer då om du inte är "jag blir inte arg typen" ? ? Jo du går in i väggen, blir deprimerad, eller skiter i vilket, säger upp dig..till gagn för vem? Ursäkta mig men fy fan vad ytligt ni snackar, eller ska jag säga att lyckos er som sluppit se det i verkligheten…skit vad upprörd jag blev nu. Sorry
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

#7 tänkte precis detsamma när jag läste det här!
Jag kan bli så galet arg!
Får jag rätt utlopp för det så lossnar det mkt fortare än om jag försöker "meditera bort det".
Det finns ju nåt som kallas helig vrede, vilket är ett sunt tecken på att man sätter en gräns för sin hälsa, eller för att stå upp för någon orättvisa.Ilskan är en kraft som kan behövas ibland.