God morgon 26/1
God morgon alla!
Hoppas att ni har gnuggat bort era drömmar och ser den gryende dag komma allt fortare till er.
Hörde Tom Alands repris i söndags och fick mig en tankeställare.
Killen som var nästan totalt förlamad sa så här:
"Gläds för allt ni tar för givet, som att ni kan gå själva, sitta själva, klä på er själva, dricka själva, göra dina behov på toaletten och kan torka dig själv och så vidare".
/kram Spanaren
Godmorgon Spanis o alla andra!
Visst är det så att man tar mkt för givet. Har tack o lov gjort många år inom vården så man har i minne alla som har det svårare. Ålderdomskrämpor, smittsamma kroniska sjukdomar, psykiska problem, missbruk o olika fysiska o neurologiska handikapp. Vi har även haft vår beskärda del av sjukdomar inom släkten; cancer, bipoläritet, SLE, missbruk… Är tacksam för att jag är fräsch i jämförelse o att familjen inte råkat ut för ngt.
Idag blir det lite bling med Minstan tills storasyster kommer hem tidigt från skolan. Den dåliga sömnen tär så jag tänker ta en lur när Guben vaknar framåt em. Han ska ut o skotta snön av husvagnstaket då de varnar för mkt snö i dagarna. Ska slänga ut töserna samtidigt så de får lite frisk luft o är trötta ikväll.
Önskar allahopa en finfin dag! 

God morgon Spanaren, MaMaMade och alla andra.
Här är vi tacksamma för varje dag vi får och kan stiga upp ur sängen.
Kall morgon och grått, snön skulle väl dyka upp imorgon igen, kan inte säga att jag ser fram emot det men inget man kan göra nåt åt.
Ha en bra tisdag!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Godmorgon!
Ibland behöver man en sådan tankeställare Spanaren, för visst tar man så mycket för givet.
Hoppas att du får sova en stund MaMaMade!
Önskar er alla en bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina

Godmorgon alla härliga människor!
Min förra chef sa alltid när man frågade hur det var; "Tack, det finns alltid de som har det värre…"
Önskar er alla en fantastisk dag!
MaMaMade, ska försöka länka till bilden…annars googlade jag på älva+ljus http://4.bp.blogspot.com/_g2lASYvge2E/Sa_TGKbumcI/AAAAAAAAACw/1z5UBfcbyo8/s400/sagoskog.med.%C3%A4lva.jpg
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon på er 
Jaa Spanis… Tacksamhet är bra att börja dagen med…
Men jag tror inte att jag längre tar för givet att allt ska flyta på…
och jag känner stor tacksamhet för att livet ändå är så intressant.
Jag önskar er alla en skön dag
Godmorgon!
Visst är det så Spanaren att vi många gånger tar saker för givna. Behöver få ose en tankeställare ibland, och vara tacksamma för hur vi har det. 
I eftermiddag bär det av till Ullared med buss. Har inte varit där sen i november. Börjar få abstinens. Ska köpa en ny matta till soffgruppen o byta en vattenkokare som inte fungerar. Sen blir det väl lite annat smått o gott som slinker ner i vagnen. 
Ha en skön dag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God dagens från mig till er alla.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja Godmorgon Spanaren och alla andra vänner…det tåls att tänka till ibland och inte bara rusa på i livet. Hälsa på sina nära och kära och vara glad åt allt man har, men som inte är självklart att det finns jämt.
Idag ska jag till granngården och köpa spånbal till kaninerna. Har just gett alla djur och städat undan lite och undulaterna Snutty och Hugo är ute och flyger….
Ska byta lite vatten i akvariumet och fräscha upp lite, så det finns att pyssla med.
Räkningar ska betalas ..puh…
Ha en trevlig dag imorgon kommer ovädret eller ikväll redan för de som bor i norr.
Kram Jile
Denna bild tycker jag är så fin….

Go´morron! Sov länge - igen!! Myser nu på morgonen, tar det lungt… En kopp kaffe och sen ut med doggarna…
Det ser jag framemot, promenaden med doggarna och gåstavarna. Tack gode gud för att de finns, annars hade jag nog varit segare än segare!
Nu äntligen börjar skoterspåren frysa på, så det är lätt att ta sej överallt….härliga, härliga spår. Kanske tar med kameran och knäpper lite kort på den härliga promenaden!!
Ha det gott alla - stora kramar
Go morron 
Ha en skön tisdag!
kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morgon på er alla! 
Ja skoterspåren har äntligen frusit till shigne - men nu kommer det en halv meter snö till!
Gruuuvar..
Idag är det i alla fall såå underbart ute! Visst är det grått - men behaglig temperatur och det är huvudsaken på vintern. Jag har precis kommit in från matning av fåglar oh rådjur - nu står dom och väntar på mig de små liven. Så fort jag försvinner bakom husknuten är dom framme och äter av havren. En ekorre satt kvar på grenen medan jag gav fåglarna mat - jo, dom har också kommit på hur gott det är med solrosfrö. 
Åker in till stan idag och fortsätter målare kludd bestyren.. 
Ha en fin dag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#13 Vilken fin Ekke … dom är mysiga dom :-)
#13 Nää,vilken söt liten kjabat
Jag gav fåglarna mat igår,i vår lilla skog.
Jag ser fåglarna från min balkong och blir så glad.Var ute på långpromenad med vovvarna,jag har ju tapetserare hos mig nu,så allt är lite upp o ner här hemma.
Ha en härlig dag och var glad för att du är den du är,unik

Tiia, hjälper inte raringarna till med tapeterna då? 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Gomiddag!
Önskar alla en go dag
Mera snö kommer det här imorgon…Hörde nyss på radio, det pratades om ett kraftigt oväder, som kan slå ut mycket i vårt samhälle…Huva…
#16 Lancelot skulle gärna vilja.Han är så nyfiken så han står och kollar bakom byrån som vi satt för så vi har halva lägenheten för oss.Han når precis upp med huvudet.Takida håller sig hos mami

Hej alla!
Kallt i Höganäs idag. Nu bara väntar vi på snön som dom varnat för. Visst är det vackert, men inte är vi vana vid långa vintrar här i Skåne. Börjar känna mig som en isbjörn!!
Idag blir det pyssel till våra små hemlösingar. Har stickat lite leksaker som ska fyllas med kattmynta och sen ut på försäljning. I morgon får vi hem två till små hemlösingar som vi ska ta hand om i väntan på ett permanent hem. Ska bli så kul!!
Ha ne underbar dag allihopa!!! KRAM!
Pälsbollarna i Höganäs

Nu börjar skymningen lägga sig , Knastret från Kakelugnen , samt en nybryggd kanna te …
Jag gör som katten sätter mig o väntar , alltid dyker det upp något .
Köpt lite nya kokböcker som skall avnjutas .
Dax för ugglorna i skogsbacken bakom huset att putsa sina fjädrar , spänna ögonen och rensa öronen så att nattens jakt kan börja … hoooo hooo ljuder det dovt ,
jag följer med på en sväng för att sträcka på mina vingpennor… kanske jag seglar förbi just er .
Vill oxå bara påminna er att om ni har klar himmel i kväll , gå ut o kolla månen , jupiter, mars ….. nästa gång detta skådespel går av stapeln är om 13 ! år ..// Azlan
#21 Tack för påminnelsen om månen … och här blåser det redan friskt och snön är på G.
En klass 2-varning är utförd och det beräknas komma 2 - 3 dm snö plus starka vindar, i natt och i morgon.
/kram Spanaren
#21 Jag har också saknat månen den här veckan - när den äntlligen visar sig, men det har varit gråmulet så ingen måne.
Va synd Azlan, jag har väldigt gärna velat titta!
Nu har det börjat blåsa upp här också, så snöstormen är på väg hit - kommer aldrig att få in hästarna ikväll, den saken är klar.. 
Det blåser rätt så rejält här också nu…o verkar vara helmulet. Usch, då får man oroa sig för Guben som ska hem från jobbet imorgonbittida o shigne som ska sörut. Ska tänka på dig!
Skulle sy ikväll men upptäckte att låneböckerna skulle ha varit inne *idag*! Har varit lat o inte skrivit av recepten som jag skulle så kvällen har gått åt till det. Sonen är snäll o slänger in böckerna imorgon…vilken tur att bibblan är i högstadieskolan!
Men det var tråkigt att inte få sy klart armbandet jag började med. Ny teknik för mig, blir jätteläckert! Ska försöka få det färdigt imorgon o fota in i bloggen.
Snart dags för bädden! Suss gott o vackra drömmar!
Natti natt Mama! Sov gott! 
Hmm här har min lillunge fått vinter kräksjukan
.
Jisses en timma 5 kräkattacker, två duschomgångar och lika många rena ombyten i sängen…
Det slår snabbt och hårt….
Stackar liten! Vi har klarat oss änsålänge…trots sjuka både på skolan o FSK, ta i trä! Vi brukar oftast inte få den o om ungarna blir sjuka brukar det bli lindrigt. Hoppas att det fortsätter så. Vi tror att det kan bero på deras start här i livet. Sonen bodde inte så fräscht sina första levnadsår o i Kina brukar ju alla stora flunsor uppstå så…
Hoppas att den lilla/e gör bort det fort! Kram till mamma som får ta hand om eländet!