Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1760 ggr
[GunillaR]
0

Akut hjälp!

Jag har ett sockerberoende som just nu escalerar våldsamt, jag kan inte kontrollera det. Har dock vetat att det skulle bli så här eftersom utgången är alltid en och samma - man blir fast.

Så, nu vill jag ha råd av er hur jag på snällast sätt mot både mig och kroppen, ska bryta detta beroende. Beroende kommer finnas där hela tiden, men för denna gången ta bort det - bättre ord. Hjlälp mig med att ta bort sockret.

Tips snälla!

Jag kan inte tänka klart, jag är elak och sur bara för att kroppen vill ha socker. Buhuuuuuu Gråter

Varför lät jag det gå så här långt?

Jag kan klara det, det vet jag. Har man slutat röka, slutat med spriten så skulle man väl kunna sluta med sockret också!

Hjälp mig snälla - NU!

Skicka healing den som vill de, skicka tips den som vill det. Jag klarar det inte själv!

MaMaMade
0

Fett…hade inga större problem med att hålla mig borta från sött när jag åt LCHF men föll på vanans makt. Äter då jag inte har ngt för händer, nervöst lagd kan man säga. Före detta nagelbitare…när livet blir tungt, ja, då äter jag… Fet mat = total mättnad, inga kolisar = inget sug. När jag hållit på ett tag började allt sött smaka äckligt. Har du ost hemma? Bred smör på ostskivor, rulla ihop o ät…alt skinkskivor med ngn god mjukost på, mättar bra o håller suget stången.

Tröstäter själv just nu, LCHF-chokladkräm gjord av mascarponeost o mörk choklad. Men om du är så jätteberoende ska du kanske inte stoppa i dig choklad hur mörk den än är! Mascarponeost med en skvätt grädde o några korn vaniljpulver kanske…

Skickar en stor varm kram! Kyss

Tuva-Lena
0

Åhh jättejobbigt för dig Morgaine! Jag har inga tips att ge dig alls, men jag skickar läkande tankar till dig när det blir sovdags - tänker på dig! Kram min vän! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Mastre]
0

Kan du få tag på L-glutamin i pulverform? 1-2 gram tillsammans med lite grädde och en aning sockerfritt sötningsmedel ska vara ett effektivt sätt att få stopp på akut sötsug.

Rosenvial
0

Åhh det är inte lätt det där att vara sockerberoende det kan faktiskt ta över hela ens liv och man tappar helt kontrollen.Tankens kraft kanske kan hjälpa skickar oxå läkande tankar till dig vid sovdax

Hoppas allt blir bättre för dig och ta en dag i taget

mvh

[GunillaR]
0

Fett kan jag äta men inte smör med ost på - då kräks jag. Får hitta på något annat. Jag får kontakta Kolhydrater, det verkar vara det bästa och snabbaste.

Ja behöver ju gå ner i vikt också naturligtvis.

Tack och puss! Kyss

[Spanaren]
0

Fullkornsprodukter tar ned sötsuget för dom flesta. Men du äter väl redan fibergröt och äter fibermackor osv…

Lycka till/ kram Spanaren

Clary
0

Sockerberoende kan inte vara lätt men LCHF dieten hjälper helt klart och inne på KiF finns många goda råd.

Socker är en lömsk sak, om man ger sig tid att läsa alla innehållsförteckningar när man handlar, även när det gäller de "nyttiga" livsmedlen, så är socker tillsatt.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Soffe
0

Finns ett kosttillskott som heter Krom som sägs avleda sockerberoendet. Kan va värt o testa.

[GunillaR]
0

Tack för alla råd och support. Idag är min första sockerfria dag, och absolut inte den sista. Nu börjar en sockerfri period för mig.

# 8 - Heter det Krom? Vad innehåller det - krom?

Soffe
0

#9 Krom är en slags mineral som bl.a är bra för omsättningen av blodsockret.

chik
0

Morgaine. Soffe är inne på rätt spår..

Vad jag har kommit fram till så är det mineraler som fattas..Men vilka!!

Vet jag inte.

Kolla om du hittar någon bra hälsokost eller någon som är insatt….

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Ett tipps jag kan ge dig är att gå till apoteket och köpa mangnesiumtabletter. Vi dricker själva donat med hög magnesiumhalt, men det går inte att få tag i här i Sverige längre så vi importerar själva direkt från Slovenien.

Har vi inte rätt magnesiumspegel i kroppen kan vi inte ta åt oss andra vitaminer heller.

Själv äter jag nästan aldrig godis längre sen jag börja med magnesium.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[GunillaR]
0

# 11 - Det är nog så att det är något mineral som fattas. Jag ska köpa Krom och testa.

Godis äter jag inte eftersom det bara är kemikalier, socker och färgämnen. Men kakor och choklad…………. glass…………..

# 12 - Ska kolla upp detta också med magnesium!

Från och med idag blir det inget socker och från och med måndag blir det diet, förmodligen blir det låg kolhydratdiet.

Nu jädrans!

Tuva-Lena
0

#13 Va duktig du är Morgaine! Du har redan klarat av att bita ihop och ta ut lite mer av viljan. Beundransvärt! Jag fortsättet att skicka styrketankar till dig! Kyss

De Soffe berättar har jag också hört talas om, ett preparat som heter Krom och skall kunna ta bort sötsuget. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

xray
0

Finns någon slags tablett på hälsokosten som innehåller en massa olika mineraler som kroppen behöver. Krom, magnesium m.m. Ska fungera vid sockerberoende. Har ett namn i bakhuvudet men är inte 100 säker på att det är rätt. Ska kolla upp det, och komma tillbaka.

Lycka till Morgaine!!

Pälsbollarna i Höganäs

Soffe
0

#15 Jag kollade nu upp till dig och hittade ett par kosttillskott som innehåller första hand mineraler.

Dr. Donsbach - Mineral Plus & BasMineral Plus - Holistic

xray
0

#16 Tackar för det!! Skrattande

Soffe
0

#17 Varsågod!

[GunillaR]
0

Jag ska ge mig ut i morgon till hälsokostbutik och kolla vad där finns. Inte idag i denna snöstorm som just nu råder.

# 14 - Det värsta är att man låter det gå så länge fast man är så medveten om att det är helt fel. Man tänker - ok denna veckan också - och så blir det hela tiden, bara ursäkter. Samtidigt som man känner att detta sötsug håller på att ta över kroppen och ens liv.

MaMaMade
0

Jag har hört gott om märket Holistic men har ej provat någon av deras produkter själv.

Pagan
0

Kostdoktorn på Aftonbladet förespråkar oxå LCHF, både för överviktiga, friska, diabetiker och sockerberoende mm. Googlade lite och på Svt.se hade de många goda råd, sökord: sockerberoende

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot