Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: homeopati
Läst 1466 ggr
[Jeremina]
0

Den nakna hunden.

En homeopat berättar:

En matte kom och berättade att hennes hund blivit skallig över hela kroppen. De hade med veterinärs hjälp provat olika mediciner under 6 månaders tid utan resultat.

Jag fick träffa hunden och kunde bara konstatera att hunden var helt utan hår. Det berodde på en hormonrubbning men hunden hade visat ändrade sovvanor. Den var orolig och sov inget mellan midnatt och en timme framåt.

Med tanke på symtomen skrev jag ut Arsenicum alb D30 en dos dagligen.

Tiden gick och jag hade glömt den nakna hunden tills det började ringa patienter som hade hört talas om den lyckade "hårkuren".

De berättade att de själva sett att hunden hade fått tillbaka hela sin päls. När hundens husse var chaufför åt en annan av mina patienter hade han med sig hunden som låg ute i bilen och väntade.

Jag kunde då inte låta bli att gå ut och titta på den och där låg hunden och jag kunde konstatera att hans päls var fullt normal.

JILE
0

Ja homeopatin kan göra underverk. Synd att vi i Sverige inte kan få välja som i Tyskland mm. Där får man välja på apoteket om man vill ha "vanlig medicin" eller homeopatisk.

Kram och tack för en bra berättelse.

Jile

chik
0

En liten solskensberättelse..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Jeremina]
0

#1 #2 Japp…kram till er båda!

Tuva-Lena
0

Nej vad otroligt Jeremina! Arsenicum alb D30 låter som rena giftet, men det kanske det var? fast i små doser? Obestämd Så skönt för hunden! Glad

Har du nåt mot eksem också..? Tyst Idag köpte jag antihistamin på apoteket men än har jag då inte märkt nån skillnad, snarare har det blivit sämre ikväll. Sedan blev jag så in i norden trött på kvällskvisten.

Chickenpox 

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Tuvan! Är din hud torr och sträv? Har du även problem med magen? Hur mår du ute i friska luften?

Om ni undrar har vi tagit detta via pm Tuvan och jag! Jeremina Skrattande

[Spanaren]
0

Alla knep ska tas till då ett kärt djur är sjuk och jag njuter så av din lyckliga historia Jeremina Skrattande

Själv får min hund healing av Cristine då och då … och Cristine har botat våran hund varje gång.Tungan ute

Odi fick först en kal fläck på halsen och efter några månader en mot ryggslutet.

Våran hund är sjuk och äter medicin plus specialfoder och pga. sin sjukdom har Odi dåligt immunförsvar.

Cristine är guld värd för oss Tungan ute /kram Spanaren

JILE
0

#6 Ja vad fantastiskt Spanaren att höra det är jobbigt att se sina djur lida. Vad duktig hon är Christine.

#4 Hur går det för dig Tuva-Lena? Tråkigt om det blivit värre. Det är inget du ätit eller så heller?

Hoppas Jeremina kan hjälpa dig ,annars rekommenderar jag dig att ringa Peter Westergård som jag går hos ifall han har några tips. Om du vill ha nummer kan du maila mig.

Kram Jile