Händer och naglar!
Våra händer är särskilt utsatt från väder och vind, sol, kyla, starka tvålar samt tvätt och rengöringsmedel. Skydda dina händer mot narighet och sprickor och klåda genom att badda händerna med örtdekokter eller olika oljor.
CITRON OCH OLJA MOT NAGELSPRICKOR!
I msk olivolja
1 msk pressad citron
Blanda olja och citronsaft. Massera in naglar och nagelband med blandningen varje kväll. Har du tillgång till bomullsvantar så sätt på dem över natten. Fortsätt tills besvären är över.
Jeremina, om man är som jag känslig mot citrusfrukter så fungerar väl inte detta
/kram Spanaren
Ni har väl alla hört, att om mna har nariga armbågar ska man ska sätta sig med armbågarna i halvorna efter det att man pressat citroner?
Jag använder en hel del citron, både saft o skal, när jag lagar mat o bakar. Särskilt när jag har raspat citronskal brukar jag gnida citronen mot armbågar o händer. Doftar gott o de blir mjuka o fina!
Väldigt bra tips! Jag får självsprickor på vintern ibland och då kan citron vara lite vidlyftigt att använda
, men då kanske jag kan använda kiwi istället? Det gjorde jag en gång sedan jag ätit upp innhållet, då gned jag halvorna i handflatan och inte vet jag, men jag tycker händerna blev väldigt mjuka av det.
Vilka fina tips du kommer med Jeremina - rena vardagstips som är så användbara! Tack så mycket! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Spanis om du inte tål citron ska du kanske låta bli. Jag tål inte konstgord citron som i rengöringsmedel men att äta av riktig citron eller ha på sprickor och så då klarar jag det.
Tuvan….det låter intressant det med kiwi…de kan vara mycket starka ibland!
Varsågod