Häst med höastma
Homeopatberättelse:
En kvinna ringde en morgon och var förtvivlad då hennes häst fått "hör och häpna" höastma. Vilket öde för en häst med höastma!!
Hästen hade behandlats på djursjukhuset men blev bara sämre och hon bad nu mig om hjälp. Då den vanliga astmamedicinen gjort hästen så dålig att veterinären på sjukhuset förordat avlivning. Vilket ägarinnan inte ville.
Den gick inte att rida och kunde inte vara i stallet intill allt hö som fanns där för då började den hosta. Kvinnan ville ge hästen en sista chans och den chansen var just homeopatisk medel.
Jag ordinerade ett preparat vars huvudingredienser var Sulfur D6 och Grindelia D6 - 3 tabletter lösta i dricksvattnet 2 ggr/dag.
Efter en månad hade hostan minskat rejält och efter 3 månader kunden den ridas igen. Visserligen bara kortare sträcker men ändå.
Ett halvår senare ringde ägarinnan och talade om att hästen nu var helt frisk och hade varit med i en mindre tävling. Hästen var nu frisk och välmående och hennes vänner trodde nästan inte sina ögon.
Underbart och jag älskar djurägare som griper tag i det sista halmstrået, för att rädda sin kompis.
Tack Jeremina och underbart att få läsa om 
/kram Spanaren
Ja verkligen roligt att läsa.
Att ge sin kära vän en sista chans borde alla göra innan man tar veterinärens ord som bibel. Det gjorde jag också då det gällde min första hund. Alla tittade medlidande på hudnen när jag o sambon bar ut honom från djursjukhuset. Men vad hunden behövde var att få komma hem, den hade gett upp, kanske av den negativa atmosfären personalen utstrålade, vad vet jag. Men lite ugnspannkaka och extra omvårdnad gjorde hunden frisk och den fick leva ytterligare i tre år. Då var han 15.
Vi känner ju våra djur bättre och vet vad som är bäst för dem. En hund, katt eller en häst är inte bara en hund, katt eller häst. Dom är alla olika indvider med väldigt personliga behov.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#2 Visst känner vi våra djur allra bäst själva och vi brukar känna när det är dags att ge upp. Djuren brukar säga till då!
Åh vilken tur att de hade dig Jeremina, man blir så glad åt sådana här lyckliga slut..har du fler.
Kram Jile

Tänker på alla människor som inte vet om att det finns alternativa behandlingar - tycker synd om dem som mist en livskamrat i onödan (snyft)
Skönt att läsa Jeremina!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus