Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettalternativmedicin-djur
Läst 2188 ggr
JILE
0

Hundpratare!

Hej på er..måste berätta vad Angela orsucci skrev om en kund hon hade. Fick detta nyhetsbrev av henne:

www.awoc.nu

Här kommer brevet:

Ozona är en ljuvlig och vacker Grand Danois tik som jag har haft förmånen att träffa många gånger. Ozonas matte och husse gör allt för sin tik och de har tagit bilen många gånger och kört från Båstad upp till Småland för att låta henne prata av sig. Det kalla jag kärlek till sin hund!!

När jag träffade Ozona innan jul så visade hon mig en bild på en kulle med massor med hål i. Hon säger -

Jag vill gräva där och de är så många och snabba. Vill in där och leta efter dem. Luktar så gott och så härligt!!!

Dagshög 017.JPG  Dagshög 031.JPG

De här bilderna mailar sedan matte till mig så att jag får se ett av hennes favoritställen som är fullt med KANINER!!

Sedan berättar hon för mig att hon har fått att något har fastnad mellan tänderna på henne på höger sida i och att det är irriterande. När matte och husse kommer hem så mej hjälp av ficklampa och tålamod så hittar det ett hundhår som hade kilat sig fast mellan tänderna.

Tänk själv hur irriterande det är när vi har fått något mellan tänderna!! Samma sak är det ju för hundarna men hur ska de kunna tala om det ifall man inte lyssnar??

Många spännande behandlingar och djur som jag har träffat och du får ett smakprov om detta i nyhetsbrevet som jag bifogar som en PDF fil i det här mailet.

// Tänk vad hemskt att ha ngt i mellan tänderna och vara djur. vi kan ju ta tandtråd eller ngt annat. Detta satt 5mm in mellan tänderna ett hundhår från henne själv.

Detta kanske inte hör in hit men ville bara berätta en solskenshistoria.

Kram Jile

Elpida
0

Vad härlig historia Jile =)

Själv blir jag galen om ngt fastnar mellan tänderna.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

JILE
0

Tack, precis man gör ju det, finns inget värre.Glad

Soffe
0

Tyvärr ser jag inga bilder :-/ Men intressant läsning iaf ;-)

JILE
0

Gör du inte men det gör jag….konstigt.

Soffe
0

Nej. Det är bara en vit ruta med rött kryss i ena hörnan :-/

JILE
0

Okey. så får jag ibland också, vet inte varför. Får se om ngn mer får så.Obestämd

Soffe
0

Ja annars kanske du kan ge mig länken till bilderna?

JILE
0

Ja jag fick ju den iett mail, men den kanske finns i hennes gästbok på hemsidan..har satt in den nu i inlägget.

Kram

Soffe
0

#8 Ok. Ska kolla där sen. Tack!

Tuva-Lena
0

Vilken underbar historia JILE! Tänk att, "santa simplicitas, hundar pratar inte bara mat"! Skrattande

Jag kan inte förstå vad min hund säger, men jag är känslig för hur den beter sig. Beter den sig annorlunda någon dag, eller katten eller hästarna för den delen, så förstår jag att det är nåt som inte stämmer. Då är det bara att forska vidare. Så man kan göra mycket även om man inte direkt får kontakt med djuren, bara genom att studera deras beteenden istället. SEdan "klänger" dom mer på en när dom vill nåt också..Flört Önskedrömmen vore förstås att kunna prata med dem. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Spanaren]
0

Tack för fin historia Jile Flört /kram Spanaren

JILE
0

Tack, ja man kan nog förstå djuren genom deras beteende också. men just detta att de tex som den här hunden hade ett hårstrå mellan tänderna och den inte kan få bort det..hua.. jag skulle bli tokig om jag skulle få gå så till jag skulle få löständerGlad.

kram och godnatt :-)

Tuva-Lena
0

Natti natt JILE! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JILE
0

Natti, nu drar jag igen kiosken..som pappa jämt sa när han tyckte att vi skulle gå och lägga oss.Glad

Soffe
0

På tal om hundar, så har jag varit på en 2 timmars föreläsning ikväll av en tjej som är utbildad hundpsykolog, tränare osv. Hon föreläste om hundens språk mest. Tänk va mycket vi missförstår våra hundar. Va iaf mycket trevligt och intressant att lyssna på.
Ska gå valpkurs för henne i mars. Det ska bli spännande!

JILE
0

#15 Vad roligt för dig Soffe, du ska se att du får roligt. Jag gick på hösten och det var inte kul, kallt och ruggigt och mkt väntande. Hundarna var alldeles blöta. Jag tog upp lilla Ida ja, för hon ville upp till mig. Man såg mer ´framemot att få komma hem till värmen.

Kramiz Jile

Soffe
0

#16 Ja jag vill ju gärna lära mig mer om hundar och vara en duktig och vettig hundägare.

JILE
0

#17 du kommer bli proffs, kanske man får fråga dig när man har hundproblem?

Kram

Soffe
0

#18 Nää. Det tror jag inte jag kommer bli Foten i munnen Men jag vill absolut lära mig mycket mer om hundar! Men visst får du fråga mig ändå om du vill det Flört

Kram