Gurkkräm mot nariga händer!
1 msk pressad gurka
1msk olivolja
Pressa kärnhuset i gurkan och blanda gurksaften med oljan. Gnid in uttorkade och nariga händer med blandningen. Upprepa behandlingen varje dag tills du har fått tillbaka dina mjuka händer igen.
Intressant Jeremina
/kram Spanaren
Ooo…det måste jag prova! Mina händer blir lätt totalt uttorkade, trädgårdsarbete vintertid, mkt tvätta händerna på dagtid då man har hjälpt Minstan med blöja o nu toabesök för nr 2 o så matlagning på det. Använder ofta plasthandskar men det känns så onödigt så…märker också att det sliter en hel del på hud o naglar när jag jobbar med min koppartråd. Tack för tipset J! 
Det där var verkligen nåntng för mig. Hela vintern går jag med nariga händer, och nu värre än vanligt efter den här kylan som varit. Ett jättefint tips jeremina! fast gurka är ju gott också.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#2 Plasthandskar kan vara lite tufft för huden i längden men ibland behövs de ju 
Du kommer med så många bra tips, Jeremina…Tack…försöker prova dom alla!
Kram / Sisa 
Kram….gulliga du Sisa 
Ja, det är jättefina tips som sagt, och så lätta att kunna testa! LIte gurka har man ju alltid hemma, och olivolja oftast också, annars är dte inte långt till affären heller! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."