Berätta om din frukt
Skulle vara kul att höra vad ni har att säga om en speciell frukt.
Vad ni minns för något sen förr om denna frukt/frukter?
/kram Spanaren
Ps Ta gärna ett kort av frukten och lägg in i tråden om ni vill 
Sportlov och varm choklad med limpsmårgåsar att doppa.
Efter allt åkandes ned efter den lilla skogsbacken så skulle den läskande apelsinen fram ur min ryggsäck.
Saftigt god och mina kinder glödde och ögonen glittrade och jag njöt så, av min fina och saftiga apelsin.
/kram Spanaren
Ps Snart sportlov för skolbarnen och apelsinen smakar lika bra idag 
Putt
Har ingen bild på min sista frukt jag åt, för den åt jag upp! Minnet jag har av den är att det va massor med kärnor i den.
Frukten va Clementine.
Clementin är min favoritfrukt 
Det doftar jul… de Marockanska avser jag då… barndomensdoft 
Ja den är ju extra god med kärnor i *haha*
#4 Mmm jul och dofter 
Har ni fina fruktrecept så släng in dem och dela med er friskt av c-vitaminer och …
/kram Spanaren
#7 Wow MaMaMade 

Har försökt odla meloner ett par ggr förut men inte lyckats få dem tillräckligt stora. I år odlade jag dem i frigolitlådor i växthuset. Dynga o sand i bottenlådan o så plantjord i den övre lådan o täckte med gräsklipp. De växte som ogräs o det var ett hårt jobb att hitta igen alla nya skott o nypa dem i tid!
Som lön för mödan kunde vi smaka på 2 st meloner av mindre modell. Saftiga o mörkt guldorange, söta även om de inte kom riktigt i klass med de köpta el de som man äter utomlands.
#9 MaMa jag är imponerad 

Clementine är min absoluta favoritfrukt, sedan kommer vattenmelon 
Med ljus och kärlek... Tina
Jag Älskar melon! Mums va gott 
Nya försök i år igen! Fick inte fram vattenmelonen ordentligt i fjol men i år tar jag nya friska tag. (Onyttigt jag vet men en utmaning.) Attans! Hittar inte bilden på den!
Fruktsallad med vaniljglass, mums!
Tur…ren o skär tur, Spanis. 
#17 Jag tror det är en ömsint kärlek 
Kanske det…således är meloner verbala maschosister…

Azlan, vet att du plockade och plockade blåbär i höst och till slut så gav du bort dessa fina bär pga. det var fullt i din frys 
/kram Spanaren