Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 924 ggr
Mirjami-78
0

Värk

Min stora son som är 11 år har ju värk i kroppen. Han har ett medfödd led sjukdon/muskel sjukdom som gör att han är stel. Sedan började han klaga på värk för några år sedan. Antar att han har haft värk tidigare med men kanske varit för liten för att kunna tala om detta för mig då man inte har vetat.

Värk finns inte med i hans diagonos säger sjukgymnasten och därför kan han inte ha det utan det måste vara psykisk värk. Jag höll inte med om det med så ville hon förklara det hela.

Sedan så träffade jag min son far som talade om att han har samma sjukdom som min son har och man har värk. Tre ut av hans fyra systrar har samma son min son har och de har värk de med.

Undrar nu har ska man underlätta för han med detta med värk?? Han beskriver ibland det hela som att det är en kniv som sticker till i hans leder. Detta kan vara mitt på dagen som mitt i natten.

Värktabletter drar jag mig för att ge han, tycker att han är nästan för liten för att börja knapra på sådant just nu.

Har ni några tips på tex. masage som kan hjälpa han eller liknande?? Känner mig själv ibland en dålig förälder när han får gå runt och ha ont och vara trött pga. detta hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Branneli
0

Har ni uppsökt en alternativ behandlare, för att se vad denna säger ??

Det var min första tanke Obestämd

MaMaMade
0

Vill du tala om vilken sjukdom han har?

Tänker på det där nyponpreparatet. TNS o värme i lindrande syfte. Laser? Svårt när man inte vet vilken sjukdom.

[Spanaren]
0

Hör att det finns hjälp att få i Stockholm (tror att det var Astrid Lindgrens sjukhus).

Där ska finnas en kurs i kognitiv behandling så att barn med värk lär sig att leva med smärta och så vidare.

En familj tycker detta underlättare för deras barn som har mycket reumatism m.m.

Men det behövs nog en remiss för att få komma till ett sådant ställe.

/kram Spanaren

MaMaMade
0

Vet inte hur ni har det på er vårdcentral. Barnen brukar få komma snabbt här o det har (än sålänge) inte varit några problem med remisser *men* det har också funkat klockrent med att kontakta barnkliniken på sjukhuset direkt. Förmodar att din son också haft med sjukhus att göra så att han finns i "rullorna" redan.

Mirjami-78
0

Ja sonen har ju kontakt med en hab. Men de säger att han ingen värk har. Men nu vet jag att både han och hans pappa och hans tre äldre syskon har samma. Pappan är sjukpensionär pga. värken han har samt stelheten i lederna. Så värk har han vilket de inte vill acceptera. Sedan vet jag inte ens om sonen har rätt diagonos eller om han behöver ha en diagonos till.

#3 Ska prata med hans nya hab. om det du skriver. Kan ju hända att de kan skicka en remiss dit så att jag kan få komma dit med sonen. Få rådd och hjälp. För vissa stunder har han inte det lätt.

#1 Jag har funderat på det och kan hända att jag får gå den vägen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Soffe
0

MSM som är ett kosttillskott sägs hjälpa med problem av leder, muskler osv.
Sen finns det ett kosttillskott som innehåller nyponpulver som sägs hjälpa muskler och leder oxå.
Läste nyss att magnetterapi kan hjälpa mot led och muskelproblem.