Farligt med broccoli
Min mamma talade om för mig i helgen att det inte är bra att äta för mycket broccoli. Detta kunde leda till att man kunde få lungcancer lättare tror jag det var. Är det någon annan som har hört om detta? Kan det stämma?
Har en son här hemma som älskar just broccoli. Men vågar inte ge han hur mycket som helst ut av detta, då min mamma varnade mig för det hela.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=563
Tvärtom har jag hört.
Broccoli skyddar mot cancer. Speciellt lungcancer. Kolla länken och ät broccoli
Kram
Pia.Har ingen aning.
Men vist kan det vara så..Kan ju vara så att den tar upp mycket skräp från luften.
Alltid bra o få veta. Så får man känna skälv, vad som är bäste för en .
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har också hört precis tvärt om, att det skyddar mot cancer. Broccoli är en av mina absoluta favoritgrönsaker 
Med ljus och kärlek... Tina
Jag har bara hört att den ska vara nyttig. Självklart tar allt som växer upp de giftigheter som finns runtomkring men vi måste ju äta. Man får försöka se till att köpa det som man vet är odlat på ett bra ställe på ett bra sätt, inte lätt men så är det. Då jag försöker hålla mig från så mkt kolhydrater som möjligt så är blomkål, vitkål o just broccoli stapelgrönsaker här hemma.
broccoli - underbar grönsak! Skyddar även mot cancer.
Kanske har din mamma hört att den kan vara besprutad med kemikalier? Ofta är sådana här "larm" rena missförstånd, man tror att själva grönsaken/frukten är farlig när det i själva verket är olämplig odling eller besprutning. Men det är svårt att helt undvika, vilka livsmedel det än ahndlar om, om man inte alltid kan få tag i garanterat ekologiskt.
Var inte rädd för broccolin är mitt råd! den är så nyttig att den i själva verket skyddar mot miljöfarliga ämnen.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Om jag uppfattade det hela rätt så hade hon rätt så nyligen läst om detta hela. Hon varnade mig om det bara för min stora son älskar just broccoli. Vad det var i broccoli som orsakade att man kunde bli sjuk sa hon inte.
Men ja vi får väll äta då lite sådär lagom med broccoli.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#6 Överdoser av något är aldrig bra, har jag hört, lagom är bäst, dessutom tenderar mat att förlora sin charmiga smak om man äter den för mycket. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Vad bra..Då kan man äta o vara glad..
För i dag känner jag att man vet inte när vissa saker kan bli oätliga..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppsan
…..
Jag har fått till mej att broccoli är den mest hälsosamma grönsaken. (Typ Kinderägg, uppfyller allt nödvändigt)
Både under tuggtiden, i magen+tarmar & i förebyggande syfte 
Broccoli och hela kålsläktet ÄR väldigt nyttiga och kan lugnt ätas!
Överdosering tror jag faller på hela sin egne orimlighet - man har nog tröttnat på det innan det blir för mycket.
Det är lite konstigt ändå. Det varnas (tydligen) för broccoli, för att dricka för mycket vatten och liknande. Samtidigt tyckes ingen särskilt rädd för att stoppa i sig chips och godis med tillsatser och kemikalier, och för att inte tala om mediciner som ger magbesvär och ännu värre besvär i vissa fall…
Är det inte att sila mygg och svälja kameler?
Men naturligtvis ska man vara noga med att maten (broccolin) är av god kvalitet.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#10 Huvudet på spiken 
Broccoli innehåller massvis med antioxidanter och vitaminer/mineraler
#10 Ungefär vad jag menade i sammanhanget.
Överdoser är farliga (läs besvärliga), även när det gäller nyttigheter som grönsaker
För hur tråkigt är det inte att grönsaken man älskar helt plötsligt smakar "blä"? Då måste man ju hitta ny älskling…
Bättre att ha det i lagom mängder så man inte tröttnar.
Från Broccolihataren (men som försöker tycka om även denna grönisen). 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!