Oregelbunden mens
Finns det något sätt att få en oregelbunden mens att bli lite mer regelbunden med hjälp av t ex örter? Jag har cykler på allt mellan 14 och 99 dagar, och börjar bli rätt irriterad på att aldrig veta när jäkelskapet ska komma. Visst, det finns p-piller som hjälper, men vill inte äta dem.

Hormonerna styr menscykeln. Och de flesta hormoner är fettlösliga. Prova att ta lite extra omega-3-kapslar?
Jag har haft samma problem de sista tiden. Tror det handlar om mycket stress. Har med undrat hur man ska få detta att bli regelbundet igen. Har haft såhär i mellan under de senaste 7 åren.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Det handlar helt klart om att finna sin inre balans och sitt inre lugn. För att finna detta inre lugn så måste man först förstå att det är det som det handlar om.
Därefter kan man börja med att leta efter vägar för att komma tillrätta med varför man mår som man gör.
#3 Ligger nog mycket i det du skriver. Jag själv hinner inte ens ofta ställa mig frågan om hur jag mår. För mycket bara som händer i mellan, men kommer att försöka att ändra på det hela med tiden.
#4 Håller med dig allhealing. Det handlar mycket om att ha en inre balans innan kroppen/menscykeln kommer balans. Kan ju också vara en hormonrubbning. Har du kontaktat någon läkare ang det här?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Även inre hormonrubbningar beror på en en bakomliggande obalanserad sanning.
Jag har alltid haft det så här. Det är bara under de perioder jag ätit piller som mensen varit regelbunden. Men dem vill jag inte äta mer. Jag har accepterat oregelbundenheten, för jag har ju inte så mycket ont av det. Kan vara rätt skönt med lååånga mellanrum ;o)

Sen jag slutade med p-piller & spiral & p-sprutor, så kommer mensen "på dan" var 4e vecka ;-))
Kan man använda p-piller just för att få mensen att bli regelbunden om den är oregelbunden? Men hur blir det sedan när man slutar med dem? Man hoppas ju på att det ska fortsätta vara regelbunden.
Ett sätt är att låta kroppens klocka sköta regelbundenheten. Det kan man själv hjälpa till med genom att själv må bra, äta gott, sova ordentligt och röra på sig på det sätt som passar dig själv. Då har man gett sig själv bra förutsättningar för att lyckas.
Vill man sedan underlätta den processen så kan man även styla om sig själv invändigt med inre arbete för att finna sitt inre lugn och sitt inre fokus.
#10 Ligger nog mycket i det du skriver. Min mens brukar försvinna när jag har hundra saker runt mig. Ja allt som är jobbigt händer på en gång och man liksom inte hinner annat än försöka ordna upp allt.

#8 …+ att alla mina kliande utslag på kroppen försvann 
Lite homeopatmedel kan hjälpa på traven tillsammans med balansen. Sepia eller Pulsatilla!