Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettnaturlig-hudvård
Läst 2947 ggr
MaMaMade
0

Nagelfråga

x-ray som verkar kunna det här med naglar, el den som känner sig manad; dotra har en nagel som skivar sig hela tiden. Nu går det riktigt djup o hon är mkt irriterad över den som även gör ont. Varför? Jag kan tänka mig att hon stött den mot ngt…kan det även vara ngn brist?

Selen, B-jäst…men hur få i dotra det!

Hur ska vi fixa till den?

Tack på förhand!

Clary
0

Vi har en bra tråd med nagelråd, ska se om jag hittar den nu Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Det finns ett medel på hälsokost som heter Silica plus, bra för hår, hud och naglar. I naglarna finns ju keratin, det ämne som skall ge stadga åt dem och för att det skall bildas bör man ha tillräckligt med kisel i kroppen. Silica innehåller kisel. Du vet kemisk formel för kisel är Si - Silica.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
0

Kanske det går att smörja in nageln runt om med nagelolja och göra ett litet omslag som hon har om natten.

Ett förslag iaf.

MaMaMade
0

Har läst på lite; selen finns i ägg, vitlök o det äter vi mkt av. Även nötter, paranötter särskilt. Ska försöka få i henne lite extra då både selentabletterna o b-jästtabletter har en konstig smak o min 7-åring är som hon är.

B-vitaminer finns det mkt av i ost som vi äter mkt av redan.

Har kikat runt lite på Crearomes hemsida för att ev göra en hudkräm till Minstans eksemhud men fy så många pengar jag måste lägga ut! Iaf ingår där alla möjliga sorters bra oljor. Ska försöka få henne att regelbundet massera in sina naglar. Borde ta hand om mina lite extra också, har mkt valkig o torr hud kring naglarna. Gammal rest från min nagelslitarperiod samt att jag jobbar mkt i vatten/jord o med metallen i mina smycken.

Tack för hjälpen! Kyss

[Jeremina]
0

Köp en polerare och rugga upp med den grova delen och sedan den mindre grova och sist polerar du upp nageln med den blanka sidan. Den ska verkligen blänka innan du är klar.

Gör detta flera gånger men vänta 2 dagar mellan varje gång så ska du se att det blir bättre. Sedan skadar det inte med Silicea!

MaMaMade
0

#5 Hjälper det verkligen mot att naglen skivar upp sig ända in i köttet under?

[Jeremina]
0

#6 Det gör det men var försiktig i början om nageln är tunn. En polerare är dessutom ganska billig att inhandla!

MaMaMade
0

Har redan en sådan men trodde inte att det skulle påverka själva nageln mer än att den blir tjusig! Har iaf sagt åt henne att inte ösa på så mkt tvål när hon tvättar sig o att skölja av händerna ordentligt (hon gillar go´lukt lillflickan) samt smörja in händerna ordentligt efteråt, särskilt naglar o nagelband.

JMax
0

#8 Nageln och nagelbädden får massage samtidigt och det främjar blodcirkulationen och tillväxten av nageln. Det bästa är att massera in olivolja på nagelbanden.

Får hon i sig tillräckligt med kisel och kalk? Brist av det brukar orsaka dåliga naglar.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MaMaMade
0

Jodå, det får hon. Det är bara en nagel som det är problem med. Tror att hon har stött den ordentligt ngn ggn.

[Jeremina]
0

#10 Om man slår sig ordentligt eller klämmer en nagelbädd (nagelband) så kan det ge skador som gör att t ex nageln kan växa snett i forsättningen.

MaMaMade
0

Jotack! Ni skulle se mina! Stötta, klämda fingrar, rivna nagelband, inf från brännskador, arbete i jord…you name it!  Både naglar o skinn växer lite hit o dit…tur att jag inte bryr mig så mkt om hur de ser ut. Cool

[Jeremina]
0

#12 Det är bara så jobbigt om det blir ont, eller hur? Obestämd

MaMaMade
0

Konstigt nog så har jag väldigt hög smärttröskel i vissa fall…dit hör sår, iaf de rejälare. Små skärsår från papper gör ju dödsont! Förvånad

Skogselva
0

Nu är mitt ursprungsläge väldigt bra, angående starka naglar, så jag har inte behövt prova en massa olika saker för att stärka dem. De går dock gärna av om de är uttorkade.

Så som det sägs, undvik torka ut naglar och smörj in dem. Smörjer jag in händerna så brukar jag ta extra tid (och extra kräm) för att smörja in varenda nagel och se till att hudkrämen kommer över hela nageln. Det ska vara ett tunt med någorlunda kladdigt lager som sjunker in av sig själv.

Kan ju vara värt att tänka på om man ändå smörjer in händerna, tänkte jag. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

MaMaMade
0

Du har bytt avatar…du var ju så söt på den förra!

Jo, men 7-åringar brukar inte ta sig tid till sådant… Glad

Skogselva
0

#16 Tack, men sant, barn gör väl inte så (det var ett tag sedan jag och bror min var små, så jag minns inte hur barn är.Skäms)

Men när lillebror var liten så hade han väldigt torra händer, så då smörjde mamma in hans händer och satte på honom handskar över natten.

Man kanske kan göra något liknande med naglarna innan hon går och lägger sig?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

MaMaMade
0

Testa kan man ju alltid men jag tvivlar. De går isäng tidigt o sitter o leker i sängen ett tag o lyssnar på ljudbok innan de somnar. Men jag ska testa som sagt.

Skogselva
0

Försöka duger Glad 

*undrar varför vissa uttryck låter ironiska även när man säger dem i ren och skär välvlija*