Svamp Candida
Finns det någon som har ett bra tips mot svamp. Jag blir inte av med sk-ten. Det är så irriterande.
Har försökt med apotekets salvor men det bara kommer tillbaka. Tänkte höra här först innan jag ringer doktorn och tar in det stora artelleriet. Vill helst undvika starkare saker, eftersom jag är oerhört känslig för allt vad medeciner är.
Kram
I underlivet? Jag fixade inte bindor på den tiden det begav sig. Kan iofs kanske bero på ispropylen som nämnts i en tidigare tråd. Men jag fick alltid känningar när jag fick mens.
Yoghurt/fil, kladdigt men funktionellt. Undvik att äta sådant som triggar svampen; socker, mjöl, rotfrukter (snabba kolhydrater, ät typ GI alltså), svamp, soya… Du kan köpa "snälla bacillusker" på apoteket att ta droppvis/dag för att hjälpa magen till balans.
Ja glömde skriva att det är i underlivet som det är värst.
Tvätta inte m tvål o spola inte så hårt med vatten, använd gärna en neutral olja, barnolja, olivolja…
"Lufta" mkt…såhär i vintertid kan det bli väldigt instängt med långkallingar o tjockare byxor. Du kanske kan sova naken t ex.
Finns även en speciell underlivs olja att köpa på apoteket. Jag använde den själv när jag väntade på minstingen. Den oljan kan användas när man ska tvätta sig och behöver inte sköljas bort. Jag tycket den var bra.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Tack för tipsen!
Ja det vore bra om det är nåt som inte är så starkt. Det ena ger det andra.
Smörja med filmjölk har jag hört /kram Spanaren
Tack Spanaren för tipset, ska jag också prova.
kram
Här kommer en länk med lite olika tips :-)
Oj vad många tips. Det tar en tid innan man har provat allt det där.
Då kommer det kanske inte finnas en enda svamp på en mils avstånd kring mig.
Ha ha
kram
Varning!
Absolut ingen olja i en kvinnas underliv. Däremot köp Ringblommetvål och tvätta dig med för Ringblomma är A och O för Svamp och även då i underlivet.
Kram och Lycka Till! 
#11 Tack för tipset.
Hittar man ringblommetvål i hälsokosten..
Kram

jag fick tipset att dricka Proviva som även hjälper till med balansen i underlivet…
Jeremina - vilken tur att vi har dig! Ska oxå gå o köpa en tvål, det är alltid bra att ha i "menstider"..
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

#11 Jo, jag undrar…Den där ringblommetvålen, köper jag den på hälsokost eller?
Kram
"Du har alltid två val"
Det enda som hjälper mej mot svamp i underlivet är difulcan som man får utskrivet av läkaren, det receptfria på apoteket har aldrig hjälpt mej. Difulcan är en kapsel som man sväljer och det hjälper mkt bra och fort. Annars har jag hört att doppa en tampong i a-fil.
#12 Ringblommetvål finns på hälsokosten och den hårda tvålen tycker jag är bättre än den flytande!
Under livett.
Får Kantarellodling där när jag äter Penseln Då motverkar jag det genom att Äta Fil o Turkiskyogert den feta varianten..Sen behöver man inte pressa in tvål i underlivet,Utan bara på Skinnet o duscha ordentligt.
Svampmedel som man skall äta-resept-Mååånga biverkningar
Lena.P är jag i verkliga livet.

det jag tänker direkt på är att undvika att äta för mkt socker.Ofta kommer svampen av det man äter( eller kläder som inte andas ) , att pensla/smörja etc kan ta bort besvären men inte orsaken…
Jag plockar bort sockret, går trosfritt i luftiga mysbrallor och smörjer med filmjölk innan läggning
.Funkar för mig.

#16 Tack Jeremina, ska snart ner en sväng på stan =)
"Du har alltid två val"
#18 Mindre socker är bra så man inte föder svampen för den gillar verkligen socker och fukt så: Vet du att på The Doctors på tv så kallade de det att "Go Command" att gå utan trosor och visst är det skönt *fniss*?
#19 Varsågod! Kram 
Nu har jag inhandlat tvål och sen blir det till att lufta lilla muffan.
Får vi se om svampen flyr sin kos.
Tack för alla tips
kram