Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1422 ggr
[Spanaren]
0

Sajtmobbing!

Jag överväldigas över allt trakasseri som förekommer på vissa internetsajter.

Trådar ignoreras för dom är inte skrivna av rätt personer, det är spott och spe och vissa gaddar ihop sig för att "tracka" ned nya och vänliga själar.

Framhåller endast de som de tycker om, än hur bra det än är skrivet.

En sajt som jag ibland tittar in i är mer än hemsk!

Det är en inneklick som hela tiden håller ihop och framför sig och de själva hela tiden.

Skrämmer bort personer som endast vill förmedla det dom har på hjärtat.

Stämningen är så hetsk att jag står inte ut där inne i deras forum. Skriver det jag ska och sedan fort ut därifrån.

Hoppas att vi här inne i AB inte håller på med sådant?

/kram Spanaren

Soffe
0

Nä det hoppas jag verkligen inte! Eller har du sett den tendensen här?

Jag avskyr sådant som du skriver om!

[Spanaren]
0

#1 Ett viktigt ämne att skriva om Glad /kram Spanaren

Soffe
0

#2 Ja men för det behöver man ju inte börja misstro att det skulle pågå här. Då känner du inte till forumet väl.

Tuva-Lena
0

Jag tycker att kommentarer är överflödiga. Dom sajter där det förekommer borde läggas ner. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Spanaren]
0

# 3 Nu förstår jag inte hur du menar?

Jag berättar försynt om sajtmobbing och undrar så att ingen tycker att det förekommer här. Även om en stor klick trivs så så vet vi inte vad alla tycker och känner.

/kram Spanaren

MaMaMade
0

Har också varit inne på en sådan sajt. Är intresserad av ämnet men har inte orkat ge mig till känna o har även slutat läsa där. Så mkt tjafs om dumheter…från alla håll. Tittade in där som hastigast för ngn vecka sedan bara för att kolla o fick en sådan olustkänsla att den satt i till för några dagar sedan.

Självklart kan man aldrig vara helt överens när det innefattar så många personer, som dessutom inte är mer än "internetvänner" men ibland undrar man varför folk öht är med på dessa sajter om de inte vill jobba för ämnet o en trevlig stämning. Man ska kunna skriva om allt från positivt till negativt men allt går att säga på ett bra sätt.

Hoppas ni förstår vad jag menar, Minstan gnäller o är hungrig o själv är jag så trött idag. Backlash från de senaste dagarnas…känningar av väggen.

Soffe
0

#5 Du skrev en fråga att du inte hoppas att vi håller på med sådant här. Det skulle isåfall tagits tag i för länge sen! Det vet du väl att AB är en trivsam sajt.

[Spanaren]
0

#7 Vad jag än säger i dag blir visst fel Gråter /kram Spanaren

Ps Menade gott och det uppfattas fel!

Soffe
0

#8 Jag sa inget om det andra du skrev. Det skrev jag om första början om du läser igen. Det va sista meningen jag reagerade på.

Tuva-Lena
0

#8 Jag uppfattade det också som att du undrade ifall sånt förekommer här. Därför svarade jag som jag gjorde, men det är inte lätt att skriva så att alla förstår alltid. Flört Här håller vi ihop, eller hur? Kyss

Elpida
0

AB är en underbar sajt där åtminstone jag upplever att alla får komma till tals - och bemöts med vänlighet. Framför allt så finns det så otroligt mycket kunskap härinne som man får ta del av - och det är jag otroligt tacksam för. Har testat en del forum men slutat efter ett tag för att det är svårt att "komma in". Har aldrigt känt så på AB!!

Man tycker inte alltid likadant - och tur är väl det. Men jag tycker vi är duktiga på att visa varandra respekt för olika åsikter, och det hoppas jag vi även gör i fortsättningen =)

Klart att vi håller ihop och stöttar varandra! ;)

Kram på er

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Clary
0

Vissa forum är inte trevliga men då avstår jag också från att vara där.

Var och en har rätt att uttrycka sin åsikt även om inte alla andra håller med. Består ett forum av bara ja-sägare i diskussionsämnen blir det ganska andefattigt men respekt är viktigt

Medarbetare på Feng Shui och Indien

chik
0

Spanaren.För står hur du tänker.Vissa sajter har sina små klaner med ryggdunkare o vill inte vågar inte släppa in någon….

Kan vara intressant o gå in i bland.Ja.

""Hoppas att vi här inne i AB inte håller på med sådant""

-Den meningen vet vi inte…För det är ju upp till varje människa o känna.O vi vet ju inte hur DU känner.

Jag försöker att svara o kommer det någon som man inte känner igen.Är det så mycket viktigare o ge lite uppmärksamhet.

Lite om vad jag tycker i detta ämne.

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Har inte varit med så länge här på AB. Men jag upplever absolut inte att det förekommer här. Glad

Dom sajter jag sett det på går jag snabbt ut från igen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Jeremina]
0

#0 Jag vet precis vad du menar men jag kan klart säga att jag har inte märkt något sådant här på AB. Det tror inte jag Tuva-Lena skulle acceptera på sin sajt Glad

Vidare tycker jag att om någon känner sig mobbad hoppas jag att den personen hör av sig vi pm till Sajtvärd eller oss Medarbetare Flört

Jag undviker dessa sajter men kan läsa och gå vidare men skriver sällan något där!!

tilja65
0

Det är ett viktigt och bra ämne du tar upp Spanaren! Det behöver ju inte handla om ren mobbing utan om att alla inte blir sedda helt enkelt Flört Att man mest ser till vad de man redan känner skriver och "glömmer av" att titta på de trådar eller de inlägg som mer okända personer skriver.

Inget ont i det, jag tror att det är helt naturligt att det kan bli så… Om man vill ha en levande sajt med många nya medlemmar och inte bara en klick av personer som skriver, så är det verkligen viktigt att vi tänker på det här, så att alla känner sig välkomna.

AB en en fin sajt och vi får se till att denna kamratliga anda fortsätter att genomsyra sajten… Glad

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Tuva-Lena
0

#16 Jag tror ändå att vi som arbetar med sajten försöker att tillgodose allas behov av uppmärksamhet. Sedan kan det kanske komma upp ett "smalt ämne" i något inlägg som inte så många intresserar sig för, och av naturlga skäl svarar inte så många i dom trådarna. Min föresats, när jag startade sajten, var ändå redan från början att inte favorisera någon eller några, även om man helt naturligt känner större samhörighet med vissa - men så blir det också i levande livet s a s.. 

Men alla är lika viktiga! Det är ju ni som är sajten!

Tack för ett viktigt påpekande Tilja! Kyss

abbis
0

Jag tycker stämningen är på topp på AB.Beror nog mycket på sajtvärdarna att man stämmer i bäcken direkt så att ingen får chansen att bete sig illa.

Jag upplevde väl en början till påhopp i min tråd "rykten" Men jag orkar inte fortsätta skriva med en person som inte förstår att man tolkar svar på olika sätt..

Det är viktigt att alla blir känner sig välkomna oavsett vad man skriver om!Glad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

voranna
0

Jag var in här och läste ofta innan jag gick med.Tyckte om AB då som nu!Grundintresset för sajtämnet har vi ju gemensamt,så då vinner vi ju alla på att fortsätta den goda andan som råder här.

Jag trivs!Skrattande

[Jeremina]
0

Det Tuvan skriver om att det kan vara smala ämnen ibland och då sluter inte så många upp. Om jag ska prata för mig själv så ibland får jag mycket respons ibland lite mindre och ibland inget alls!

Branneli
0

Jag har endast blivit riktigt otrevligt bemött av en person i detta forum. (Inte på AB)

Vi diskuterade ett ämne & jag delgav mina erfarenheter….blev rejält påhoppad med svordomar mm Gråter. Jag skrev då ….typ…"att jag lämnar denna tråd, för jag vill endast dela med mig av mina erfarenheter i denna diskussion & tar inte emot vad # X skrev"

Har nu sett denna person på flera olika sajter av iFokus, tyvärr Rynkar på näsan.

abbis
0

Jag kan känna att på keramik ifocus är jag inte poppis ..

t.ex va det många som gjorde egna hemsnickrade hemsidor ett tag.Man la sen ut dom och frågade vad dom andra tyckte.Lovorden kunde aldrig ta  slut även sidorna var rätt enkla.

Min sambo som är grafiker och är halv proffs gjort tillsammans med min som som är proffesionell webbdesigner en hemsida till mig som tog drygt ett år att göra .När jag sen la ut den för att visa så skulle ni hört tongångarna ..Det va fel på det mesta!Naturligtvis förstår jag att man inte kan tycka om allt men någon borde väl tyckt att den va bra.Då kändes det som att det inte handlade om hemsidan utan om mig som person.Det är väldigt mycket ryggdunkande inom en viss grupp.Man säger aldrig något illa om någon men mig har dom gett sig på flera gånger!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

april4
0

Jag har varit med på AB i flera år och aldrig upplevt något negativt här. Jag hoppas vi kommer att kunna ha den positiva stämning även i fortsättningen, men skulle det mot förmodan bli så, så då kommer jag att gå ur AB på en gång.